fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוליאן פסקל, ממייסדי העיר כרמיאל, הלך לעולמו

פסקל היה מנהל שירות התעסוקה הראשון בעיר וגם אחד ממייסדיה. במהלך השנים סייע לאלפי אנשים להשתלב במערך העבודה בעיר
יוליאן פסקל (צילום: פרטי)
יוליאן פסקל (צילום: פרטי)
יוליאן פסקל (צילום: פרטי)
יוליאן פסקל (צילום: פרטי)

יוליאן פסקל, איש ציבור אהוב מכרמיאל, הלך בשבוע שעבר לעולמו, בן 85.

פסקל היה מנהל שירות התעסוקה הראשון בעיר וגם אחד ממייסדיה. במהלך השנים סייע לאלפי אנשים להשתלב במערך העבודה, היה דמות תומכת ומייעצת, תרם לפיתוח מקומות עבודה ולרווחת הפרט והיווה את אחד מעמודי התווך בהוויה הציבורית בעיר.

פסקל עלה לארץ בשנת 1950 מרומניה, עם עליית הנוער כשהוא בן 22. בעיר, כמעט כולם הכירו את הג'ינגי עם המבט החם, שתמיד ידע לתת עצה טובה במקום ובזמן, כמי שדאג לכל אחד שהגיע למשרדו בשירות התעסוקה, לעבודה הולמת, ואם לא הסתייע בידו, מצא את הדרך לעזור.

הוא התגייס לצה"ל ושירות בצבא קבע. במהלך שירותו הצבאי הכיר את בתיה, לימים אשתו. חתונתם היתה הראשונה שנערכה בצה"ל על ידי הרב הצבאי הראשי שלמה גורן.

לאחר שחרורו מצה"ל הצטרף לשירות התעסוקה בעכו. בשנת 1964 עבר עם משפחתו לכרמיאל, העיר שרק הוקמה. את שירות התעסוקה ניהל בשיתוף פעולה צמוד עם ראש העירייה הראשון ברוך ונגר ז"ל ובהמשך עם ראש העיר הנוכחי עדי אלדר. בין השאר הקים פסקל את יחידת המתנדבים של המשטרה בעיר ופיקד עליה בשנים הראשונות והמשיך להתנדב בארגון גמלאי המשטרה עד הגיעו לגיל 80, היה מתנדב פעיל הארגון "ארץ ישראל יפה" ותרם מזמנו לשיפור חזות העיר.

פסקל הותיר אחריו אשה, בתיה, שלושה ילדים, לאה, רונן וורד, שבעה נכדים ושני נינים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות