fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סטודנטים בונים עתיד בכרמיאל

כרמיאל הצטרפה לתוכנית ראשונה מסוגה, המשלבת השכלה גבוהה עם תעסוקה וחיים בגליל
מלגה בתום שנה. איריס צין (צילום: עליזה רוזן)
מלגה בתום שנה. איריס צין (צילום: עליזה רוזן)

מנהלת רשות מקדמת תעסוקה, השכלה וקהילה במרכז הון אנושי כרמיאל, איריס צין, מסרה ביום רביעי השבוע, כי כרמיאל הצטרפה לתוכנית "סטודנטים בונים עתיד" ותפעיל אותו באמצעות המרכז להון אנושי.

תוכנית "סטודנטים בונים עתיד" היא תוכנית ראשונה מסוגה המשלבת עבודה ומגורים לסטודנטים ואקדמאים בגליל. התוכנית משלבת את כלל מרקם החיים הייחודי באזור הגליל, החל במוסדות להשכלה הגבוהה האיכותיים, דרך המעסיקים הדורשים כוח אדם צעיר ואיכותי בשילוב מגורים בגליל. השילוב של לימודים, תעסוקה והתיישבות עתיד לתרום רבות לאזור הגליל, למשוך אוכלוסייה חדשה, להשאיר את בוגרי המוסדות האקדמיים בגליל ולהגדיל את היצע העובדים בעלי תואר אקדמי בגליל.

מה מטרת התוכנית?
צין: "לעודד השתקעותם של צעירים אקדמאים מצטיינים למגורים ועבודה בכרמיאל. סטודנטים הלומדים במוסדות אקדמיים בגליל מתוודעים לאזור, אך לא תמיד מוצאים את הדרך לבנות את המשך חייהם במקום. כאן אנחנו נכנסים, במתן סיוע בהשמה לעבודה, במציאת מגורים ובסיוע כספי, כך שבתום תקופת הסיוע ימצא הבוגר את מקומו ועתידו במקום".

מה כוללת התוכנית?
"סטודנטים בשנת לימודיהם האחרונה באחת ממכללות הגליל: בראודה, תל חי, גליל מערבי, צפת, כנרת או עמק יזרעאל שיש להם ציונים גבוהים, ישתלבו באמצעות המרכז לפיתוח הון אנושי בכרמיאל, לעבודה במשרת סטודנט למשך סמסטר אחד במגוון תחומי עיסוק בכרמיאל ובסביבה".

בתמורה הסטודנטים יקבלו, בתום שנה, מלגה. בשנתיים הבאות, שהן בעצם לאחר סיום הלימודים, יקבלו כל שנה סכום נוסף, נגד אישור שהם מתגוררים ועובדים בגליל.

צין: "אני בטוחה כי התוכנית תסייע להביא ולהשאיר בגליל צעירים איכותיים".

מלגה בתום שנה. איריס צין (צילום: עליזה רוזן)
מלגה בתום שנה. איריס צין (צילום: עליזה רוזן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות