fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תביעת לשון הרע נגד שטרקמן: "לא הכל אפשרי במגרש הפוליטי"

פחות משבוע אחרי שחברת המועצה אורנה שטרקמן האשימה את ראש העיר רונן מרלי בתפירת מכרז לחברו צביאל רובין, מתגלגל העניין לפתחו של בית המשפט כשרובין מגיש נגדה תביעת לשון הרע בגובה חצי מיליון שקל: "הלבנת פנים, כמוה כשפיכות דמים" שטרקמן טרם הגיבה לדברים
אורנה שטרקמן צילום: אדריאן הרבשטיין
אורנה שטרקמן צילום: אדריאן הרבשטיין

פחות משבוע אחרי שחברת המועצה אורנה שטרקמן האשימה את ראש העיר רונן מרלי בתפירת מכרז לחברו צביאל רובין, מתגלגל העניין לפתחו של בית המשפט כשרובין מגיש נגדה תביעת לשון הרע בגובה חצי מיליון שקל: "הלבנת פנים, כמוה כשפיכות דמים". שטרקמן טרם הגיבה לדברים

בעקבות הסערה שהתחוללה בישיבת מועצת העיר נהריה ביום רביעי האחרון במהלכה אמרה חברת המועצה אורנה שטרקמן כי ראש העיר, רונן מרלי שכר חברת ייעוץ אסטרטגי המנוהלת על ידי חברו הקרוב ויד ימינו צביאל רובין, הגיש רובין אתמול (ראשון), תביעת לשון הרע נגדה בגובה חצי מיליון שקל.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט בקריות כותב עורך דינו של רובין, עו"ד אביעד רייכמן: "עסקינן בנבחרת ציבור, אשר ממניעים פוליטיים שונים ובמטרה מכוונת לפגוע בפרנסתו של התובע, ביצעה "משפט שדה" לתובע במהלך ישיבת מועצת העיר, המשודרת בשידור חי בפייסבוק, וקבעה כי לתובע ניתן אתנן על ידי ראש העיר – זכייה במכרז. התובעת לא הסתפקה ב"דעה", או באמירה ביקורתית כלפי תהליך כזה או אחר ברשות המקומית – אלא הציפה את חברי המועצה וכל הצופים בעובדות שגויות, שקריות מגמתיות – שמטרתן אחת – להציג את התובע כאדם "קומבינטור" הגוזל את הקופה הציבורית בניגוד לדין. אין ספק – אחת המטרות העיקריות של ההתנגחות והוצאת הדיבה כלפי התובע הייתה לצבור הון פוליטי, לנגח את ראש העיר, אך לצערו של התובע, בחרה הנתבעת בו כקרבן להגשמת מטרותיה הנלוזות. וכך, באופן מרושע ובמטרה להזיק, להשפיל, להשמיץ ולהטיל דופי ורבב בעבודתו ובעסקיו בפני רבים, ללא כל בירור או הפניית שאלות פעלה התובעת להכפיש את שם התובע ברבים".

על פי כתב התביעה, בחודש דצמבר האחרון פרסמה עיריית נהריה מכרז למתן שירותי ייעוץ ארגוני עבור העירייה, נוסח המכרז היה זהה למכרזים אחרים שפורסמו על ידי רשויות מקומיות נוספות ונעשה על פי הוראות החוק של משרד הפנים. בראשית פברואר האחרון, כך על פי כתב התביעה, נחתם הסכם רשמי בין החברה לבין העירייה, נוסח ההסכם נקבע על ידי משרד הפנים: "החברה הזוכה", נכתב בכתב התביעה, "שהתובע מחזיק במחצית ממניותיה התקשרה עם אנשי מקצוע מובילים בתחום הייעוץ הארגוני וכן עם אנשים בעלי ניסיון בתחום המוניציפלי".

בהמשך כתב התביעה מגולל עו"ד רייכמן את השתלשלות העניינים וכך הוא מוסיף וכותב: "הנתבעת חשפה כי התובע מחזיק ב-50 אחוז מניות בחברה הזוכה ולאחר שציינה מצג לפיו הוא "יד ימינו" של ראש העיר, ללא כל ביסוס, החלה  לפרט אודות היחסים לכאורה בין החברה הזוכה לחברת "נובא". לאחר מכן, המשיכה וזלזלה בתובע ובחברה שבבעלותו וטענה כי היא קיימת פחות משנה ובכך יצרה מצג לפיו החברה הזוכה אינה מתאימה לזכות במכרז". עוד כותב עו"ד רייכמן כי חברת "נובא" אינה מחזיקה במניות החברה הזוכה וגם לא נתנה המלצה על שם החברה הזוכה ולכן מדובר בעובדות שקריות: "יוצא כי האדם הסביר שנחשף לשידור בפייסבוק", נכתב בכתב התביעה, "קיבל רושם מוטעה ושגוי כך: החברה הזוכה זכתה בשל אינטרסים אישיים ולא מקצועיים, התובע קיבל במתנה 700,000 שקל כתוצאה מקשריו עם ראש העיר והתובע הוא חלק מ"קומבינה" במסגרתה קיבל מאות אלפי שקלים".

כמו כן, במסגרת כתב התביעה מפרט עו"ד רייכמן את הנזק שנגרם לתובע עקב דבריה של שטרקמן וכותב כי רובין הוא דמות מוכרת בנהריה, איש משפחה ואיש עסקים נורמטיבי ששמו הולך לפניו ולא דבק בו שום רבב. מאחר שלא נכח בישיבה, הרי שלא ניתנה לו הזדמנות להגיב לדברים: "עגמת הנפש שנגרמה לתובע ולמשפחתו אינה ניתנת לכימות", צוין בכתב התביעה, "התובע ניזוק כלכלית. אנשי עסקים בעיר נהריה ומחוצה לה העבירו לו מסר כי בשלב זה, הם מעדיפים שלא לעשות איתו עסקים ולסיים חוזי התקשרות, שכן הם חוששים כי גם שמם יוכתם והם יוצגו כנותני שוחד.

באופן אבסורדי, הודתה הנתבעת כי פנתה יחד עם חברות מועצה נוספות למבקר המדינה על מנת שיבדוק את הליך הזכייה במכרז. מדוע אם כן היא לא מאפשרת  למבקר לבצע את עבודתו? מדוע מיהרה לחרוץ את דינו של התובע? מדוע מיהרה לפרסם כי מדובר בשחיתות וב"קומבינה"?

שוב, אין כל ספק, לו אכן האינטרס הציבורי היה בראש מעייניה של הנתבעת הרי שהפנייה למבקר המדינה היא המעשה הנכון לעשות – אבל הלהט לרוץ ולפרסם בריש גלה כי התובע הינו חלק מקומבינה, מבלי להמתין לבירור התלונה שהיא עצמה הגישה – מעיד יותר מכל על מניעיה".

בסיכום כתב התביעה, מבקש עו"ד רייכמן מבית המשפט להורות לשטרקמן לחזור בה מן הדברים והאמירות הבוטות נגד התובע ולציין כי אין כל קשר בין קשריו עם ראש העיר לבין זכייתו במכרז והוסיף: "התובע יבקש כי בית המשפט הנכבד יורה לנתבעת לפרסם התנצלות על דברי לשון הרע הן ברשת הפייסבוק והן בישיבת המועצה הקרובה –  התנצלות מפורשת על כלל דבריה, כלפי התובע ובנוסח המוסכם עליו.   על בית המשפט להציב את הגבול! לא ייתכן כי נבחרי ציבור יעשו שימוש בשמם של אנשים פרטיים, בעלי משפחה, על מנת להרוויח הון פוליטי ולנסות לפגוע ביריב פוליטי. דמם של התושבים אינו הפקר. הלבנת פנים כמוה כשפיכות דמים וכאשר הדבר מגיע מנבחר ציבור ואף בבמה המכובדת של ישיבת מועצה, יש להעביר מסר ברור כי "חיים ומוות ביד הלשון" ולא הכל אפשרי במגרש הפוליטי, מגרש שהתובע כלל אינו חלק ממנו".

צביאל רובין מסר בתגובה: "כתב התביעה מדבר בעד עצמו. צר לנו שנאלצנו להיגרר להליך משפטי. חברת המועצה לא הותירה ברירה כשהחליטה לנהל משפט בכיכר העיר לאדם שכלל אינו מכירה ומבלי לדייק (לשון המעטה) את העובדות".

תגובתה של שטרקמן טרם התקבלה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות