fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחון לסבג בבית המשפט המחוזי

בית המשפט דחה את עתירת חברי האופוזיציה לקיים דיון חוזר בפיטורי מהנדס העיר דורון לבב
ראש עיריית נהריה ז'קי סבג
ז'קי סבג ( צילום: סיוון פרג')

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את עתירתם של חמישה חברי אופוזיציה במועצת העיר נהריה, בראשם עו"ד אורן סודאי, נגד ראש עיריית נהריה ז'קי סבג. החמישה ביקשו מבית המשפט שיורה לקיים דיון חוזר במועצת העיר בעניין פיטורי מהנדס העירייה דורון לבב, לאחר שימוע שהתקיים לו ב-2 באוקטובר.

"עוולות קשות פוגעות בכלל הציבור". עו"ד אורן סודאי (צילום: יח"צ)

השופט פסק, כי הוא דוחה את העתירה, מכיוון שלא נפל בהתנהלותם של סבג ומשרד הפנים כל פגם המצדיק התערבות בנושא של בית המשפט לעניינים מינהליים ואין מקום לחייב את ראש העירייה לקיים דיון חוזר בעניין פיטוריו של לבב.

"אין לי עניין להגיב". טילר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לעומת הזאת השופט קיבל את טענתו של סבג כפי שהועלתה בבית המשפט. סבג טען, כי על הבקשה חתומים שישה חברים במועצת העיר, ביניהם חבר המועצה אבי טילר. טילר, לטענת סבג- על פי החלטת הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות – נגוע בניגוד עניינים בכל הנוגע לסוגיית סיום עבודתו של מהנדס העירייה. טילר מצידו לא הכחיש זאת.

השופט שפירא פסק בעניין זה שניגוד העניינים של טילר מונע ממנו לחתום על הבקשה לבית המשפט לקיום דיון חוזר בעניין סוגיית סיום עבודתו של המהנדס וביטל את חתימתו. מכאן, בהעדר חתימה של שישה חברי מועצה מתוך 17 המכהנים, לא התקיים התנאי הנדרש להגשת בקשה לבית המשפט, העתירה נדחתה.

אבי טילר מסר בתגובה: "אין לי עניין להגיב".

אורן סודאי מסר בתגובה: "במציאות הקיימת היום בעיריית נהריה ובכלל בעיר, אין מקום להישאר אדישים, צריך לעשות מעשה. הגשת העתירה היתה מחויבת המציאות ומתבקשת, והייתי מגיש אותה שוב ושוב. לא אנוח ולא אשקוט על שום עוולה, על שום שחיתות, על שום התנהלות לא חוקית, גם אם זה ידרוש ממני זמן ופנייה לבית המשפט. קל וחומר כשעסקינן בפגיעה בעובדי עירייה מהזוטר ביותר ועד לבכיר ביותר.

"העתירה היא חלק מתהליך הולך וגדל להשבת הכבוד לאזרח, הכבוד לעובד, ביטחונו התעסוקתי ושמירה על אינטרסים של עובדים ואזרחים כאחד. בסופו של יום אותה התנהלות קשה, נגועה בעוולות קשות, פוגעת ותפגע בכלל הציבור, ושם אני נמצא כדי לעצור את זה. פסק הדין שגוי מעיקרו ומנוגד לפסיקתו הקודמת של אותו שופט שקבע דברים קשים נגד ראש העיר והתנהלותו ואף חייב בהוצאות משפט כבדות משקל, שם גם הופעתי כעותר וכמייצג".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות