fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוצה לחיות: כדורגלן העבר יורם עיאש, סובל מאי ספיקת כליות ומחפש תורם

יורם עיאש (47), שכיכב שנים רבות במכבי עכו המיתולוגית ובסקציה מעלות, סובל מאי ספיקת כליות ומחפש נואשות תורם. "מאז גילוי המחלה, החיים שלי התהפכו לגמרי", הוא מעיד, "אני חולם על המלאך שיגאל אותי מייסוריי ויחזיר את השמחה לחיי"
יורם עיאש במהלך טיפול דיאליזה | צילום: באדיבות יורם
יורם עיאש במהלך טיפול דיאליזה | צילום: באדיבות יורם

כדורגלן העבר יורם עיאש (47), תושב מעלות, פרסם פוסט מרגש בו הוא חושף את מאבקו במחלת כליות ממנה הוא סובל ועל רצונו העז במציאת תורם מתאים להשתלת כליה.

"נולדתי וגדלתי במעלות למשפחת ברוכת ילדים עם 14 אחים ואחיות", הוא כותב, "בשנות ה-90 אמי סבלה מאי ספיקת כליות והחלה בטיפולי דיאליזה קשים ומתישים. כעבור מספר שנים, אחי דודו, תרם לה כליה. לצערי, המחלה פגעה גם באחיי אלי וסמי ובאחותי אילנה. כולם עברו בהצלחה השתלת כליה. אחותי הגדולה עוברת טיפולי דיאליזה וכך גם אני. אני זקוק בדחיפות להשתלת כליה ומחכה לנס. מצבי קשה ומתדרדר. אני מחכה לתורם המלאך שיחזיר לי את שמחת החיים ואת החזרה לשגרה של חיים רגילים."

הפרסום ברשתות החברתיות עורר גלים וזכה לתגובות רבות, בעיקר איחולי החלמה ומציאת תורם במהרה.

מימין: יורם עיאש במהלך טיפול דיאליזה, משמאל: יורם עיאש בתקופתו ככדורגלן במכבי עכו | צילום: זוהר חדד

עיאש, הוא נצר למשפחת כדורגלנים הכי מפורסמת במעלות. כל אחיו היו כדורגלנים: צ'רלי הבכור, אבי, אלי, סמי, דודו וחגי. כולם ניחנו בכישרון מולד והפגינו ביצועים מרשימים במגרש.

יורם החל לשחק כדורגל רק בגיל 14, בקבוצת הנערים של סקציה מעלות. בגיל 20, צד את עינו של היו"ר המיתולוגי של מכבי עכו, ברוך אופיר, שצירף אותו לקבוצה, שם שיחק לצד אחיו: צ'רלי ואלי. בהמשך הצטרף גם אח נוסף, סמי. כעבור 6 שנים, ביקש להשתחרר, אך קבוצתו הטילה וטו ויורם נכנס להסגר של שנה.

בתום תקופת ההסגר שיחק שנה אחת במכבי יפו, ולאחר מכן חזר וסגר מעגל בקבוצת נעוריו, סקציה מעלות, עד פרישתו בסיום עונת 2006/7. לאחר מכן עוד המשיך לככב בקבוצת הוותיקים של מעלות, עמה העפיל עד לגמר גביע המדינה, שם נוצחה מעלות על ידי הפועל חדרה, 2:0.

רגע השיא שלו ככדורגלן, היה במדי מכבי עכו, בניצחון ההרואי באצטדיון בלומפילד על הפועל תל אביב הגדולה, 2:3, שהעלה את מכבי עכו, לראשונה בתולדותיה, לשלב רבע גמר גביע המדינה. שם היא כבר נעצרה על ידי מכבי חיפה.

לאחר שאמו חלתה באי ספיקת כליות, וכך גם ארבעת אחיו, יורם חשש שמהרגע שיתבשר שגם הוא חלה.

יורם: "מאחר ויש משהו גנטי אצלנו במשפחה, קיבלתי התרעה מרופאת המשפחה, שגם אני עלול לסבול מאי ספיקת כליות. כל הזמן הייתי במעקב עד שלפני שנתיים, המדדים הראו שמשהו לא טוב קורה. עברתי סדרת בדיקות אצל נפרולוג, ואז התבשרתי שגם אני חליתי. למרות שזה כל הזמן ריחף באוויר, הבשורה הייתה קשה. התחלתי לסבול מקשיים פיזיים ומאדם שכל חייו עסק בספורט, הפכתי לאדם מוגבל".

לפני כחודשיים, החל יורם בטיפולי דיאליזה, שלוש פעמים בשבוע, שלוש שעות כל טיפול. בעקבות הטיפולים יצא לחופשת מחלה מעבודתו במפעל לאפיית לחמים.

"החיים שלי השתנו לחלוטין", מעיד יורם, "לשמחתי, יש לי משפחה גדולה ותומכת שמעודדת ועוזרת בכל מה שצריך. אבל עדיין, הייתי רוצה לחזור לשגרת חיים נורמליים וזה יקרה רק שימצא לי תורם מתאים. אני מייחל לרגע הזה בכל מאודי".

איזה מסר היית רוצה להעביר למי שקורא את הכתבה?

"שני דברים, הראשון הוא להקפיד על אורח חיים בריא עד כמה שאפשר ולא להזניח את הבריאות. תמיד תהיו במעקב אחרי מצבכם ואל תדחו שום בדיקה. הדבר השני זה להישאר אופטימיים. תמיד לחשוב חיובי ולהאמין שיקרו דברים טובים".

מספר הטלפון של יורם: 054-5259014 , יורם רשום גם בעמותת מתנת חיים והם מלווים ומסייעים לו בתהליך ומטפלים בכל ההליכים הבירוקרטיים. מספר הטלפון שלהם: 02-5000755

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות