fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנחנו לא הפסדנו אלא נהריה הפסידה אנשים נהדרים"

אורן סודאי מצביע בקלפי אולפת הראל (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אורן סודאי מצביע בקלפי אולפת הראל (צילום: אדריאן הרבשטיין)

המועמד לראשות עיריית נהריה עו"ד אורן סודאי לא עמד בפרץ הרגשות של תומכיו הנאמנים שהמתינו לתוצאות הבחירות בנהריה ביום שלישי בערב. זו מערכת הבחירות השנייה שבה מתמודד סודאי לראשות העירייה והוא קיבל 17.43 מקולות הבוחרים. לסודאי לא עשו חיים בעיקר במסרים סטיגמתיים על אופי לבושו ושערו הצבוע.

מרבית מתושבי נהריה לא נתנו בו את אמונו, על אף שעשה כנס מאד מרשים לפני שבועיים באחוזת סנדרין ברגבה בנוכחות 1600 פעילים ושרים מהליכוד. סודאי הסביר כי מימן את כל קמפיין הבחירות מכיסו.

סודאי בן 53 נשוי ואבא לילדה נולד וגדל בשכונת טרומפלדור בנהריה, בן מתוך שמונה ילדים. את כל הונו ועושרו השיג בזכות עבודה קשה במשרד עורכי דין ברשותו בנהריה. הכניסה לחיים הציבוריים הגיע דווקא מהצעה שקיבל ב-2008 מראש העירייה היוצא ז'קי סבג והוצב במקום השלישי ברשימתו. כעבור שנה פרש לאופוזיציה לאחר סגירת רשת המתנ"סים. בשנת 2013 התמודד לראשות עיריית נהריה והיה מועמד מוביל לנצח את סבג. היעדר איחוד בינו למועמד אייל וייזר, הביא לסבג את הניצחון. בבחירות 2018 היה ברור שסודאי ומרלי הם שני אנשים בלתי תלויים שלא מחפשים ג'ובים, אלא עשייה מכיסא ראש העירייה בקומה השלישית בעיריית נהריה. לכן הם לא הצליחו לגשר על הפערים. סודאי הציע למרלי לבצע סקר משותף באשר ליחסי הכוחות של השניים אך לא זכה לתגובה. המטרה הייתה שוב איחוד, כדי שסבג לא ייבחר שוב, אך חוקי המשחק השתנו כשכוחו הפוליטי של סבג נחלש בסקרים. לסודאי היה אמור להיות קלף מנצח על מרלי וזו התמיכה הגורפת כבן השכונות, אך בפוליטיקה אין סנטימנטים והרבה אנשים בגדו במילה, לא קיימו את הבטחתם והצביעו למרלי במקום לסודאי.

אורן סודאי מצביע בקלפי אולפת הראל (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אורן סודאי מצביע בקלפי אולפת הראל (צילום: אדריאן הרבשטיין)

במטה סודאי בליל הבחירות חשו נבגדים והיו אלו שהזילו דמעות. סודאי כינס את פעיליו ואמר: "לא יכולתי למצוא פעילים יותר טובים ונאמנים. באנו לתת לטובת הזולת, ההקרבה ואהבה אין לתחליף, ליושרה, אהבה ואמת. אנחנו לא הפסדנו, צריך להסתכל על הדברים אחרת, אלא נהריה הפסידה אותנו, אנשים נהדרים. כל אחד שאמר שיצביע לנו ולא עשה זאת בדלת אמותיו ושיקר יתמודד עם עצמו. אך אתם צריכים להיות בטוחים שמה שהבטחתם עשיתם. פעילים שאין להם אח ורע מבחינת הנתינה. הייתה מערכה קשה ומתחים וזו הדינמיקה במערכת בחירות. נהריה הפסידה בגדול קבוצה שאנשים שבאה לתת ולתרום חיוך לאנשים. אני לא מרגיש שהפסדתי כי הרווחתי נאמנויות וחברויות עם פעילים וחברים שהייתי יוצא איתם לכל קרב ונצעד יחד. המטרה שראש העיר הבא יעשה טוב לתושבים ואני מאחל לו בהצלחה, ראש עיר חדש אחרי 28 שנה ונקווה שיעשה ולו חלק קטן ממה שהבטיח לנו ולכם. עדיין נתעורר למחר חדש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות