fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצחיק את עולם ההיי-טק

עידן שניידר, נהרייני בעיר הגדולה, החליט בגיל 30 לשנות פאזה. הוא עזב עבודה טובה בהייטק והתמסר כל כולו למה שהוא הכי אוהב: קריקטורות וקומיקס. לאחרונה גם אייר ספר ילדים מקסים בשם "סיפור עם שני שמות". "עשיתי זאת בשביל עצמי. מעט מאוד אנשים מתפרנסים אך ורק מקומיקס או קריקטורות"
עידן שניידר
עידן שניידר (צילום: עצמי)
עידן שניידר
עידן שניידר (צילום: עצמי)

בגיל 30 חווה עידן שניידר מנהריה את "משברון גיל ה-30" והחליט שלמרות היותו איש הייטק מצליח בחברת sap, שהחלומות האישיים הם מעל הכל. כיום הוא עושה את מה שהוא הכי אוהב: מאייר ספרי ילדים, קריקטוריסט וכותב ספרי קומיקס, ודווקא בקרב קהילת ההייטק מגלים בהם עניין רב. איורי הקומיקס שלו זוכים למיליוני צפיות ברחבי העולם.

השנה, לראשונה, הוא אייר גם ספר ילדים, "סיפור עם שני שמות", המספר על ילדים שניתנו להם שני שמות פרטיים. שניידר, נשוי ואב לשני ילדים, אומר שהתחבר מיד לרעיון וגם לילדיו, בני שנה -4, יש צירופי שמות מעניינים.

כשהיה בן 6, זכה שניידר בתחרות איור כרזה בחוג לאמנות במגדל המים בנהריה. הכרזה שלו, שבה כיכבה זקנה שהולכת עם ילד קטן ומחזיקה נר ביד, התנוססה בשלטי חוצות ברחבי העיר. האהבה לאמנות ולציור קיננה בו תמיד. 28 שנה הוא חי בנהריה, למד הנדסת תוכנה בטכניון ולאחר מכן יצא לכבוש את העיר הגדולה. כיום בגיל 36, הוא מתגורר בפתח תקווה ועושה את מה שהוא הכי אוהב: לאייר.

אי אפשר להתפרנס מזה
"עבדתי בהייטק שמונה שנים", הוא מספר, "לפני שנתיים החלטתי שאני משנה את הפוקוס ועוסק באיור. כל השנים איירתי בעיקר למגירה. בגיל 30 החלטתי שאני כן מוציא את העבודות שלי החוצה ומפסיק לצייר למגירה. עשיתי קומיקס שעסק בהייטק, המתאר איך זה לעבוד בתחום. הוא פורסם באנגלית. ברשת יש קהילה שלמה של חובבי קומיקס. הקמתי אתר והתחלתי לפרסם בו את האיורים שלי. האתר צבר תאוצה, והחלטתי שאני מתרכז רק בזה, מצייר קומיקס וקריקטורות.

סיפור עם שני שמות
סיפור עם שני שמות

"סדרה שציירתי בשם Smartphones היתה פריצת הדרך. הזכתה להצלחה גדולה- 4 מיליון צפיות. זו סדרת איורי קומיקס באנגלית על סמארטפונים והטיפוסים שמשתמשים בהם. ב~2010, כשהחל המרדף אחר טלפונים חכמים, ציירתי את האנשים שמשתמשים בבלקברי, שאלה אנשי העסקים. אייפון הוא לחנונים. עד היום עוקבים אחר הסדרה הזאת בקביעות, והיא תפסה תאוצה גם בעיתונות הכתובה. זה היה מצחיק כשחבר שלי, שעובד בחברת היי~טק, שלח לחברים שלו בעבודה את האיור".

שניידר יצא לעצמאות. הוא מעלה באתר שלו "סקשן קומיקס" (C-Section Comics) את יצירותיו, עובד מהבית, ועוסק בתכנות כעבודה צדדית. לדבריו, אי אפשר להתפרנס בארץ מציורי קומיקס. בישראל עוד אין חנויות קומיקס גדולות, ואולי שני מאיירים בארץ עובדים לפרנסתם בתחום.

שניידר: "כשהחלטתי לשנות את הפוקוס, עשיתי זאת בשביל עצמי. מעט מאוד אנשים מתפרנסים אך ורק מקומיקס או קריקטורות, לכן אני מעצב גם הזמנות לחתונה ומאייר ספרים שזו חוויה גדולה".

הכתבה המורחבת במהדורת סופ"ש של עיתון "צפון -1"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות