fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זה הזמן ללדת: אגף יולדות הגדול בצפון נפתח במרכז הרפואי לגליל בנהריה

אגף נשים חדש ומפואר נפתח במרכז הרפואי לגליל בעלות של 130 מיליון שקלים וכולל 12 חדרי לידה ממוגנים, מחלקות נשים ויולדות ואגף תת קרקעי ממוגן
גם חדרי לידה טבעית. אגף היולדות חדש (צילום ערן גילווארג)
גם חדרי לידה טבעית. אגף היולדות חדש (צילום ערן גילווארג)

המרכז הרפואי לגליל ממשיך לצמוח ולהרחיב בצורה משמעותית את שירותי הבריאות המתקדמים הזמינים כיום לתושבי הצפון. השבוע נפתח לפעילות הבניין הראשון באגף החדש לבריאות האישה שכולל 12 חדרי לידה ממוגנים כולל חדרי לידה טבעית, יחידת אולטרא סאונד מיילדותי, מרפאת מעקב נשים הרות (NST), שתי מחלקות אשפוז ליולדות (חדרים זוגיים ויחידים בלבד), שתי תינוקיות ואגף אשפוז תת קרקעי. עלות בנייתו של שלב א' עמדה על כ-130 מיליון שקלים כולל הצטיידות. בימים אלה שוקדים על גיוס כספים לבניית שלב ב' כולל הצטיידות והוא יכלול את היחידה להריון בסיכון, מחלקת נשים, 4 חדרי ניתוח, היחידה להפריה חוץ גופית (IVF) והפגייה.

המחלקה לנשים ויולדות במרכז הרפואי לגליל, זכתה זה מכבר למוניטין כמרכז איכות ומצוינות בשירותי רפואה מתקדמים לנשים בישראל. עם 5000 לידות בשנה, זוהי אחת המחלקות המובילות בארץ מבחינת היקף הפעילות, ומתבצעים בה ניתוחים שבחלקם מתקיימים במספר קטן בלבד של בתי חולים בישראל כגון: טיפול בשליה חודרנית.

המחלקה מציעה גישה רב תחומית שמקיפה את כל תחומי הטיפול ברפואת נשים. בשנים האחרונות בולטת המחלקה כמחלקה אקדמית מצטיינת בפקולטה לרפואה בגליל מייסודה של אוניברסיטת בר-אילן, כאשר מנהל האגף, פרופ' יעקב בורנשטיין, משמש גם כמשנה לדיקן.

המבנה המודרני המתפרש על פני כ-10000 מ"ר כולל קומה תת-קרקעית ממוגנת ומעליה שלוש קומות שיאפשרו להביא לידי ביטוי את היכולות המקצועיות והמתקדמות של הצוות הרפואי ולרכז את כל שירותי הרפואה לנשים במבנה אחד.

פרופ' יעקב בורנשטיין, מנהל האגף: "מדובר במבנה מודרני ומתקדם, המותאם לכל צרכי המיילדות, ברמה שטרם נראתה כמוה באזור: חדרי הלידה מרווחים ומצוידים בניטור חדש מתקדם, מיטות הלידה ראשונות מסוגן בארץ, הוקם מרכז ללידה טבעית הכולל שלושה חדרים מרווחים המתאימים לשהייה משפחתית עם כניסה נפרדת. חדרי הלידה החדשים יהיו ממוגנים לחלוטין כנגד לוחמה קונבנציונלית וכימית. חדרי האשפוז במחלקות נבנו במטרה לשהיית 1-2 יולדות בחדר בלבד ויחידת האולטרא סאונד שודרגה ובה המיכשור התלת מימדי החדש ביותר. באגף ימשיך לפעול הצוות האיכותי ומסביר הפנים: מיילדות, רופאים, אחיות ומזכירות".

גם חדרי לידה טבעית. אגף היולדות חדש (צילום ערן גילווארג)
גם חדרי לידה טבעית. אגף היולדות חדש (צילום ערן גילווארג)

לבניית האגף החדש נרתמו מדינת ישראל – משרד הבריאות, עמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל, תאגיד הבריאות שליד המרכז הרפואי, ארגונים יהודיים ונוצריים מרחבי העולם ותורמים פרטיים ובראשם נשיאת הכבוד של עמותת הידידים רעיה שטראוס בן דרור. אגף חדרי הלידה באגף נבנה בתרומתם של משפחת גרבר גולשמידט משווייץ ובריטניה, ונקרא על שמם של פול ומאי אריאלי – גולדשמידט.

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי: "אנו עמלים לאורך כל ימות השנה להעניק טיפול מקצועי ואנושי לקהילה אותה אנו משרתים. לצורך כך אנו פותחים מחלקות ויחידות חדשות הכוללות מכשור רפואי מתקדם, המאפשר לצוות המקצועי שלנו את התנאים להעניק את השירות למטופלים. מדינת ישראל עושה רבות על מנת לקדם את הרפואה בפריפריה. ראשי הערים והמועצות בכל האזור מאוחדים בסיוע לנו בקידום מערך הרפואה. אין לי ספק שמדובר ביום חג ופתיחתם של חדרי הלידה ומחלקות היולדות מבשרת על שינוי תנאי המלונאות והשהייה הן ליולדות והן לצוות המטפל המסור והמקצועי שמלווה אותן מרגע הגעתן לחדר הלידה ועד שחרורן הביתה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות