fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד עובדי בית החולים נהריה הכריז על סכסוך עבודה

עובדי בית החולים נהריה: לא עומדים עוד בעומס. ועד עובדי המינהל והמשק והעובדים הפרא-רפואיים הכריז על סכסוך עבודה. עיקר המאבק: בית החולים מתרחב ומתפתח אך מצבת כוח האדם אינה גדלה
איציק בוזגלו
המצב רק הולך ומחמיר. בוזגלו (צילום: רוני אלברט)

ההסתדרות החדשה אישרה לוועד עובדי המנמ"ש (המינהל והמשק) והעובדים הפרא-רפואיים בבית החולים נהריה להכריז על סכסוך עבודה. הסיבה: מצוקה קשה בכוח אדם. לדברי יו"ר הוועד, איציק בוזגלו, בית החולים נמצא בהתפתחות מתמדת ובחודשים האחרונים נפתחו בו מחלקות חדשות ונוספות ייפתחו בקרוב, אולם, יחד עם זאת, מצבת כוח האדם לא גדלה.

איציק בוזגלו
המצב רק הולך ומחמיר. בוזגלו (צילום: רוני אלברט)

במחלקת המינהל והמשק מועסקים 600 עובדים. הטענה המרכזית של העובדים היא כי הם עובדים בעומס בלתי נסבל ובקושי יוצאים לחופשות בשבת. בוזגלו טוען כי במשרד הבריאות טוענים, כי בית החולים חורג מהתקנים.

בוזגלו: "זו בדיחה. אנחנו בחוסר של 60 תקנים אם לא יותר. התקנים החסרים הם: ניקיון אחזקה, מטבח, פקידות, משק וגינון חצר. אנחנו נצא לתקופת צינון של 14 יום וננסה להגיע להסדר לפני השבתה. אנו תומכים בפיתוחו של בית החולים, אך אי אפשר להעמיס עוד על העובדים. בית החולים נמצא בתנופת בנייה והשירותים הרפואיים שניתנים לאוכלוסייה מתרחבים ואנו בהחלט מברכים על כך.

אולם, לצד זאת, צריך לאייש את את המחלקות החדשות בעובדים. אנו נמצאים בדיאלוג מתמשך מול ההנהלה, אולם עד כה, לצערנו, לא נמצא כל פתרון והעובדים קורסים תחת הנטל. הגענו למצב שעובדים אינם יוצאים לחופשות. צריך למצוא פתרון מיידי, כי מיום ליום המצב רק הולך ומחמיר". לדברי בוזגלו, האיום מצד ההנהלה לפתור את הבעיה בהכנסת עובדי קבלן (מיקור חוץ), אינה מקובלת עליו וכי הוועד ינקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו, כדי למנוע הכנסת עובדי קבלן.

בוזגלו: "טועה מי שחושב שהכנסת עובדי קבלן תפתור את הבעיה. היום, בזכות ההסכם החדש עליו חתמה לאחרונה ההסתדרות החדשה, עובדי קבלן זכאים לאותם תנאי עבודה ושכר כמו במגזר הציבורי, כך שההוצאה הכספית של בית החולים בגין העסקתם לא תקטין בשקל את הנטל הכספי שיהיה על בית החולים".

ממשרד הבריאות ומבית החולים נהריה התקבלה תגובה אחידה: "הנהלת בית החולים נמצאת בקשר רציף עם ראשי משרד הבריאות ועם ועד מינהל ומשק בבית החולים לאורך כל ימות השנה. אנו פועלים יחדיו על מנת להעניק את הטיפול המרבי לכל המטופלים המגיעים אל בית החולים. בכוונתנו להמשיך ולפעול במשותף על מנת להביא את מצבת כוח האדם המתאימה לכל אחת ממחלקות בית החולים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות