fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

20 אלף מבקרים במופע הפתיחה של פסטיבל כרמיאל

המופע התקיים באמפיתיאטרון וכלל מופעים ססגוניים של להקות מחול ישראליות לצד להקות מחו"ל
פסטיבל מחול כרמיאל
פסטיבל מחול כרמיאל 2013 (צילום: אלכס הובר)

ביום שלישי בלילה, נפתח פסטיבל המחול כרמיאל ה-26 במופע מרהיב וקצת אחר. 20 אלף איש גדשו מופע הפתיחה של הפסטיבל שהתקיים באמפיתיאטרון באווירת חג אמיתית. מופע הפתיחה היה ססגוני. ריקודי הבמה היו גם מהז'אנר הישראלי לצד טעימות ממופעי הלהקות האורחות מחו"ל. במיוחד בלטו רקדני הלהקה האוקראינית שזכו לתשואות ממושכות.

המופע המוקפד והססגוני בבימוי של שלמה ממן המנהל האומנותי של הפסטיבל, התקבל בהתלהבות גדולה. ממן הביא ריקודים נהדרים באמצעות כוריאוגרפיות גאוניות כמו:  "את ניחוח הסתיו",  "עם הגשם הראשון", "ריח פריחת האביבהמביא עימו אהבה", "חום יולי אוגוסט", "בהתרעננות על שפת הים" ו"גשמי הברכה של החורף".  המופעים היו בצבעים עזים ובעיבודים מוסיקליים עכשוויים ומעניינים.

מופע ייחודי היה של הבלט הישראלי בניחוח עכשווי תחת ניהולו הטרי של עידו תדמור למוסיקה של להקת "היהודים", ששפך אור על המגוון והאפשרויות גם בקלסיקה והשילוב שבין עכשווי לקלאסי. קרוב לאלפיים רקדנים עלו וירדו מהבמה בתזמון מדויק ללא תקלות. רקדנים מהמחול העממי והמקצועי. ההנחייה של הזוג יונה אליאן וששי קשת הייתה מעט מייגעת ומאולצת, אך ניתן היה לקחת את דבריהם לכיוונים מעט יותר מעניינים וגם לקצרם. את המופע חתם מפגן זיקוקין.

את המופע פתח ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר: "מי שיזם את הפסטיבל הוא ראש העיר הראשון של כרמיאל ברוך ונגר ז"ל שזכה לראות את הפסטיבל הראשון זמן קצר לפני שהלך לעולמו". אלדר הוסיף: "עבורי זה הפסטיבל ה-25 כראש עיר. בזכותכם חובבי המחול אנחנו חוזרים לכאן שנה אחר שנה. הפסטיבל הוא שלכם".

אורח הכבוד היה השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' שאמר לנוכחים: "כרמיאל כבר התקרבה מאוד למרכז, הממשלה תמשיך להשקיע בפיתוח הגליל ובהפרחתו. אני מאחל לכם בילוי נעים בשלושת ימי הפסטיבל". לסיכום הערב הראשון ניתן להגיד: היה כדאי, היה שווה כל רגע.

סיקור מצולם של אירועי הפסטיבל יפורסם ביום שישי ב-צפון 1 כרמיאל

פתיחת פסטיבל כרמיאל
פתיחת פסטיבל כרמיאל (צילום: אלכס הובר)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות