fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: שביתת מחאה במערכת החינוך ביוזמת ההורים

חשש כי פרויקט השאלת הספרים יבוטל בבתי ספר חדשים שרצו להיכנס לתוכנית של משרד החינוך כדי להוזיל את מחירי הספרים. העירייה: "אין כל חובה מצד העירייה לתת שירותים אלה והדברים נעשו על מנת לסייע ולהקל, אולם התייעלותה של העירייה בתקופה זו, מחייבת אותה בשלב זה לצמצם שירותים אלה"
שומר בבית הספר גודלה
שומר בבית הספר גודלה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

רגע לפני סוף שנת הלימודים, מחר, (שלישי, 24.6)  תתקיים במרבית בתי הספר היסודיים בנהריה שביתת מחאה למשך שעתיים ביוזמת הנהגת ההורים העירונית ובשיתוף ועדי ההורים בבתי הספר. הרקע להפגנה: הרעת התנאים במערכת החינוך.

הפגנת ההורים במאי 2013 בבית הספר גולדה
הפגנת ההורים במאי 2013 בבית הספר גולדה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

השביתה תתקיים מהשעה 8:00 בבוקר למשך שעתיים ואז יחלו הלימודים כסדרם.  לפני עשרה ימים הנהגת ההורים בעיר קיימה ישיבת חירום ובה דנו בהחלטות שביצעה עיריית נהריה במערכת החינוך בתקופה האחרונה.  ההורים פנו לראש העירייה ז'קי סבג  ודרשו פגישה דחופה. סבג שהה בחו"ל עד אתמול (ראשון). יצוין כי ההחלטות שהתקבלו בעירייה לא  נעשו עם הנהגת ההורים או בידיעתם.

מערכת החינוך בהריה סוערת בחודשים האחרונים לאחר שנודע כי עיריית נהריה תפסיק את מימון השמירה הנוסף בשעות הבוקר בבתי ספר היסודיים. כמו כן הודיע כי  מערך ההיסעים לתלמידי שכונת נהריה הירוקה הלומדים בבית הספר רמב"ם תבוטל.  עד כה לא ניתן פתרון כיצד התלמידים יגיעו לבית הספר עם פתיחת שנת הלימודים הבאה, הנמצא במרחק הליכה רחוק יחסית ובכביש סואן.  כמו כן בבקרים יש עומסי תנועה קשים בסמוך לבית הספר גולדה וויצמן.  ההורים טוענים כי כעת אין מענה בטיחותי לילדיהם.

שומר בבית הספר גודלה
שומר בבית הספר גודלה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ביטול פרויקט השאלת ספרים
תוכנית השאלת הספרים שהגה משרד החינוך בכל הארץ ככל הנראה לא תיושם בבתי ספר נוספים נהריה.  בתי הספר קיבלו הוראה להחזיר את התשלומים שנאספו מההורים. פרויקט השאלת ספרים הוא סיפור הצלחה כמעט במרבית ערים בארץ.  הורים משלמים סכום של 290 שקלים ונהנים מספרים לימודיים חדשים ומשומשים, ומתוך מטרה לחסוך בעלויות. אחד הקריטריונים לפתיחת הפרויקט הוא רוב  של 60 אחוז בכל בית ספר בנפרד. השנה, מספר בתי ספר גילו עניין בפרויקט.
ההורים טוענים כי כעת תיווצר אפליה כשחלק מבתי הספר בעיר כבר מקיימים את הפרויקט ואילו בתי ספר שרוצים להצטרף לא יוכלו לעשות זאת.  
ההורים רואים בחומרה רבה  את ההתערבות בפרויקט השאלת הספרים.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה:  "העירייה מצרה על כך כי היא נאלצת לצמצם את הפעילויות והשירותים אותם נתנה לפנים משורת הדין ועל חשבונה המלא לתושבים. אין כל חובה מצד העירייה לתת שירותים אלה והדברים נעשו על מנת לסייע ולהקל, אולם התייעלותה של העירייה בתקופה זו, מחייבת אותה בשלב זה לצמצם שירותים אלה. בהתייחס לנושאים בגינם הושבתו הלימודים לשעתיים יש לציין:  ביחס להסעות משכונת נהריה הירוקה – העירייה הפעילה את ההסעות על חשבונה, לפנים משורת הדין ולמרות שמשרד החינוך לא מכיר בצורך בהסעות אלה ואינו משתתף בעלויותיהן. לאחר שכל פניותיה של העירייה למימון הנושא נענו בשלילה, נאלצה העירייה להפסיק שירות זה.

"סגירת שער שני – המשרד לביטחון פנים אינו מוכן להקצות משאבים למימון שמירה מעבר לשומר אחד לכל בי"ס ומשרד החינוך, שאף הוא נוקט בגישה זו, קובע כי רק בבתי"ס שבהם למעלה מ- 700 תלמיד, נדרשים לפתוח יותר משער אחד. גם בנושא זה נענתה העירייה לפנים משורת הדין לפניית ההורים והמנהלים לפני כשנה ונשאה על כתפיה את העלות הכרוכה בכך. (להזכירכם פסיקת בית המשפט וחוזר מנכ"ל משרד החינוך מנעו את חלוקת על ההורים) בנוגע להשאלת ספרים  העירייה בודקת את הסוגיה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות