fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במרכז הקמפיין: הוזלת מחירי הדיור לזוגות צעירים

עמיחי בן שלוש מי שמוביל את קבוצת הצעירים של ראש העירייה שמעון לנקרי בבחירות הקרובות יזם פגישה עם חברת בנייה כדי להוזיל את מחירי הדיור
עמיחי בן שלוש ושמעון לנקרי
עמיחי בן שלוש ושמעון לנקרי (צילום עצמי)

השבוע נערכה במשרדו של ראש עיריית עכו שמעון לנקרי פגישה עם עמיחי בן שלוש, נציג קבוצת הצעירים "עתיד של העיר עכו", וקבלן מחברת א.ב רימונים. מטרת הפגישה היתה לדון בהוזלת מחירי הדירות בעכו. פרויקט הדגל של צעירי עכו הוא לאפשר דיור לזוגות צעירים במחיר הוגן. בן שלוש מציין כי א.ב רימונים הצטרפו למאמץ ונענו לבקשות ומוכנים לסייע לזוגות של צעירי עכו.

עמיחי בן שלוש ושמעון לנקרי
עמיחי בן שלוש ושמעון לנקרי (צילום עצמי)

לפני שבועיים הודיע משרד הבינוי והשיכון כי יאריך בחודש את תוקף המענק של 100 אלף שקלים לרכישת דירה בפריפריה. כך שיש לזוגות צעירים הזדמנות עד סוף חודש יוני לרכוש דירה ראשונה, גם בעכו ולקבל את הטבת המענק.

א.ב רימונים תבנה בעכו את השכונה הכפרית והגיעו להסכמה כי 20 דירות ראשונות יוקצו לזוגות צעירים. בכל פרויקט בו יבקש יזם להגדיל את זכויות הבנייה הוא יידרש בתמורה לאישור, להקצות 30 אחוז מהתוספת לטובת דירות קטנות בנות 3-4 חדרים, או לתת מספר דירות לזוגות צעירים. הדירות לא יהיו במבנה נפרד אלא כחלק מהפרויקט העיקרי. כך שזכאות בהתאם לקריטריונים תעמוד על 4 חדרים, החל מ- 710 אלף שקלים ומי שלא זכאי למענק החל מ-770 אלף שקלים.

בן שלוש מסביר: "כידוע, בשל מדיניות העבר, לא נבנו בעכו דירות קטנות וברבעים החדשים כמעט ואין כיום היצע של דירות קטנות המתאימות ליכולתם הכלכלית של זוגות צעירים. חוסר ההיצע והביקושים הגוברים, שניתן ליחס אותם גם לעלייה ברמת השירותים הניתנים בעיר, הפכו את עכו למקום אטרקטיבי שמחירי הדירות בו גבוהים.

אף שלכאורה ראוי לשמוח על כך שעכו שינתה את תדמיתה והפכה ליעד מגורים מבוקש, הרי שהעלייה בביקושים מלווה בעליות מחירים המונעות מרבים מצעירי העיר, את האפשרות הכלכלית לרכוש דירה בעיר הולדתם.

"בכוונתי לחדש את מהלכנו בתחום זה יחד עם לנקרי מתוך תקווה שההתחייבויות שניתנו לציבור במהלך השבועות האחרונים. שחרטו על דגלן את קידום נושא דיור בעכו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות