fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוא היה גיבור

בשבוע שעבר הלך לעולמו בביתו בדרום אפריקה, צ'ארלי שפירו, האיש שירה למוות באחד המחבלים שרצחו את בני משפחת הרן ואת השוטר אליהו שחר באפריל 1979. אחיו בובי מתכוון עשות הכל כדי שיזכה להנצחה ראויה
צ'ארלי שפירו
צ'ארלי שפירו (רפרודוקציה: אושרי כהן)

לפני 34 שנה הפך צ'ארלי שפירו, תושב נהריה, עולה חדש מדרום אפריקה, לגיבור. שפירו, אז בן 35, ירה למוות באחד המחבלים מהחוליה שחדרה לבית משפחת הרן בנהריה. בשבוע שעבר נפטר שפירו בביתו בקייפטאון ממחלה קשה, בן 69. שפירו, איש ים ותיק, מוכר מאוד בנהריה ובקהילה הבינלאומית, קיבל עיטור על אומץ ליבו.

ליסה, אחייניתו של שפירו, המתגוררת במושב בן עמי, שלפה השבוע את אלבומי התמונות והכתבות שנכתבו על דודה. אביה, אחיו של שפירו, יושב שבעה בדרום אפריקה.

צ'ארלי שפירו
צ'ארלי שפירו (רפרודוקציה: אושרי כהן)

 התופת
ב-22 באפריל 1979 הוביל המחבל סמיר קונטאר, אז בן 16 וחצי, קבוצה של ארבעה מחבלים מדרום לבנון לביצוע פיגוע בישראל. הארבעה השתייכו לארגון החזית לשחרור פלסטין בהנהגתו של אבו עבאס. סמוך לחצות הם הגיעו בסירת גומי לנהריה וירדו לחוף. אנשי החוליה ניסו לתקוף בית פרטי, אך הונסו ביריות על ידי בעל הבית, אמנון סלע. רכב משטרה חש למקום ובו השוטר אליהו שחר. המחבלים ירו בשחר והרגו אותו. אחר כך פרצו לדירתם של בני משפחת הרן (הירשהורן), ברחוב ז'בוטינסקי 61, בטרם הגיע כוח משטרתח. הם לקחו כבני ערובה את דני הרן, בן 31, ואת בתו בת ה-4, עינת. האם, סמדר, הצליחה להסתתר בעליית הגג, מעל חדר השינה, יחד עם בתה בת השנתיים, יעל, ושכנה. דני ועינת הרן נלקחו אל חוף הים, שם התפתח קרב יריות בין חוליית המחבלים לבין שוטרים וחיילי צה"ל. סמיר קונטאר ירה בדני הרן בגבו מטווח קצר והרגו מול עיניה של בתו. לאחר מכן רצח גם אותה כשרוצץ בקת הרובה את גולגלתה כנגד סלע. בביתם, באינטרסול, נחנקה למוות יעל בת השנתיים במהלך ניסיונותיה של אמה להשתיקה כדי שלא יתגלו על ידי החוליה.

בחילופי היריות שהיו על החוף נהרגו שניים מאנשי החוליה של קונטאר. קונטאר ואיש החוליה הרביעי, אחמד אברס, נתפסו. קונטאר נשפט לחמישה מאסרי עולם ו-47 שנות מאסר ושוחרר בעסקת חילופי שבויים ב-16 ביולי 2008, כחלק מהעסקה להחזרת גופותיהם של חיילי צה"ל, אודי גולדווסר ז"ל ואלדד רגב ז"ל, שנחטפו שנתים קודם לכן. אחמד אברס שוחרר על ידי ישראל בעסקת ג'יבריל בשנת 1986.

בהלוויותיהם של הרוגי הפיגוע דיבר ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, על האכזריות שברצח ילדים תמימים בציטוט מ"על השחיטה" של חיים נחמן ביאליק: "נקמת דם ילד קטן, עוד לא ברא השטן". הניצולה היחידה ממשפחת הרן, סמדר, נישאה מחדש ויש לה שתי בנות.

שפירו התגורר בדירה מול דירת משפחת הרן. אחד המחבלים בעט ופתח את דלת ביתו, אך שפירו, שכבר שמע את הדי הפיצוצים, היה דרוך עם הנשק וירה במחבל למוות מטווח אפס. שני המחבלים האחרים פרצו לדירת משפחת הרן. כששפירו יצא מדירתו הוא ראה כיצד מובלים דני ועינת הרן על ידי המחבל, כשרובה מכוון לגבם. שפירו רצה לחסל אותו, אך חשש, כי המחבל הנוסף שנמצא בבית המשפחה ירצח את מי שנותר שם.

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון צפון-1

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות