fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קורע את השטח

יועד זוהר אלקבץ בפעולה צילומים: באדיבות המשפחה
יועד זוהר- אלקבץ בפעולה צילום: באדיבות המשפחה

יועד זוהר אלקבץ (15) מנהריה, רשם היסטוריה כשהפך לרוכב הצעיר ביותר שזוכה בגביע בסבב תחרויות אליפות ישראל באופנועי שטח. החלום: להיות אלוף עולם
יועד זוהר אלקבץ (15) מנהריה, עשה לאחרונה היסטוריה כשהיה לרוכב הצעיר ביותר בישראל שזוכה בגביע במסגרת סבב תחרויות אליפות ישראל באופנועי שטח (מוטוקרוס). יועד, שלראשונה השתתף בתחרות רשמית והיה המשתתף הצעיר ביותר בקטגוריה העממית, הגיע למקום השני בתחרות האחרונה שהתקיימה באילת.

נציין, שבמסגרת האליפות, הפועלת תחת חסות משרד התרבות והספורט, מתקיימים במהלך השנה 8 מקצים, כשבסיומן, הרוכב שזכה במרב הנקודות מוכתר לאלוף ישראל. עבור יועד, השנה הזאת עומדת לפני סיום, אבל הוא כבר מכוון לעבר העונה הבאה, שצפויה להתחיל בחודש מרץ 2019.

עד לפני שנתיים, כיכב יועד במגרשי הכדורגל כשהיה כדורגלן בקבוצת הנערים של מכבי נהריה. בשלב מסוים החליט לפרוש, אבל חיידק הספורט השאיר אותו בתחום הספורט והוביל אותו לענף המוטורי.

"בהתחלה רכבתי רק בשביל הפאן", מגלה יועד, "תחושת האדרנלין על האופנוע משכה אותי. לפני כמה חודשים החלטתי לנסות ולהתחרות בתחרויות רשמיות. אני אוהב אקשן ובתחרויות יש את זה".

חולם להגיע רחוק. יועד והאופנוע
חולם להגיע רחוק. יועד והאופנוע (צילום: פרטי)

 

ההורים, סנדי ומוטי, מספרים על הקושי שהיה להם בתחילת הדרך. "בהתחלה היה לנו נורא קשה עם זה ולקח לנו זמן לעכל את זה", מספרת סנדי, "בשנה הראשונה בית החולים היה הבית השני שלנו מרוב פציעות. פעם הוא שבר את עצם הבריח, פעם את הכתף, פעם איבד לנו הכרה באמצע מחנה אימונים עם אלוף אירופה, אריאל דדיה. בעלי, מוטי, שליווה אותו לתחרות הראשונה, התקשר אליי מבוהל ואמר שהלב שלו מחסיר עשר פעימות בכל פעם שהוא רואה את יועד על המסלול. למרות הקשיים, החלטנו לזרום עם הילד ולא למנוע ממנו את שאיפותיו. הילד נולד עם כישרון רכיבה וזו אהבתו הגדולה. מלבד הלימודים, כל חייו הם סביב האופנוע".

יועד, שרוכב כיום על אופנוע הונדה 250, מתאמן 3-4 פעמים בשבוע יחד עם קבוצת רוכבים, רובם חובבים, כשכל אימון אורך כ-5-6 שעות, במסלולי שטח פרטיים ברחבי הארץ. עם הזמן ושיפור הביצועים, החליט יועד שהגיע הזמן להתקדם לתחום התחרותי. מי שמסייע לו באימונים ובתדרוכים הוא דודו עטר, רוכב מקצועי בעל ותק וניסיון רב בענף. עבור יועד, הזכייה במקום השני בסבב התחרותי הראשון שלו, היא רק תחילת הדרך לעתיד. יועד מספר, כי בתחילת המרוץ הוא חש ששאר הרוכבים, שכולם רוכבים בוגרים ומנוסים ממנו, קצת מזלזלים בו.

"הרגשתי את זה לפי המבטים שלהם, אבל מהר מאוד התחברנו ואני שמח שהפתעתי אותם. האמת, עם קצת יותר מזל, יכולתי גם לסיים במקום הראשון", אומר יועד בביטחון. המטרה שלו כעת היא להשתתף בכמה שיותר תחרויות על מנת לצבור ניסיון ובעונה הבאה להסתער על המקום הראשון ולהיות לרוכב הכי צעיר שזוכה בתואר אלוף ישראל.

"השאיפה שלי היא להגיע כמה שיותר רחוק", אומר יועד, "קודם כל לזכות באליפות ישראל, אחר כך אליפות אירופה והחלום הגדול הוא להתחרות באליפות העולם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות