fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איה, איה, נהריה

שני מחזורים לסיום העונה, הבטיחה בית"ר נהריה את עלייתה לליגה א', אחרי תיקו ביתי נגד מכבי עכו (1:1). אלף צופים נלהבים היו שותפים לחגיגות, ביניהם גם ראש העירייה ז'קי סבג. היו"ר ניסים אלפסי: "אחרי 15 שנים, בית"ר נהריה חזרה למפת הכדורגל בישראל"
הקפטן מיכה שושן, חוגג את העלייה של בית"ר נהריה לליגה א'
בטירוף שלו. הקפטן מיכה שושן, חוגג את העלייה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

זהו. עכשיו זה סופי. שני מחזורים לסיום העונה, הבטיחה לעצמה בית"ר נהריה את כרטיס העלייה הנכסף לליגה א׳. 15 שנים מאז פירוקה ושש שנים מאז ששוקמה והוקמה מחדש, בית"ר נהריה חוזרת למפת הכדורגל בישראל, כפי שהגדיר היו"ר המאושר ניסים אלפסי.

אדריכל העלייה הוא המאמן יוסי (ג'רי) בן חמו, שהגיע לקבוצה בשלהי העונה שעברה, הציל אותה מירידה מביכה לליגה ג' והשנה השלים את המשימה בעלייה מרשימה לליגה א'. בית"ר נהריה פתחה את העונה בצליעה, אולם ככל שהעונה התקדמה, השתפרה הקבוצה ואט אט כבשה את הפסגה. מאז העפילה למקום הראשון, לפני עשרה מחזורים, היא לא נפלה ממנו ורק הגדילה את הפער משאר יריבותיה.

 הקפטן מיכה שושן, חוגג את העלייה של בית"ר נהריה לליגה א'
בטירוף שלו. הקפטן מיכה שושן, חוגג את העלייה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

שלושה מחזורים לתום העונה, אירחה בסוף השבוע בית"ר נהריה את שכנתה, מכבי עכו, למשחק מכריע ומסקרן. הבית"רים היו זקוקים לניצחון כדי להבטיח את העלייה, בעוד המכבים מעכו זקוקים לנקודות כדי לשמור על מקומם בליגה. ראשי המועדון, בשיתוף עיריית נהריה, הכינו הפנינג מושלם שכלל הזמנת מאות ילדים ובני נוער, תקליטן, קונפטים, בלונים, קרטיבים, חולצות אליפות, שיר אליפות שכתב והלחין אמיר חן, ואיך לא, גם שמפניות.

 שחקני בית"ר נהריה בהקפת האליפות עם דגל ישראל
שחקני בית"ר נהריה בהקפת האליפות עם דגל ישראל

המפגש בין נהריה לעכו החל בצילו של המשחק במג'דל כרום, המדורגת במקום השני, שהתמודדה באותה עת מול עראבה. ניצחון של נהריה, והאליפות בכיס. כל תוצאה אחרת, והאוזניים היו כרויות לתוצאה של מג'דל כרום. בתום מחצית ראשונה מאופסת, הגבירו הבית"רים מנהריה את לחצם על שערה של עכו, שמצידה התגוננה ורק רצתה לחזור הביתה בשלום. בדקה ה-65, הקפיץ אסף סירקיס את היציעים כשבעט מקרוב לרשת והעלה את קבוצתו ל-0:1.

נהריה היתה יכולה להגדיל את התוצאה, אולם שחקניה החמיצו ממצבים קורצים. ובכדורגל, כשאתה לא מבקיע אתה בדרך כלל סופג. עמוק בתוספת הזמן הצליחה עכו להשיג שוויון, 1:1, משער שכבש טאהר מזעל. עם שריקת הסיום, התבשרו בנהריה כי מג'דל כרום הופתעה והפסידה ואז ניתן האות לפתיחת החגיגות.

ניסים אלפסי
נהריה על מפת הכדורגל.  ניסים אלפסי ( צילום: אדריאן הרבשטיין)

יו״ר הקבוצה ניסים אלפסי: ״אני שמח שהצלחנו במשימה ועלינו ליגה. הגיע הזמן להחזיר את בית"ר נהריה למפת הכדורגל בישראל ואני מקווה שנעשה את זה גם בכדורסל ועירוני נהריה תחזור לליגת העל״.

המאמן יוסי (ג׳רי) בן חמו: ״זו הרגשה מדהימה. זו פעם שנייה תוך שנתיים שאני מרגיש חוויה כזו. היה קשה, אבל ב-20 המחזורים האחרונים לא הפסדנו וזה אומר ששמרנו על עקביות והיינו ראויים לעלייה. כל הכבוד לשחקנים, להנהלה ולכל הקהל שהגיע היום בהמוניו ותמך ועודד את הקבוצה״.

הכתבה המורחבת תפורסם ביום חמישי בחדשות נהריה 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות