fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל: איבדו את הראש

שבוע אחד בלבד אחרי שכבשה את המקום הראשון, הפסידה נהריה בביתה לעפולה וירדה למקום השני. מעלות, שהחזיקה במשך מחזורים רבים את המקום הראשון, נכנעה לעמק יזרעאל וירדה למקום השלישי. תרשיחא והפועל עכו השלימו את המחזור העגום וגם הן הפסידו
רמון קלמנטה (צילום ארכיון: מיכה פישנזון)

עירוני נהריה (לאומית)
אחרי 9 ניצחונות רצופים ודווקא אחריה שכבשה את המקום הראשון, נכנעה במחזור האחרון נהריה להפועל עפולה, ועוד בבית, 84:83, וירדה למקום השני. כ-800 צופים נלהבים הגיעו לתמוך בקבוצה שאכזבה והציגה משחק פושר למדי. נהריה נאלצה לרדוף אחר עפולה מהפתיחה תוך שהיא מציגה הגנה רפה שאפשרה לשחקני האורחת לקלוע ללא שום בעיה. גם 11 נקודות רצופות של ערן סודאי שהביאו לשוויון 43:43 לקראת לסיום המחצית הראשונה, לא עזרו להשלמת מהפך.

המחצית השנייה הייתה שקולה כשהיתרון לא עלה על 4 נקודות לזכות עפולה. 20 שניות לסיום, נייט מילר עם מהלך אישי מרהיב השווה ל-83:83. עפולה יצאה להתקפה, נחסמה בעבירה ושחקנה הזר נשלח אל הקו 6 שניות לסיום. הוא החטיא את הזריקה הראשונה, וקלע את השנייה. מילר לקח אחריות, דהר קדימה אך בדרך לסל איבד את הכדור ונתן את האות לחגיגות של עפולה.

קלעו לנהריה: נייט מילר – 22 נק', אבירם זליקוביץ' – 19 נק', רמון קלמנטה – 19 נק' (14 כ"ח), ערן סודאי – 11 נק' (3 שלשות), יוני דרעי – 5 נק', רביב פיטשון – 4 נק', ניר גולן – 3 נק'.

המאמן שי מינסטר: "לצערי, צפיתי שזה מה שיקרה והיה ברור שיהיה קשה יותר לשמור על המקום הראשון. לא היינו מספיק אגרסיביים ולא הגיע לנו לנצח. אם היינו מנצחים, זו היתה 'גניבה', כי עפולה היתה נחושה והראתה שהיא רוצה את הניצחון יותר מאיתנו. בליגה הזאת, לא אופתע משום תוצאה, כי כל הקבוצות נלחמות על נקודות, ומה שיכריע את המשחקים זה בעיקר הרצון של הקבוצה שתרצה יותר באותו יום נתון, ללא קשר למיקומן של הקבוצות בטבלה".

הקפטן אורן בן חמו: "מבאס להפסיד, אבל לא צריך להישבר. אני 'קונה' עכשיו הפסד אחד מתוך 10 משחקים". על השאלה האם הקבוצה בשלה לעליית ליגה ענה: "אנחנו עם הסגל הכי טוב, וגם משחקים טוב, כך שאין סיבה שלא נעלה. כמובן שצריך להמשיך לעבוד קשה ולא לפשל כמו נגד עפולה".

ביום שלישי הקרוב תצא נהריה למשחק חוץ קשה נגד מכבי קרית ביאליק, שהתחזקה לאחרונה ונאבקת בתחתית. מינסטר: "משחק קשה מאד. בשלב זה של העונה, כולם נלחמים וכולם צריכים ניצחונות ונקודות".

לסיום, קצת היסטוריה: בעונת 01/02, נהריה הפסידה לעפולה במחזור ה-11 בעין שרה באותה תוצאה 83:84. בסיום אותה עונה, נהריה העפילה לליגת העל. האם ההיסטוריה תחזור על עצמה?

רמון קלמנטה לא מצליח לעבור יריב מעפולה (צילום: מיכה פישנזון)

הפועל מעלות (ליגה א')
אחרי הניצחון הדרמטי בשבוע שעבר בדרבי, הקבוצה לא השכילה להמשיך במומנטום והפסידה במשחק חוץ להפועל עמק יזרעאל, 58:45, בשורותיה מככב ברק פלג. בעקבות התוצאה, הדיחה עמק יזרעאל את מעלות מהפסגה והעפילה במקומה למקום הראשון. מתמודדת נוספת על העלייה, הפועל עמק הירדן, ניצחה גם היא ודרדרה את מעלות למקום השלישי. הרבו לקלוע למעלות: אושרי לוי – 15 נק' (12 כ"ח), יאן ח'יר ויוסף גדבאן – 8 כ"א. במחזור הקרוב תארח מעלות את הפועל סכנין מהתחתית.

הפועל עכו/מטה אשר (ליגה א')
הקבוצה איבדה קצת גובה וצנחה למקום התשיעי בעקבות הפסד חוץ להפועל נשר, 77:68. למרות ההפסד, המרחק בין עכו/מטה אשר לקו האדום נשאר 3 נקודות. הרבו לקלוע לעכו/מטה אשר: יובל אלון – 18 נק', שרלי פחימה – 16 נק', אלן נאור – 11 נק'. במחזור הקרוב תארח הפועל עכו את תרשיחא.

הפועל תרשיחא (ליגה א')
הקבוצה לא הצליחה להתאושש מההפסד במחזור הקודם למעלות, ורשמה השבוע הפסד שני ברציפות לאחר שנכנעה בביתה להפועל קרית שמונה, 63:52. תרשיחא, שמדורגת במקום החמישי בטבלה, עדיין יכולה לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים, שמובילים בסיום העונה לליגה הארצית. הרבו לקלוע לתרשיחא: יפתח בליימן ואיאד עסאף – 12 נק' כ"א, אימן עסאף, ויאאם קבלאווי ואליאס ואכים – 6 נק' כ"א, חגי תמיר – 4 נק'. במחזור הקרוב תצא תרשיחא למשחק חוץ נגד הפועל עכו.

טבלת ליגה א' (מחזור 15)

1. עמק יזרעאל – 26 נק'

2. עמק הירדן – 26 נק'

3. הפועל מעלות – 26 נק'

4. מכבי נצרת – 24 נק',

5. הפועל תרשיחא – 24 נק'

6. נצרת עילית – 23 נק'

7. קרית שמונה – 22 נק'

8. הפועל נשר – 21 נק'

9. הפועל עכו – 21 נק'

10. הפועל גלבוע – 21 נק'

11. הפועל סכנין – 18 נק'

12. גוש זבולון – 18 נק'

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות