fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: הפיקוח העירוני יאכוף רכיבה לא חוקית על אופניים חשמליים

יוטלו קנסות של 1000-250 שקלים לרוכבים שיעברו על החוק ובמידת הצורך תתאפשר תפיסת האופניים והקורקינטים
אופניים חשמליים | צילום: עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

יוטלו קנסות של 1000-250 שקלים לרוכבים שיעברו על החוק ובמידת הצורך תתאפשר תפיסת האופניים והקורקינטים

לאור עלייה מדאיגה במספר התאונות הקטלניות, בהן מעורבים אופניים וקורקינטים חשמליים, כשבשנת 2018 בלבד נהרגו 17 רוכבים ורבים אחרים ובכללם הולכי רגל נפגעו קשה, החליטה עיריית נהריה להרחיב את סמכויות האכיפה של הפיקוח העירוני בנושא.

יצוין, כי החל מחודש ינואר 2019 מותרת רכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים מגיל 16 ומעלה בלבד, כשהחל מחודש יולי יידרשו רוכבים מעל גיל 16 שאין ברשותם רישיון נהיגה, לעבור קורס רישוי יעודי לרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים.

הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים מותרת רק בשבילי אופניים ייעודיים. במקומות שאין בהם שבילים, הרכיבה תתבצע בצד ימין של הכביש בהתאם לחוקי התנועה. מותר להרכיב על האופניים ילד שטרם מלאו לו 8 ובלבד שהאופניים מצוידים במושב מיוחד, המבטיח את שלום הילד ולרוכב האופניים מלאו לפחות 16 שנים. חל איסור מוחלט להרכיב אדם נוסף על קורקינט חשמלי.

על רוכב האופניים החשמליים ו/או הקורקינט, לחבוש קסדה בכל גיל וברכיבה בכל סוג דרך (גם בתוך העיר). יצוין, כי עד כה חויבו לחבוש קסדה רק רוכבים בני 18-16 ומבוגרים בדרכים בינעירוניות. בנוסף, חל איסור לעשות שימוש בטלפון נייד ובאוזניות בעת הרכיבה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות