fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מורן סמואל שוב כובשת את הפודיום

החותרת הישראלית הפראלימפית, סיימה את מקצה 2000 המטרים בסירת יחיד, עם שיא ישראלי חדש: 10:30.19 דקות
מורן סמואל אליפות העולם 2019 צילום DETLEV SEYB

הישג מרשים למורן סמואל החותרת הפראלימפית הבכירה, שמוכיחה שוב כי היא בלתי ניתנת לעצירה, כאשר זכתה במדליית ארד בגמר שהתקיים ביום ראשון (אתמול) באליפות העולם באוסטריה. סמואל סיימה במקום השלישי במקצה הגמר ל-2,000 מטר וחצתה את קו הסיום בזמן של 10:30.19 דקות, כאשר מדובר בשיפור אדיר של כ-30 שניות בתוך שנה בלבד. כזכור, סמואל היא אם טרייה, ומצליחה לשמור על מקומה בשלישיית הגמר בעזרת עבודה קשה ונחישות.

סיפורה המופלא של סמואל (36), הוא מקור השראה לסיפור הצלחה בכל קנה מידה. סמואל, הייתה כדורסלנית מצטיינת בקבוצת נירוסופט כרמיאל, הספיקה להשתתף במשחקי גביע אירופה, ובנבחרת הנשים הצעירה של ישראל, שם נחשבה לאחת הכדורסלניות המצטיינות. את שירותה הצבאי עשתה כמדריכת אימון גופני בחיל האוויר.

תוכניותיה הספורטיביות נגדעו כאשר בגיל 24, סבלה מהתפרצות מום מולד בכלי דם בעמוד השדרה, הפכה למשותקת בפלג גופה התחתון. סמואל עברה שיקום ארוך בבית לוינשטיין, אך לא ויתרה על העיסוק בספורט, והמשיכה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות ולהעניק השראה לנשים רבות במצבה.

לאחר תקופת שיקום השלימה סמואל את לימודיה האקדמיים  ובתוך כך סייעה להקמתה מחדש של נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל והפעם בכיסאות גלגלים.

סמואל החלה את דרכה בענף החתירה הפראלימפית במרכז דניאל לחתירה בשנת 2010.

עוד מגביע העולם: שמוליק דניאל החותר הפראלימפי הממוקם במקום 13 בעולם, הגיע למקום הרביעי והמכובד בגמר בזמן של 11:14.04 והיה במרחק של 20 שניות מלעמוד על הפודיום. בנוסף, הזוג הפראלימפי שי-לי מזרחי וסלאח שאהין זכו במדליית זהב בקטגורית זוגית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות