fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי המחאה: כך יראה השוק החדש בעכו

חודש לאחר מחאת הסוחרים מפרסמת עיריית עכו את התוכניות המקיפות להקמת שוק הבגדים חדש במקום זה שנשרף לפני מספר שנים. בתכנון: קומה של חנויות לאורך הכביש הראשי בהשקעה של עשרה מיליון שקלים
שוק הבגדים החדש בעכו
כך זה יראה. שוק הבגדים החדש בעכו (הדמיות: מתי הוד אדריכלות)

עיריית עכו החלה בימים אלה בתכנון הקמת שוק בגדים חדש. מבנה השוק החדש יקום על שטח של כ-1300 מ"ר ברצועת השטח שבין הכביש לבין שוק הירקות. מבנה השוק יאפשר ניצול מירבי של השטח לצרכי מסחר והוא יפנה לרחובות הראשיים. התכנית המפורטת של השוק תובא לדיון בימים הקרובים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולאישור הוועדה המחוזית. צפי התחלת הבנייה, אמצע 2014. עלותו של הפרויקט נאמדת בכעשרה מיליון  שקלים.

בעקבות שריפתו של שוק הבגדים הישן הוקם באופן זמני שוק בגדים חלופי במתחם תחנת אגד, וזאת עד לבניית שוק חדש. לפני חודש בדיוק, סוחרי השוק הישן הקימו מחאה, התאגדו וחזרו למכור למשך יום אחד ברחבת השוק הישן. אז אמרו כי אבדה כל תקוותם שאכן יתממשו התוכניות העירוניות לבניית שוק בגדים חדש.  במהלך השנים, מחאו הסוחרים מול עיריית  עכו על תשלומי ארנונה גבוהים ועל ניתוק החשמל והתאורה בשוק ועוד.

כעת עם פרסום עיריית עכו על התוכנית המקיפה לבניית השוק החדש מסתמן כי גם שוק הירקות וכל הקומפלקס יקבל חזות אחרת. על פי התכנית, השוק יוקם במבנה בן קומה אחת והוא יכלול חנויות בשטחים שונים.

"פעילות השוק העירוני משלימה את פעילות קניון עזריאלי שנמצא בקרבת מקום ויוצרת ביחד עם תחנת הרכבת מתחם עירוני פעיל ותוסס ורב גוני הנותן מענה מגוון לצרכי תושבי העיר, למבקרים ולתיירים המזדמנים למקום. את נושא הסדרת ייעוד הקרקע מובילה האדריכלית דפנה נבו ומתכנן הפרויקט הוא האדריכל מתי הוד. ראש עיריית עכו שמעון לנקר מוסר, כי התכנית להקמת שוק בגדים חדש וססגוני מעידה על התחדשות עירונית, שתביא לשיפור משמעותי בהיקף המסחר ובנוחות ובנגישות לתושבי העיר", כך נמסר מעיריית עכו.

שוק הבגדים החדש בעכו
כך זה יראה. שוק הבגדים החדש בעכו (הדמיות: מתי הוד אדריכלות)

שוק הבגדים החדש בעכו

שוק הבגדים החדש בעכו
מבט למעבר. מבט למעבר

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות