fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: סודאי דורש דיון חירום על מצב האלימות בבתי הספר

חבר מועצת העיר נהריה עו"ד אורן סודאי, דורש מראש עיריית נהריה ז'קי סבג, לכנס בהקדם ישיבת חירום שתעסוק במדד האלימות בבית הספר. העירייה: "הנתונים אינם נכונים. מדובר בתוצאות המיצ"ב לשנת 2011 והעירייה פעלה לשינוי המצב"
החלטה שגויה. עו"ד אורן סודאי (צילום: יח"צ)

חבר מועצת העיר נהריה עו"ד אורן סודאי, שצפוי להכריז בקרוב על מועמדותו לראשות העיר, דורש מראש עיריית נהריה ז'קי סבג, לכנס בהקדם ישיבת חירום שתעסוק במדד האלימות הבית ספרית ברחב הארץ.

החלטה שגויה. עו"ד אורן סודאי (צילום: יח"צ)

מדד האלימות פורסם באתר מדלן כחלק מנתוני המיצ"ב של בתי הספר בו נערך שקלול של שאלונים שמלאו על ידי התלמידים, שהתבקשו לדווח באיזה שכיחות התרחשו בחודש האחרון דיווחי אלימות שונים הנוגעים לאקלים הבית ספרי.

על פי המדד נהריה נמצאת בשכלול במקום השני במדד האלימות בקרב הערים הגדולות עם ממוצע 14. בראש הרשימה עומדת רהט עם ניקוד של 17 אחוז. ירושלים, רמלה ונהריה ואום אל פאחם נמצאות במיקום השני.

כך למשל, בבית הספר היסודי ויצמן דיווחו 31 אחוז התלמידים כי קבלו אגרוף או בעיטה בחודש. אחוז המורים שדיווח על שחיקה עמד על 29 אחוז ואחוז התלמידים שטוב להם בבית הספר הסתכם ב-75 אחוז.

בבית ספר גולדה, 24 אחוז מהתלמידים דיווחו על אירועי אלימות, 37 אחוז מהמורים דיווחו על שחיקה, ובסך הכל 81 אחוז מתלמידי בית הספר דיווחו כי טוב להם. בבית הספר ממלכתי דתי "אבן שוהם" דווח על 27 אחוז אירועי אלימות ובבית ספר אוסישקין על 21 אחוז ובית ספר רמב"ם עומד על 16 אחוז.

באולפנת הראל, 5 אחוז מהבנות דיווחו על אותם אירועי אלימות בבית הספר. בישיבה התורנית אביר יעקב, 34 אחוז מהתלמידים דיווח על אירועי אלימות, 30 אחוז מהורים על שחיקה -ו39 אחוז מהתלמידים דיווח כי טוב להם במסגרת.

בתיכון מדעים ואומנויות דווח על 17 אחוז אירועי אלימות, 43 אחוז מהמורים דיווחו על שחיקה ו-54 אחוז מהתלמידים דיווחו כי טוב להם במסגרת הבית ספרית. ברב תחומי שחקים למנהיגות ומצוינות חברתית דווח כי 14 אחוז מהתלמידים מדווחים על מקרי אלימות של בעיטה או אגרוף בחודש, 54 אחוז מהמורים דיווחו על שחיקה ובסך הכל 72 אחוז מהתלמידים מרוצה מבית הספר.

סודאי : "נהריה הגיעה למקום השני והלא מכובד בכלל, כשהעיר היחידה שמקדימה אותה היא רהט, וכשהיא חולקת את המקום השני עם רמלה ואום אל פאחם. הנתונים מדאיגים ומעידים על כך שתלמידי נהריה שבים מבתי הספר מוכים וחוששים לביטחונם האישי.בעוד שבבחינות המיצ"ב ובנתוני הבגרויות אנחנו רחוקים מלהגיע לשיאים, דווקא במדד האלימות אנחנו שוברים שיאים. אני תובע מראש העיר לכנס בדחיפות את מועצת העיר לדיון חירום בנושא האלימות במערכת החינוך וליישם לאלתר תוכנית עירונית אפקטיבית למניעת אלימות עם דגש על אלימות בקרב ילדים ונוער.

"עלינו להפנות את מירב המשאבים ותשומת הלב לדור העתיד שלנו, הדור שנוטש את העיר בהגיעו לבגרות, אולי גם בגלל התופעות הללו שהם חווים במהלך ילדותם ונעוריהם בבתי הספר שלנו. עלינו להישיר מבט אל ההורים המודאגים ולהשיב להם בכנות מה בכוונת עיריית נהריה לעשות על מנת לפתור את הבעיה החמורה עוד בטרם פתיחת שנת הלימודים הבאה".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה:  "מכתבו של חבר המועצה התקבל ונבדק בעירייה אל מול נתוני המיצ"ב המלאים ביחס לנהריה והידועים לעירייה עוד בטרם מכתבו. הבדיקה העלתה כי חבר המועצה, אורן סודאי, מטעה את הציבור באופן בו הוא מציג את הדברים ואינו מדייק היות והוא מתייחס לנתון אחד בלבד, כאשר המדד המלא שהתפרסם באותה כתבה (מדד מפת החינוך של ישראל) הציב את נהריה במקום טוב באמצע, ביחס לכל הערים בישראל. לא למותר לציין כי הנתון ההשוואתי לערים אחרות אותו מציין חבר המועצה במכתבו אף הוא חלקי מאחר ועל פי ממצאי נתון זה בלבד, עיריית נהריה ועיריית ירושלים מצויות באותו אחוז ואילו עיריות נוספות , בערים מבוססות ובעלות דרוג סוציו אקונומי גבוה בהרבה מנהריה, כגון חיפה, רעננה, גבעתיים, ומודיעין-מכבים-רעות, מצויות בסך הכל ב- 2 אחוז מעל. למותר לציין כי מדובר בתוצאות המיצ"ב לשנת 2011 ומאז פעלה עיריית נהריה רבות לשינוי המצב.

עיריית נהריה משקיעה ותמשיך להשקיע רבות בחינוך בעיר ובמסגרת זו מפעילה העירייה, בין היתר, את פרויקט "עיר ללא אלימות" שבמסגרתו מועסקים שמרים בבתי הספר, הציבה מצלמות בבתי הספר, אשר מרתיעים וכבר נתנו אותותיהם בירידה באלימות, מפעילה את יחידת הנוער שיוצקת ערכים בפעילות בני הנוער ומפעילה פעילויות קיץ לנוער במסגרת "נהריה וילאג'", אשר נותנים פיתרון לנוער ומעניקים שקט נפשי להורים. פעולות אלה עולות מיליוני שקלים לרשות המקומית. השיפור במערכת החינוך בעיר בשנים האחרונות הינו ניכר הן בהישגים, הן בהפחתת שיעורי מקרי אלימות, וכל זה בא לידי ביטוי ממשי בנתוני כמויות התלמידים הנהריינים הלומדים בעיר וכמויות תלמידי החוץ, מהישובים הסמוכים, המבקשים ללמוד במערכת החינוך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות