fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מקום מישור בשביל אופניים"

חנות האופניים מייזלס המיתולוגית קיימת עד היום. זולטן מייזלס הקים אותה בשנות ה-50 ויותר מאוחר היא עברה לידי עליזה בתו ובעלה אליעזר וולפוביץ המכונה עד היום אדון מייזלס. התור לחנות האופניים לא מתקצר והיום היא מנהולת על ידי הדור השלישי. סיפור של היסטוריה ונוסטלגיה של משפחה שהיא מותג ושל נהריה, עיר האופניים
"הזוג מייזלס". עליזה ואליעזר וולפוביץ (צילום: אדריאן הרבשטיין)
"הזוג מייזלס". עליזה ואליעזר וולפוביץ (צילום ארכיון: אדריאן הרבשטיין)

רבים לא יודעים כי אדון מייזלס, כך מכנים את אליעזר וולפוביץ, הוא בכלל אביה של עליזה, רעייתו של אליעזר, והוא זה שייסד את חנות האופניים בדיוק באותו המקום בו היא נמצאת כיום, ברחוב הרצל. בשנת 1965 המשיך אליעזר את דרכו של חמו, וכיום מנהל את העסק יאיר בר זאב, בנו. על דור המשך לא מדברים, כי אין והם מבינים את זה.

ביתם, שנמצא בלב חנות האופניים, השתמר עם השנים, אלפי אופניים ישנים נמצאים מאחור והם עדות למורשת והיסטוריה גדולות ולשנים בהן עוד הרכיבו אופניים שהגיעו בחלקים בודדים. אליעזר חגג יום הולדת 85 לפני כשבוע. עד לפני שנתיים עוד התעסק עם צמיגים וגלגלים. לשניים שני ילדים: הבן יאיר בר זאב נשוי לתמי וילדיהם עידו, עומרי, עמוס והבת דורית ריטבו נשואה לגדי וילדיהם דן ועוז. גם בשעת בוקר מוקדמת של יום ראשון עומדים בתור למייזלס לתיקון האופניים.

הזוג וולפוביץ הזמין אותנו לביתם, שהשתמר עם השנים ונראה בדיוק כמו בשנות ה-60. הם שמרו על הערכים, ועל הצביון, אנשים צנועים מאוד שהצליחו לייצר בנהריה ובחוויה של כל ילד זיכרונות שחקוקים עד עצם היום הזה.

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון "צפון 1"

"הזוג מייזלס". עליזה ואליעזר וולפוביץ (צילום: אדריאן הרבשטיין)
"הזוג מייזלס". עליזה ואליעזר וולפוביץ (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות