fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם מלון חוף התמרים המיתולוגי יהפוך למשהו שלא הכרנו?

מלון חוף התמרים היושב בפאתי עכו נרכש לאחרונה על ידי יזמים ירושלמים דתיים וצפוי לעבור שינוי משמעותי כזה שיתאים לציבור הדתי בהפרדת הבריכה וחדרי הכושר. לראשונה מזה עשרות שנים הקאנטרי יהיה סגור בשבתות וחגים ויקבל מראה שונה לחלוטין ממה שהכרתם
מלון חוף התמרים עכו | צילום באדיבות מלון חוף התמרים

כל עכואי ובכלל תושבי האזור יודעים שהם הגיעו הביתה כשהם רואים בכניסה לעיר את מלון חוף התמרים מתנוסס לפניהם. המלון מאז שנות ה- 70 מזוהה עם העיר בגלל הדומיננטיות שלו בכניסה יחד עם הקאנטרי קלאב וגם בגלל היותו המלון הראשון שהוקם בעכו.

בשנת 1974 הקבלן אברהם אולשביצקי, חבר לאיש העסקים צבי שרף (שהקים את קפה צור המיתולוגי בעכו) ויחדיו בנו את המלון. השותפות ביניהם מעולם לא הייתה מוצלחת ולכן ניהלו את המלון והקאנטרי קלאב ברוטציה לאורך השנים.

המלון סבל תמיד מרווחיות נמוכה ומקושי לאכלסו למרות שהוא יושב על רצועת חוף מהיפות בארץ. אך עקב תיירות פנים וחוץ חלשות מאוד לאורך השנים ההם התקשו לנהלו ברווחיות.

הקאנטרי קלאב לעומת זאת, היווה אבן שואבת למנויים מעכו וגם מיישובי הסביבה והיווה מפגש חברתי וספורטיבי פופולארי ויציב.

בשנת 2006 מכרה משפחת שרף את חלקה למשפחת אולשביצקי שהמשיכה לנהלו עד 2013 או אז השכירה האחרונה את המלון לרשת רימונים למשך חמש שנים ובשנתיים האחרונות חזר המלון לידי המשפחה.

לאחרונה ובפעם הראשונה מאז הקמתו נמכר המלון ע"י משפחת אולשביצקי לידי חברת "ביכורים, ניהול בתי מלון בע"מ" מירושלים, שברשותם שני מלונות נוספים בירושלים: מלון בוטיק ומלון סוויטות.

בשיחתי עם יוגב בוחבוט, אחד הרוכשים ואדם המנהל אורח חיים דתי, חשף בפני את חזונם ותכניותיהם לגבי מלון חוף התמרים ובכלל, מסתבר שפניהם להשקעה גדולה מאוד באזור.

לדבריו עתידה חברת ביכורים בשלב ראשון להשקיע כ- 20 מיליון שקלים בשיפוץ המלון. החלפת תשתיות, שיפוץ הלובי חדרי האוכל ועוד.

במקביל קיימות תוכניות פיתוח בשיתוף עיריית עכו, המנהל ותמ"א 38 להוספת 60 חדרים נוספים במלון. השיפוץ יערך כשנה ועד אז המלון יהיה סגור.

מלון חוף התמרים עכו
קאנטרי קלאב חוף התמרים עכו (צילום: יח"צ)

בטווח ארוך יותר של ארבע או חמש שנים, מתכננים השניים להקים מלון 5 כוכבים בנוסף למלון הקיים חוף התמרים.

כמו כן, התכנון של עיריית עכו ומנהל מקרקעי ישראל איתו צפויה חברת ביכורים להשתלב, היא הרחבת הטיילת שתתחיל באזור המלון בואכה העיר העתיקה. כל הרצועה היפיפייה הזאת תהפוך מרכז בילוי הכולל מסעדות ובתי קפה ומקומות ישיבה לאורך רצועת החוף עד לעיר העתיקה.

שאלתי את יוגב מה הוא יכול להשיב על הטענות כי המלון צפוי להיות מלון דתי באוריינטציה שלו ולדברי יוגב, שלאוכלוסייה הדתית אין כיום מספיק מקומות אירוח בהם ניתן ליהנות מכשרות גבוהה ותנאים שמתאימים לאוכלוסייה דתית שומרת שבת ועל כן המלון מיועד להיות כזה שיתאים לציבור דתי. אך לא רק, במהלך השבוע ניתן יהיה להתארח בו גם חילוניים וגם תיירים ורק בשבתות ובחגים ישמרו הכללים בעבור הציבור הדתי.

לא יכולתי שלא להתייחס לעניין הקאנטרי קלאב שהוא פופולארי מאוד וכבר כיום חסר למנוייו עקב הקורונה.

אז החדשות הטובות על פי יוגב זה, שהקאנטרי יפתח בתאריך 18 באפריל, בעקבות הביקוש הרב מאז שנסגר בתקופת הקורונה. ובעתיד צפוי גם הוא לשנות את פניו כך שיותאם לאורחים הדתיים שצפויים להשתמש בשירותיו. הבריכות יהפכו מופרדות לנשים-גברים, כך גם חדרי הכושר ורצועת החוף. לראשונה מזה עשרות שנים הקאנטרי יהיה סגור בשבת.

יוגב בוחבוט: "כמלונאי אני יודע שיש היצע רחב לציבור הכללי ואנחנו פונים לפלח שוק אותו אנחנו מכירים ויודעים לעבוד איתו. כוונתנו היא להציג רמת שירות ואירוח גבוהים הרבה יותר ובכך גם להפוך לכדאיים וריווחים על מנת להפוך את האזור לאבן שואבת לתיירות פנים וחוץ, ובכך לייצב את עכו ומעמדה"

תגובת משפחת אולשביצקי לבקשתי: "מאחלים לרוכש הצלחה רבה ולעיר עכו שגשוג תיירותי פורה."

רוחות חדשות נושבות באזור עכו ומושכות אליו יזמים רבים מתחומי המלונאות, המסעדנות, האירוח ועוד. וכל זאת כדי להמשיך ולמצב את העיר להיות חלק מצמרת התיירות בישראל.

 

 

 

עדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות