fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: העדלאידע בוטלה והדעות חלוקות

מצד אחד, עסוקים תושבי נהריה בימים האחרונים בניסיון להבין מדוע בוטלה התהלוכה המסורתית בפורים. מאידך, רבים מהם דווקא ממתינים בציפייה לאירועים החדשים שטרם נחשפו במלואם
פסטיבל במקום תהלוכה עדלאידע בנהריה צילום: תאיר פז

רגע לפני חג הפורים מתברר שהעדלאידע המסורתית שהייתה צועדת בכל שנה לאורך שדרות הגעתון, לא תצא השנה אל הדרך, לנוכח החלטת העירייה להחליף אותה באירועים אחרים שיפורסמו במהלך הימים הקרובים. העובדה שהאירועים לא פורסמו עדיין במלואם לא הפריעה לתושבי נהריה להעלות על הכתב בדפי הפייסבוק המקומיים את אשר על ליבם והדעות, כאמור חלוקות. חלק מהתושבים מחו על הביטול, אחרים סברו שניתן היה לשלב את המסורת לצד הפסטיבל החדש שאותו מתכננת העיריה והיו גם אלה שחשבו שהגיעה העת לשינויים.

אחד הגולשים כתב: "אני מנסה להבין מה הניע את צוות החשיבה ואת העירייה לא לקיים את העדלאידע השנתית. איך קורה שמסורת של שנים שאליה באו מבקרים מכל הערים הקרובות – פשוט בוטלה. בעיניי זה מאכזב. זאת תהלוכה שמזכירה עידן של תמימות, שנותנת פרנסה לאנשים, אירוע שהילדים מחכים לו. אני מבין שהיה רצון לשנות, אבל לא היה צורך לבטל, אפשר היה לבצע את העדלאידע במקביל לפסטיבל שמכינים לנו, שאגב, הוא כשלעצמו – רעיון מבורך" .

גולשת אחרת כתבה: "גם אני בדעה שניתן היה לשלב בין השניים וחבל, הילדים שמופיעים בדרך כלל בתהלוכה התאכזבו".

גולשת נוספת דווקא קיבלה את השינוי בברכה וכתבה: "התהלוכה אכן הייתה יפה, אבל עם השנים הפכה למסחרית ושימשה לפרסומת של חוגים פרטיים".

גולש אחר היה נחרץ יותר וכתב: "הגיע הזמן שיבטלו את התהלוכה המשעממת הזאת, שכל שנה חזרה על עצמה, אם לפחות היו משנים משהו, מביאים דמויות חדשות – אולי היה על מה להצטער. נמאס לנו שזורקים כדורים לאנשים שמתנהגים כמו קופים ורומסים את כל מי שבדרכם בשביל להשיג כדור. בואו נחכה ונראה מה מכינים לנו. אל תמהרו להספיד".

אחת התושבות שעקבה אחרי ההתכתבות בדפי הפייסבוק סיכמה את הדברים ואמרה: "זה נכון שהאווירה בתהלוכה הייתה מאוד שמחה ופורימית, זה נכון שהילדים הבוגרים יותר זוכרים אותה ומצפים לה משנה לשנה אבל בזה זה נגמר, הנוהג הזה שמבוגרים וילדים היו מגיעים משעות הבוקר ועומדים בצדי הכביש רק כדי לחכות ליריית הפתיחה היה מאוד מרגיז ומיותר, המריבות בין ההורים על הכדורים שהיו נזרקים אל הקהל היו מכוערות ובכלל, אני חושבת שכדאי לפעמים ואפילו רצוי לרענן. אני מציעה לכולם להכין בינתיים את התחפושות ולחכות בסבלנות, אני לא אופתע אם בסוף כולנו נגלה שהיה שווה וכדאי להמתין".

מעיריית נהריה נמסר: השנה צפוי חג פורים שונה ושמח במיוחד, שיכלול דוכנים והפעלות לכ המשפחה, עם אירועים שיתפרשו על פני החד כולו. לא תהיה תהלוכה כמו בשנים עברו, אבל תושבי בעיר ייהנו מחגיגות פורים מהאגדות, חגיגה שלא נראתה כמותה ושלא תישכח".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות