fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

150 עמודים, למה צריך לפטר את מהנדס העיר

חיים לבב בטח מתהפך בקברו. ראש עיריית נהריה ז'קי סבג החליט לפטר את מהנדס העיר דורון לבב. הפיטורים מותנים באישור של שני שליש מחברי המועצה
דורון לבב
דורון לבב (צילום: ארכיון קרן אור גרינברג)

חודשיים לפני פתיחת  שנת הבחירות, ראש עיריית נהריה ז'קי סבג החליט שזה הזמן להיפרד ממהנדס העיר, אינג' דורון לבב.  מזה שנתיים עובר חתול שחור בין השניים, לא פעם גם השעה סבג את לבב מתפקידו לאחר שלא הסכימו על עניינים מקצועיים.

דורון לבב
"אני סומך על מועצת העיר". דורון לבב (צילום: ארכיון קרן אור גרינברג)

חברי מועצת העיר נהריה הופתעו השבוע לקבל חוברת, עבת כרס של – 150 עמודים ולא פחות מכך, מראש העירייה סבג. כשאלה פתחו לבדוק במה מדובר התברר במהרה כי סבג ביקש לפרט בפניהם מדוע הוא מעלה לסדר היום את פיטוריו של מהנדס העירייה בשבע השנים האחרונות דורון לבב.

מקורבים לסבג הסבירו כי פיטוריו של לבב בלתי נמנעים מבחינתו וזה מכיוון שמזה כשנתיים ישנו משבר אמון בין השניים. בחוברת שחולקה לחברי המועצה מסביר סבג על אלו נושאים הוא מבסס את חוסר אמנו בלבב. עוד מתברר כי בתקופה האחרונה התנגד לבב לנושאים אותם ניסה לקדם סבג דבר שלא מצא חן בעיניו בלשון המעטה. כל אלה הביאו את סבג להעלות את לבב לשימוע שלפני פיטורים. פיטוריו של לבב דורשים אישור מועצה שכן מדובר בתפקיד סטטורי, לגביו צריך תמיכה של שני שליש מחברי מועצה שיתמכו בהצעה כדי שאכן זה יפוטר.

לבב החל את עבודתו בעיריית נהריה בשנת 2005,  בעת כהונתו של ראש עיריית נהריה לשעבר רון פרומר והחליף את מהנדס העיר המיתולוגי גבריאל גבריאל.
לבב בנו של  ראש עיריית נהריה, חיים לבב ז"ל. למעשה סבג הוא זה שהחליף את לבב האבא בתפקידו במהפך  הבחירות שהיה בשנת בנובמבר 1988 בנהריה. בבחירות נערך סיבוב שני, ולבב נתן את תמיכתו בסבג שהתמודד מהליכוד. משפחת לבב אף שכלה את בנה איתן ז"ל  שנפל בקרב במבצע שלג.

חבר מועצת עיריית נהריה, עו"ד אורן סודאי שעמד בראש הועדה לתכנון ובנייה:  "דורון לבב הוא אחד האנשים האחרונים שנשארו לשמור ביושרה ובאומץ על האינטרס של הציבור ועל מנהל תקין. הציבור צריך לשאול את עצמו שאלה חשובה מדוע אצה לראש העיר הדרך לפטר מהנדס עיר מקצועי שנה לפני הבחירות. צריך לבדוק לעומק איזה פרויקטים עומדים בפתח ולמי הם חשובים כל כך. כל חברי האופוזיציה שעבדו עם דורון לבב מכירים ביכולתיו במקצועיותו וביושרו, איש כזה מן הראוי שיישאר במערכת".

 בשם סבג נמסר: "עניין פיטוריו של המהנדס ידון כקבוע בחוק בישיבת המועצה הקרובה. אין בדעת העירייה להיגרר לדיון תקשורתי בנושא".

 דורון לבב: "כרגע אני נמצע באיזשהו תהליך ואני עדיין עובד עירייה. אני לא מוכן להגיב, את מה שיש לי להגיב אני אומר בשימוע שיתקיים בקרוב. אני סומך את ידיי על החלטת המועצה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות