fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אישום: מנהלת חשבונות מהצפון גנבה מיליון שקלים ממעסיקה

מיכל זהבי, מנהלת חשבונות מישוב חוסן מואשמת כי במשך כשנתיים, במסגרת תפקידה, גנבה מחברת פסקל סכום כולל של כמליון שקלים באמצעות זיוף מסמכים וטפסי הפניה לבנק
מואשמת בגניבת כמעט מליון שקלים מהחברה (צילום אילוסטרציה: פאנתרמדיה)
(צילום אילוסטרציה: פאנתרמדיה)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושבת חוסן, בת 40 מישוב מנהלת חשבונות בחברת 'פסקל טכנולוגיות אגודה שיתופית חקלאית בע"מ', בגין גניבה בידי עובד, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות והלבנת הון .

מעובדות כתב האישום שהגישה עורכת הדין אילנה פיקוס-רויטבלט עולה כי במשך כשנתיים מתחילת שנת 2013 עד סוף שנת 2014, במסגרת חלק מתפקידה שכלל ביצוע העברות בנקאיות מחשבון הבנק של החברה והפקדת כסף אליו, גנבה הנאשמת מחברת פסקל , סכום כולל של 971,349 שקלים זאת, באמצעות זיוף מסמכים וטפסי הפניה לבנק. הנאשמת העבירה כספים מחשבון החברה לחשבונות שבבעלותה ובבעלות בעלה, וכן לחשבונות של לצדדים שלישיים.

לצורך פעילותה הנאשמת עשתה שימוש בטופס מסמך של התאגיד שהיה קיים במחשבי פסקל ובו פניה לסניף עסקים עמקים של בנק לאומי, בו מתנהל חשבון הבנק. לצורך ביצוען של למעלה ממאה העברות בנקאיות ובכוונה לקבל באמצעותן כספים מפסקל, זהבי זייפה את הטופס בכך שרשמה בו פרטים כוזבים בכוונה לרמות, ושינתה את התאריך, פרטי המותב של ההעברה ופרטי חשבון הבנק שלו וכן את הסכום שיש להעביר למותב.

כמו כן הוסיפה זהבי על גבי הטופס בכל העברה בנקאית שמות של שני מורשי חתימה מפסקל והעתיקה לטופס את חתימותיהם האלקטרוניות של מורשי החתימה, שהיו סרוקות על גבי מסמכים אחרים במחשבי פסקל, בכך חתמה על מסמך ללא סמכות כדין והשתמשה בטפסים המזויפים והכוזבים והעבירה אותם לבנק לאומי ביודעה שהם מזויפים. הבנק מצידו ביצע את כל ההעברות כפי שהתבקש על ידי הנאשמת, שכן אנשיו הוטעו להאמין כי מדובר בהעברות בנקאיות בשם פסקל.

בבקשת המעצר כנגד זהבי נכתב כי היא הודתה בכל המיוחס לה, למעט בנוגע לקבלת סכום מזומן של 1,202 דולרים. מחומר הראיות עולה כי קיים חשש סביר כי זהבי תסכן באופן ממשי את בטחון הציבור ורכושו, לנוכח סכום הגניבה הגבוה במיוחד.

התיק נחקר על ידי יחידת הונאה צפון במשטרת ישראל. בתום דיון בבקשת המעצר, שוחררה הנאשמת למעצר בית מלא ובתנאים מגבילים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות