fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אבא נטש את אמא בהריון ונעלם"

לפני כ-25 שנה גילתה רחל חן מקיבוץ נווה ים כי מי שגידל אותה אינו אביה הביולוגי וכי רוב חייה הוריה הסתירו ממנה סוד גדול. רק בזכות פליטת פה של מכרה, נפתחה תיבת פנדורה שהובילה לגילוי אח ואחות שמעולם לא ידעה על קיומם. סיפור עם סוף טוב
רחל, לאה, ימי, נתן, רנגה, רון (צילום באדיבות המשפחה )
רחל, לאה, ימי, נתן, רנגה, רון (צילום באדיבות המשפחה )

לפני כחודש פגשה רחל חן (70), מקיבוץ נווה ים לראשונה בחייה את אחיה, נתן (65) שעל קיומו לא ידעה עד החודשים האחרונים. המפגש התקיים בברלין, בביתה של האחות, לאה (67) שגם על קיומה לא ידעה עד לפני כארבעה חודשים.

חן, נשואה לימי ואמא לשלושה, גדלה בידיעה שהיא בתם של שושנה ואברהם חן ואחותה של עלמה הצעירה ממנה בחמש שנים. המשפחה עלתה מפולין בשנת 1957. רק בגיל 45 גילתה חן קצה חוט של סוד שההורים הסתירו ממנה ומאחותה. בתקופה ההיא היא סייעה לאחותה לסעוד את בעלה שהיה מאושפז בבית החולים תל השומר, והשתיים התארחו אצל מכרים משכבר הימים מפולין.

באחד הביקורים אצל המכרים, אמה של המארחת, אז בת 87, סיפרה לחן כי כאשר הוריה התחתנו בתה הגדולה שמרה עליה. "כששמעתי את המשפט הזה, נכנסתי לבלבול. לא הבנתי איך זה יכול להיות שהוריי התחתנו אחרי שנולדתי. כשהסתכלתי לצדדים ראיתי שכולם משתיקים אחד את השני. כולם היו במתח כי המשפט הזה פשוט נפלט לה, אבל אני המשכתי.

"שאלתי אותה: 'רגע, רגע, שמעתי טוב? תחזרי בבקשה על המשפט שאמרת' והיא התחילה לבכות. לא הבנתי מה קרה שם, לא הבנתי איך הייתי שם אם הם רק התחתנו. הבנתי שיש פה משהו שאני לא יודעת. כולם הפכו לבנים ונרגשים. גם אחותי הייתה נרגשת וראיתי שהיא יודעת משהו. הסתכלתי עליה וביקשתי ממנה שתסביר לי. אמרתי לה: 'מה את יודעת שאני לא יודעת?'".

בשלב הזה הנוכחים בחדר ידעו שאין יותר לאן לברוח. "הם סיפרו לי חלק מהסיפור. אישרו לי שההורים שלי התחתנו אחרי שכבר נולדתי, כשהייתי בת שמונה חודשים ושהאבא שגידל אותי הוא לא האבא הביולוגי שלי".

מה הרגשת באותו הרגע?

"העולם התמוטט לי. בשנייה אחת את מאבדת את הזהות שלך ואת תחושת הביטחון. את שואלת את עצמך: מה אני? מי אני? מאיפה אני? שאלתי את אחותי מה היא יודעת. זה מאוד הרגיז אותי כי הבנתי שהיא הייתה שותפה לסוד של חיי".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "כל זכרון".

רחל, לאה, ימי, נתן, רנגה, רון (צילום באדיבות המשפחה )
רחל, לאה, ימי, נתן, רנגה, רון (צילום באדיבות המשפחה )

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות