fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבשלים דו-קיום

אות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך הוענק לבתי הספר ויצמן ואורט טכנולוגי ערבי בעכו
אות הנשיא מוענק למנהלי בתי הספר צילום: דוברות עיריית ככו

 

אות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך הוענק לבתי הספר ויצמן ואורט טכנולוגי ערבי בעכו

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין העניק השבוע את אות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך לבית הספר למדעים וטכנולוגיה ע"ש חיים ויצמן ולבית הספר אורט טכנולוגי ערבי בעכו.

האות הוענק במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי, מנהלי בתי הספר, צוותי חינוך ונציגי תלמידים, על מחויבות ופעילות מעמיקה למען ביסוס השותפות וההידברות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית.

כ-150 בתי ספר מרחבי הארץ הגישו מועמדות לקבלת האות, מתוכם זכו לקבלו ארבעה בתי ספר, שניים מהם, כאמור, מעכו.

במהלך הטקס אמר הנשיא כי לנקרי והעיר עכו הם מודל ודוגמה לחיים משותפים.

לנקרי: "אני נרגש, שמח וגאה על כך ששני בתי ספר מובילים בעיר זכו לקבל מידי כבוד הנשיא את אות ההצטיינות. העירייה תמשיך להשקיע בתחומים אלה ולעודד את בתי הספר ליזום ולפתח מערך עשיר של תכניות מגוונות".

מנהלת בית הספר למדע וטכנולוגיה, יוטה דוידוביץ מועטי סיפרה השבוע על הפעילות בבתי הספר שבזכותה נמצאו ראויים לקבל את האות: "האות ניתן לנו בזכות הפרויקט המוצלח "זרעים של שלום" בשיתוף שני בתי הספר: תלמידי התיכון של בית הספר אורט טכנולוגי מאמצים את תלמידי בית הספר היסודי למדעים וטכנולוגיה וביחד יוצרים פרויקטים של למידה משותפת. כך הקמנו גינה קהילתית בשיתוף מגמת הגינון של בית הספר הטכנולוגי, שתלמידיה הדריכו את הילדים על צמחיה, סגולות של צמחי מרפא וגידול ירקות ופירות. במקביל, פועל בשנתיים האחרונות פרויקט "כוחה של מנהיגות" במסגרתו מועצות התלמידים של שני בתי הספר משתפים פעולה, מתוך ראיה עתידית שהתלמידים יצמחו להיות מנהיגים הדוגלים בסבלנות שוויונית וקבלת האחר"

יצוין, כי במסגרת פרויקט נוסף שנקרא "מבשלים שלום", נפגשים התלמידים במטבח בית  הספר הטכנולוגי, מבשלים מטעמי חגים ושרים שירים בעברית ובערבית.

מנהל בית הספר אורט טכנולוגי איאד סלאח סיפר על חשיבותו של שיתוף הפעולה: "קידום חיים משותפים הוא צורך קיומי במדינת ישראל. העיר עכו על כל מורכבותה היא מיקרוקוסמוס של האופן שבו החברה הישראלית צריכה להיות. אמנם יש קשיים אך בזכות הנהגה חזקה בכל התחומים, הגענו בעשור האחרון לחיים משותפים בדרגה גבוהה, ביחד אנחנו יוצרים חברה אזרחית בריאה. זה מתכתב עם דברי דוד בן גוריון שאמר כי על המדינה לצקת "דפוסי חברה חדשים מושתתים על אחווה, שותפות ועזרה הדדית". בעכו הכל מתחיל מראש העיר, בחזון, בתמיכה ובאומץ ללכת נגד הזרם, באמצעות הקשר האישי, הכבוד ההדדי למורים ולתלמידים, הלמידה ההתנדבות והעבודה המשותפת. העתיד מתהווה בהווה. אני חי את הנושא הזה, הוא בנשמתי. המטרה שלנו היא להשפיע הלאה, ושהמסר שלנו יצא מגבולות עכו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות