fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סילבן שלום: "נלחם על הטבות המס לצפון"

שר האנרגיה והמים שמחזיק גם בתיק הפיתוח של הנגב והגליל ביקר היום בנהריה בשלומי וקיבל אזרחות כבוד מראש עיריית נהריה ז'קי סבג. בשלומי, חנך השר שלום את השכונה החדשה. השר התייחס גם לנושא תאגידי המים: "חייבים לצמצם את הבזבוזים שם", אמר
סילבן שלום וז'קי סבג
חזון. סילבן שלום וז'קי סבג (צילום: אושרי כהן)

היום (שלישי) הוענקה אזרחות כבוד לשר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים והשר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום בנהריה. ביקורו של השר שלום  נערך על רקע החלטת הממשלה לקצץ בהטבות המס של יישובי קו העימות. ראשי המועצות באזור התייחסו לנושא וקראו לשר לא לבטל את הטבות המס והתריעו, כי במידה ויבוטלו, עלול הדבר להוביל לנטישת תושבים את האזור.

סילבן שלום וז'קי סבג
חזון. סילבן שלום וז'קי סבג (צילום: אושרי כהן)

שלום, החל את ביקורו בחיפה, הגיע לנהריה בשעות הצהריים,  והתקבל בהיכל הספורט החדש שנחנך במעמדו. במסגרת האירוע נערכה קבלת פנים וארוחת צהריים משותפת עם ראש העירייה ז'קי סבג, מנכ"ל העירייה דני חמיאס, חברת הכנסת רינה פרנקל (יש עתיד), חברי קואליציה ועובדי העירייה. השר שלום קיבל אזרחות של כבוד כהוקרה על תרומתו בקידום פרויקטים בתחומי החינוך, התיירות והנוער, במסגרת כהונתו כשר לפיתוח הנגב והגליל בממשלה הקודמת והנוכחית. לפני שבוע בדיוק הוענקה לשר הפנים, גדעון סער אזרחות כבוד מסבג שנערכה בטקס מצומצם בעת שחנך את הסניף הראשון של מרשם האוכלוסין בנהריה.

סבג סקר את הפרויקטים שלום קידם בעיר ביניהם: "בניית כיתות חכמות הכוללות מחשבים ומסכי מגע ואולמות ספורט בבתי ספר, השלמת הטיילת הדרומית בהשקעה של 75 מיליון שקלים, סיוע של 50 אחוז במימון פרויקט וויליג' לנוער' בחודשי הקיץ, הצבת מצלמות אבטחה ברחבי העיר ועוד. "יש כדאיות להשקיע בנהריה, החכמה היא לא רק לעשות, אלא גם לתחזק. ביטול ההטבות המס עלול להוביל לעזיבת תושבים את העיר ולהוות מכה קשה", סיכם סבג.

שבע שנים של הקפאות בנייה בשלומי

סילבן שלום וגבי נעמן
שלומי על המפה. סילבן שלום וגבי נעמן (צילום: אושרי כהן)

לראשונה זה שבע שנים, תחל שוב תנופת בנייה בשלומי. השר שלום הניח יחד עם ראש מועצת שלומי, גבי נעמן את אבן הפינה לשכונת אדמית, בה ייבנו 1175 יחידות דיור של 300 מ"ר, ו-150 יחידות של חצי דונם. השכונה, שתחל להיבנות בקרוב עם מכרז של "בנה ביתך", תוקם על אדמות הקיבוצים אדמית, מצובה ואיילון, שהוקצו לצורך מטרה זו בעקבות הסכם עם המדינה.

מרבית הדירות בשכונה העתידית יוקצו לבני שלומי ומחוסרי דיור, בעוד ש-25 אחוז מן הדירות יוקצו לבני הקיבוצים מהם הועברו האדמות. בטקס נכחו ראשי רשויות מקומיות, בהם ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט,  ראש מועצת מטה אשר החדש יורם ישראלי, מנכ"ל המועצה משה דוידוביץ' וסבג.

נעמן הביע תקווה כי מהלך זה, יחד עם התכנון העתידי של כביש שש ומסילת רכבת בסמוך לשלומי, יגרמו לצעירי האזור להישאר בגליל ולא לעבור למרכז הארץ. "המשימה שלנו היא לעשות הכל שהגליל יהיה עמוס בתושבים חדשים ושהילדים שלנו יישארו כאן", הסביר.

השר שלום: "אנחנו צריכים להיאבק, יחד עם כל ראשי הרשויות, כדי למנוע את הקיצוץ הזה. אני חושב שהטבות המס האלה הן תמריץ מאוד חשוב להבאת אוכלוסיה ולהשארת אוכלוסייה קיימת. אנחנו לא רוצים שבמקומות האלה יהיו רק אנשים, או קבוצות ממעמד בינוני ונמוך, אנחנו רוצים גם אנשים ממעמד בינוני וגבוה, שיכולים ליהנות מהטבת המס הזאת ואולי כאשר לא תהיה להם את הטבת המס הזו, הם יעברו פה למועצות האזוריות, שאין להן הטבות, או אולי לחיפה או למרכז הארץ, כך שאני נאבקתי על זה בממשלה ביום ראשון ואני ממשיך להיאבק על זה ואני מאוד מקווה שבסופו של דבר ההחלטה הזו תעבור"

"החזון הכללי שלי הוא הבאת עוד  300 אלף  תושבים חדשים לאזור הגליל בעשור הקרוב. אנחנו עושים זאת באופן די משמעותי, בונים עשרות אלפי יחידות דיור בכל הגליל,הולכות לקום יחידות דיור גם במעלות, כרמיאל, טבריה, כל מקום שיש. החזון הוא לא רק להביא עוד תושבים, אלא להשאיר את הקיימים. להשאיר את הצעירים, שהם, כמובן, גם מחפשים כאן אפשרות של מגורים ותעסוקה ואנחנו עושים הכל כדי שהם יישארו כאן. לא רק להביא את החדשים, אלא גם להשאיר את הקיימים".

כממונה על המים, יש לך תוכנית כיצד להתמודד עם תאגידי המים?
"אנו כבר עושים מאמצים לצמצם את מספר התאגידים בצורה דרמטית ולצמצם, כמובן, גם את הבזבוזים שיש שם. המטרה שלי היא להגיע, בסופו של דבר, למספר של בין 13 ל-18 תאגידים בכל רחבי הארץ, ולבטל את המשמעות של הקמתם. כלומר, לצמצם בצורה דרמטית את התאגידים מצד אחד ומצד שני, להוזיל את מחירי המים, כתוצאה מכך".

הראיון המלא עם השר שלום יפורסם בסופ"ש ב"צפון-1"

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות