fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל דוקאביב ייפתח מחר במעלות תרשיחא עם הסרט "משפחה בטרנס" על המהפך של משפחת צוק הנהריינית

Family in Transition Photo by Roy Rot משפחה בטרנס צילום - רואי רוט
Family in Transition Photo by Roy Rot משפחה בטרנס צילום - רואי רוט

 

למעלה מ-30 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם יוקרנו במהלך ימי הפסטיבל: הקרנות בכורה ישראליות לסרטים "סולו חופשי", "הדור שלי" ו"צ'אפה שלנו"; מופע של הזמרת יסמין לוי, מפגשים חד פעמיים עם במאים ויוצרים; תערוכה של אמנים מקומיים; סדנאות; יום עיון מקצועי בנושא דוקו קומי בחסות רשת 13; הקרנה פתוחה לקהל תחת כיפת השמיים; סיורים מודרכים באזור ועוד.

 

זו השנה העשירית של פסטיבל דוקאביב גליל במעלות תרשיחא. הפסטיבל יתקיים במהלך חמישה ימים, בין 13-17 בנובמבר, בכמה מוקדים בעיר: היכל התרבות, המרכז לאמנויות ע"ש אפטר ברר, מתנ"ס גרס, תרשיחא וכן במרכז "מארג" בכפר ורדים.

דוקאביב גליל מציג את מיטב הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי והבינלאומי ומעלה לדיון נושאים חברתיים ותרבותיים בוערים ורלוונטיים. לאורך כל ימי הפסטיבל מתקיימים מפגשים בין יוצרים דוקומנטריים וקהל הצופים, ההולך וגדל מדי שנה. הפסטיבל, שהפך לחלק בלתי נפרד מלוח השנה של חיי התרבות בגליל, הוא רק חלק מפעילותה של עמותת דוקאביב. מלבד דוקאביב גליל, עורכת העמותה גם את דוקאביב – הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בתל אביב, דוקאביב נגב בירוחם, קולנוע דוקאביב בסינמטק תל אביב וכן הקרנות של קולנוע דוקומנטרי בכל ימות השנה ביישובים ובערים ברחבי הארץ.

דוקאביב גליל הוא יוזמה והפקה של עמותת דוקאביב בשיתוף עיריית מעלות תרשיחא ובתמיכת משרד התרבות, בנק הפועלים ורשת 13.

Michael Caine
Michael Caine
צ'אפה שנו – קרדיט @FOX SPORT 1, LLC

Family in Transition Photo by Roy Rot משפחה בטרנס צילום - רואי רוט

יסמין לוי – צילום: עלי טשקיראן

בין האירועים הנבחרים בפסטיבל:  פתיחה חגיגית והקרנת הסרט זוכה התחרות הישראלית בפסטיבל דוקאביב: "משפחה בטרנס" של אופיר טריינין ולאחריו שיחה עם יוצרי וגיבורי הסרט, הקרנת הסרט זוכה התחרות הבינלאומית בפסטיבל דוקאביב "כלבים נובחים רחוק", הקרנת בכורה לסרט "סולו חופשי", סרטם של ג'ימי צ'ין ואליזבת צ'אי וסרהליי, זוכה פרס הקהל בפסטיבל טורונטו, על מטפס הצוקים האגדי אלכס הונולד שיוצא למשימת חייו.

ההקרנה בשיתוף נשיונל ג'אוגרפיק, הקרנת בכורה לסרט "הדור שלי" של סרטי יונייטד קינג. השחקן מייקל קיין (מלווה בפול מקרטני, מריאן פיית'פול ורבים אחרים) חוזר למהפכת התרבות של הסיקסטיז בבריטניה, לגיבוריה ולהיטיה הבלתי נשכחים, הקרנת בכורה של הסרט "צ'אפה שלנו" של סרטי לב על קבוצת הכדורגל צ'אפקואנסה וצמיחתה מחדש לאחר הטרגדיה שפקדה אותה, קבלת שבת חגיגית: הקרנה של הסרט "בעקבות הלדינו" של דוד פרלוב בעותק משוחזר, והופעת לדינו של יסמין לוי, בכורה חגיגית של סרטי יוצרים מקומיים ממעלות תרשיחא והאזור: מחזור שביעי  ל"כנפיים", סדנת הקולנוע של המרכז לאמנויות ע״ש אפטר ברר, בהנחיית היוצרים יעלקיפר ורונן זרצקי, הקרנת "על הכתפיים שלה" מאבקה של נדיה מורד, כלת פרס הנובל לשלום, שהפכה לקולו של המיעוט היזידי הנרדף, הקרנת "גרוטראלי – שובם של ילד אוכל מפח" ומפגש עם היוצרים מערוץ הכיבוד, הקרנה ללא תשלום תחת כיפת השמיים בתרשיחא, של הסרט "אום כולת'ום" ולפניה הקרנה של מעלות (ו)תרשיחא, הסרט שנוצר בסדנה המשותפת של דוקאביב לנוער יהודי וערבי. סרט הנעילה – "ארץ אהובה שלי"  מסע דוקומנטרי-ספרותי אל תוך בלוק מספר 461 בעיר מעלות. במאים: יעלקיפר ורונן זרצקי

 

יתקיימו הקרנות משותפות לתלמידים יהודים וערבים ממעלות ומתרשיחא  פתיחת שתי תערוכות במרכז לאמנויות ע"ש אפטר ברר: "הכל דבש" של נאוה הראל שושני ו-NO SIGNAL של פריד אבו שקרה, והקרנת הסרט "קץ הפחד"

מנכ"לית דוקאביב גליה בדור: "אנחנו חוגגים השנה עשור לדוקאביב גליל. מרגש לדעת שכבר עשר שנים הקהל בגליל צופה באופן קבוע בקולנוע דוקומנטרי משובח מהארץ ומהעולם, וכן דורות של תלמידים, יהודים וערבים, גדלים על ברכיו של הקולנוע הדוקומנטרי בהקרנות משותפות. העיר מעלות-תרשיחא היא עבורנו המקום הנכון ביותר להציג תכנית בלתי מתפשרת, בעלת אמירה חברתית נוקבת ופתוחה לעולם, ואת סרט הפתיחה, משפחה בטרנס, אשר חוגג את ערכי הפתיחות, הליברליות וקבלת האחר. אני מאחלת לנו עוד שנים רבות ועשירות של עשייה משותפת ומשמעותית בגליל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות