fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: מי משחית את גני השעשועים

תושבי שכונת "עין שרה" מתלוננים לאחרונה על תופעה יומיומית של מתקני משחקים שנפגעים במתכוון, עשרות בדלי סיגריות שמושלכים ובקבוקי בירה שמתגלגלים. העירייה הגישה תלונה למשטרה והודיעה על הצבת מצלמות בגנים
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

תושבי שכונת "עין שרה" מתלוננים לאחרונה על תופעה יומיומית של מתקני משחקים שנפגעים במתכוון, עשרות בדלי סיגריות שמושלכים ובקבוקי בירה שמתגלגלים. העירייה הגישה תלונה למשטרה והודיעה על הצבת מצלמות בגנים

בקבוקי בירה, בדלי סיגריות, מתקנים שהושחתו ואשפה – כך נראים לאחרונה גני השעשועים והפארקים לכלבים בשכונת "עין שרה" בנהריה.

אחד המוקדים העיקריים בהם מתרחשים מעשי הוונדליזם הוא רחוב השקד, שם ממוקמים שלושה גני משחקים, שניזוקים באופן קבוע. כמעט בכל בוקר ניתן להבחין בבירור במעללי ליל אמש, כשגני המשחקים מתמלאים, כאמור בבקבוקי בירה ובדלי סיגריות.

הרס בגן שעשועים בשכונת "עין שרה: צילום: עדי יצחק
הרס בגן שעשועים בשכונת "עין שרה: צילום: עדי יצחק

עדי יצחק, תושבת נהריה ואימא לשני ילדים בני שלוש וחצי ושנתיים, המתגוררת ברחוב השקד, סיפרה השבוע לצפון 1: "עוד בתקופת ראש העיר הקודם לא נעשה דבר כדי להביא למיגור הוונדליזם בגני השעשועים ברחוב שלנו. פניתי לא מעט פעמים לעירייה והתרעתי בפניה על מצבם של גני השעשועים, ולאחרונה, אף התלוננתי על מפגע בתוך אחד המתקנים וכן על נזקים במשטח הריצוף. אז מישהו אכן בא ופשוט הניח קרש באחד המתקנים שנפגע וחשב, ככל הנראה, שבזה תם ונשלם הסיפור, את הרצפה, אגב, לא תיקנו. בתלונה נוספת שהפניתי למוקד 106 של העירייה, התייחסתי למפגע נוסף. בשעת בוקר מוקדמת של יום המחרת התקשר אליי עובד מהעירייה שהיה בגן השעשועים ובעצמו הודה באוזניי שקיימת בעיה קשה של פגיעה במתקנים. הוא אמר שטיפל בנושא. שעות ספורות לאחר מכן, בשעות אחר הצהריים הגעתי עם ילדיי לגן. הבן שלי עלה לאותו המתקן שנאמר לי שטופל. הוא רץ בשמחה לתוך גן השעשועים ובמזל, כשעלה לשחק במתקן נחתך רק בשפתיו ולא באברים נוספים בגופו. לא ברור לי מדוע לא תוחמים את הגנים ומטפלים בהם כמו שצריך, מדוע לא מתקינים מצלמות גם ברחוב שלנו, אם יודעים שהפגיעה היא מכוונת. באופן כללי, כל אזור של הספורטק כבר לא מתוחזק. המתקנים ישנים ולא הוחלפו שנים, הם מלאים חלודה, חלקם שבורים. אין מצלמות ואין מי שמפקח. בכל הפעמים שבהן פניתי, באו עובדים,  "שמו פלסטר" ולא יותר. התלוננתי שעמודי התאורה חשופים שמו חתיכת פלסטיק וסגרו עם אזיקון, בלי להתחשב בכך שמשחקים שם ילדים קטנים. היום אני נוסעת עם הילדים לגני משחקים מרוחקים יותר בעיר כי אין לי ברירה, אבל ברחוב עם כל כך הרבה משפחות וילדים, חייבים לדאוג לאיכות החיים ולתרבות הפנאי. אנחנו משלמים מספיק ארנונה כדי שיתייחסו לרווחה שלנו בהתאם".

במקרה נוסף שאירע לפני מספר שבועות, בפארק כלבים בדרום העיר, אחד המתקנים הבנויים מאבן הושחת באופן כזה שנראה היה כאילו היו זקוקים לכלי עבודה כבדים במיוחד על מנת לבצע נזק כל כך ברור לעין. גם באזור זה לא מוצבות מצלמות במקום.

יצוין כי העירייה הגישה תלונה בעניין למשטרת נהריה אך עד עתה לא נעצרו האחראים למעשה. בין אם מדובר בבני נוער, או, כפי שטוענים לא מעט תושבים, בנקמה מכוונת כלפי ראש העיר החדש, רונן מרלי, זהו מצב שלא ניתן להתעלם ממנו ומצריך בדיקה עמוקה, טיפול מיידי הן ברמת תיקון המתקנים והן ברמת הצבת מצלמות ואכיפה.

מעיריית נהריה נמסר: ״בעקבות המקרים שאירעו במספר מוקדים ברחבי העיר, העירייה פועלת להצבת ופיזור מצלמות נוספות. הוגשה תלונה למשטרת נהריה, ואנו סומכים את ידינו כי יגיעו אל מבצעי מעשי הוונדליזם בהקדם״.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות