fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי נדב כרמיאל עלתה לליגה א'

צילום: אלכס הובר

לחובבי הכדורסל בכרמיאל הייתה יופי של סיבה לשמוח בשבוע שעבר עם עלייתה ההיסטורית של קבוצת מכבי נדב כרמיאל לליגה א' אחרי ניצחון 74:82 בדרבי מול הישגי כרמיאל במחזור הסיום.

ביום רביעי שעבר אולם הורוביץ' התמלא ביותר מ-250 חובבי כדורסל כדי לצפות בעליה ההיסטורית של מכבי נדב כרמיאל. ברבע הרבע דווקא האורחים מהישגיהיו פייבוריטים ובסיום הרבע הראשון הובילו 12:13. ברבע השני המאמן קליינר ביצע כמה שינויים ומהר מאד מכבי נדב נטלה את ההובלה ובסיום המחצית הראשונה כבר הובילה בהפרש דו ספרתי 30:44. במחצית השניה השחקנים של מארק קליינר העבירוה היולך ובשיא הובילו ב-19 נק' 40:59. כל מה שנותר להישגי הוא לנסות לצמצם את ההפרש בגארבג' טיים וחכות לשריקת הסיום ותחילת החגיגות.

קלעו למכבי נדב: אור לוין 26, אורן בימי 18, מיתר עזרא 15, יוסף גדבאן 12, אסף דמרי ואורי קויפמן 4 כ״א, מוטי דמרי 2, מארק קליינר 1.

קלעו להישגי אלון: ליאור אמוסין 20, תומר דנדיקר 14, אלי קולטונוף 10, ניר סנדלר 9, נתן בקמייב ונועם ונטורה 6, סרגיי קולצ׳וב 5, גיא מרציאנו 4.

צילום: אלכס הובר
צילום: אלכס הובר

האם בעונה הבאה בליגה א' נקבל דרבי בין שתי קבוצות השייכות לאותה אגודה? את התשובה לכך נקבל בעוד כשלושה שבועות כשנדע אם האחות הגדולה מכבי כרמיאל תרד לליגה א'.

מכבי נדב כרמיאל היא לא עוד קבוצה במפת הכדורסל הצפוני. הקבוצה הוקמה לפני 4 שנים על ידי אליפז באלוה, אביו של לוחם סיירת אגוז סמ"ר נדב באלוה ז"ל. בתאריך 20.7.2006 כוח של נדב וחבריו נתקלו במחבלים של החיזבאללה בכפר מרון א-ראס בלבנון. נדב, מפקדו ושלושה מחבריו נהרגו בהיתקלות.

כולם, מהמאמן ועד למנהל הלוגיסטי לא מקבלים שכר ומתפקדים בהתנדבות מלאה מתוך אהבה למשחק ורצון גדול לשמר את המסורת של נדב שצרובה בקבוצה. גם עיריית כרמיאל לא מתקצבת את הקבוצה ואגודת מכבי עוזרת לה במימון הסעות, עלויות שיפוט וכד'.

"לא קיבלנו השנה תקציב מהעירייה", אומר אליפז, "כל השנים אנחנו לא תחת תקציב עירוני ובנינו את הקבוצה עצמאית. השחקנים שיחקו ללא שכר מתוך אהבה למשחק. אגודת מכבי כרמיאל עזרה לנו בפלטפורמה שהיא סיפקה לנו ובעוד דברים במהלך העונה כמו הוצאות כספיות על שיפוט והסעות. אני חייב לציין את התמיכה של הראל בר המנהל הלוגיסטי".

למרות חוסר המשאבים, שחקנים מכרמיאל ומהאזור התגייסו למען המטרה ולאט לאט התגבש לו סגל רחב של 18 שחקנים, נטולי אגו ועם אחוות משחק משותפת. אגודת מכבי נתנה את אולם הורוביץ המיתולגי וסייעה לה מקצועית ולוגיסטית.

צילום: אלכס הובר
צילום: אלכס הובר

אליפז: "זאת הייתה עונה של ביחד של פרגון וכיף. האמת בתחילת השנה אני לפחות כיוונתי לעליית ליגה וחשבתי שהסגל שהתגבש הוא מתאים לעלייה. בהחלט דיברנו על זה מההתחלה והתחלנו את הליגה במטרה לעשות את זה. ידענו מי היריבות הקשות שלנו והאמת שכבר במחזור שלישי ניצחנו את שתי היריבות הקשות ראש פינה ועצמה כרמיאל וזה נתן לנו דחיפה להשגת המטרה".

מה נדב היה אומר על ההישג?

"נדב ליווה אותי הרבה שנים במגרשים ובהרבה אליפויות ועליות ליגה עם קבוצות אחרות. הוא היה צנוע אבל מפרגן כמובן, אני בטוח שהנוכחות שלו על הספסל הייתה מוסיפה לרוח ולנחישות ואני חושב שהיה אומר שני דברים, כל הכבוד על הנחישות ועל האחווה שיש בניכם. אלה באמת שני הדברים שהיו הכי חשובים לו".

עכשיו עליתם למגרש של הגדולים, מה מתוכנן לעונה הבאה?

אנחנו מתכוונים להתבסס כמה שיותר על הסגל שקיים ולשמר את כל השחקנים. כמובן שפה ושם נצטרך חיזוק בנקודות מסוימות. ליגה א' יותר קשה ואנחנו נבוא נחושים שנה הבאה לתקוע יתד חזקה בליגה א' וכרגע אני לא יודע להגיד מעבר לזה. אנחנו לא מתכוונים להשתולל יותר מידי. אני חושב שזה יהיה יומרני להגיד שאנחנו רוצים לעלות לליגה ארצית. המוטו של הקבוצה היה להחזיר שחקנים כרמיאלים הביתה ואני מקווה שנצליח ליצור קבוצה כזאת גם בליגה א'".

צילום: אלכס הובר
צילום: אלכס הובר

מי ששלט ביד רמה בקבוצה הוא המאמן/שחקן הצעיר מארק קליינר (28), סטודנט באורט בראודה. תחת קליינר השחקנים התאמנו 3 פעמים בשבוע במלוא הרצינות וזה בא לידי ביטוי על המגרש. הקבוצה סיימה את העונה במקום הראשון עם הפסד בודד ובמשך כל העונה לא היתה קבוצה שהצליחה לקרוא תיגר ולהדיח אותה מהמקום הראשון. הקבוצה בנויה משחקנים צעירים שאולי עוד נשמע עליהם בעתיד ומשחקני עבר שלבטח שמעתם עליהם, כמו אסף דמרי (44) שגדל במחלקות הנוער של כרמיאל, ומוטי דמרי, האבא של הקבוצה שבגיל 68 ממשיך לכדרר כאילו עכשיו עלה מהנוער.

מאמן הקבוצה מארק קליינר: "השנה קיבלתי הזדמנות יקרה מפז מאליפז ראש הקבוצה והמקים של מכבי נדב כרמיאל לאמן את הקבוצה. זו השנה הראשונה בה אני מאמן קבוצת בוגרים. הקבוצה הייתה מורכבת מחבר'ה צעירים וחבר'ה מבוגרים כאחד. הבוגרים תרמו רבות מהניסיון שלהם והצעירים שמרו על האנרגיה ומשב רוח צעיר. יחד, התגבש לו סגל של 18 שחקנים שהגיעו 3 פעמים בשבוע להתאמן והיו מחויבים לאורך כל הדרך לקבוצה ולתהליך. עבורי, לנהל ולאמן סגל רחב של שחקנים, בהתחשב בעובדה שרובם חברי ילדות שלי ושחקנים ששיחקו לצידי במהלך שנות הפעילות, לא נראה כמשימה פשוטה, אך אציין ואומר שבזכות האחדות והאופי המיוחד של כל אחד ואחד מהשחקנים בקבוצה הדרך דווקא הייתה קלה, נעימה ומספקת. הרגשתי שיש על מי לסמוך. המטרה העיקרית של העונה לא הייתה לעלות ליגה, אלא לראות את משפחת באלוה מאושרת ושמחה על המפעל החשוב שלהם להנצחת בנם. וזה מבחינתי שווה יותר מהכל! כמובן שהעלייה היא בונוס".

המנהל המקצועי של אגודת מכבי כרמיאל דוד לוי: "מזה 4 שנים אנחנו ממנים ומפעילים את מכבי נדב כרמיאל כי אנחנו חושבים שמפעל ההנצחה הזה הוא חשוב וזאת התרומה שלנו לקהילה. ההצלחה הספורטיבית השנה היא רק בונוס לפעילות והיא תוצאה של שילוב של מאמן שחקנים ואגודה. במהלך הפעילות של נציבי ציבור אין הרבה רגעי נחת וזה אחד מהרגעים המופלאים שהם".

צילום: אלכס הובר
צילום: אלכס הובר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות