fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איש הברזל מכרמיאל

אמיר בכר (44), סיים את אחת התחרויות הקשות והמפרכות בעולם עם הישגים יוצאי דופן: תואר סגן אלוף ישראל, אלוף ישראל בגילאי 40+ ומקום רביעי כללי. "כשאנשים הקיצו משנתם בבוקר, אני כבר הייתי אחרי קילומטרים של ריצה ורכיבה על אופניים", הוא מעיד על אחת הסיבות להצלחתו הפנומאלית
אמיר בכר (צילום: אתר צלם אותי)

בסוף השבוע שעבר, התקיימה באילת תחרות "ישראמן" – איש הברזל לשנת 2013. אמיר בכר (44) מכרמיאל, סיים את התחרות הקשה ואחת המפרכות בעולם עם תואר סגן אלוף ישראל, אלוף ישראל בקטגורית גילאי 40+, ובמקום הרביעי הכללי לאחר שעבר את 3.8 ק"מ השחייה (01:11:12 שעות), 180 ק"מ רכיבת אופניים (06:41:36 שעות) ו-42.2 ק"מ ריצה (03:46:09 שעות) בזמן של 11:38:58 שעות.

"אמי חינכה אותי ובהספד הבטחתי לה שאמשיך במירוץ חיי". אמיר בכר (צילום: אתר צלם אותי)

בכר, המתחרה בענף הטריאתלון מזה 21 שנה, השתתף בקריירה הארוכה שלו בלמעלה מ-250 תחרויות טריאתלון, ו-8 תחרויות איש ברזל כולל זו שנערכה בשבוע שעבר. בכר: "אני מאוד שמח מהתוצאה, שאומנם הייתה מעט איטית מהתוצאה שהשגתי בתחרות בשנה שעברה, אך שיפרתי את המקום שלי משלישי לשני בדירוג הישראלים. ההבדל בזמנים נבע גם בגלל ששינו את מסלול התחרות בקטע של הרכיבה על האופניים כשהוסיפו עוד מסלול עליות, שהקשתה והאטה את הקצב. בנוסף, השנה היתה רוח מאוד חזקה וזה הפריע והאט אפילו את המתחרים החזקים ביותר".

אך לא רק התחרות עצמה הייתה קשה, אלא גם הדרך שעבר בכר עד אליה, כפי שהוא מספר: "בתחילת חודש יולי, לאחר סיום תחרות איש הברזל באוסטריה, הרגשתי שאני צריך מנוחה. אמנם סיימתי את התחרות, אבל בתוצאה מאכזבת מבחינתי. החלטתי לצמצם את השתתפותי בתחרויות בארץ על מנת לתת לגוף, ובמיוחד לנפש לנוח, ולהתאמן באופן רציני לתחרות הנוכחית".

"בתחרויות מסוג הטריאתלון, קצב המהירות מאוד חשוב, בניגוד לישראמן שהיא תחרות שפועלת יותר על כושר גופני וסיבולת גוף. עשיתי ניסיון לראות מה קורה שמתמקדים רק בתחרות אחת, ואני מאוד מרוצה מהתוצאה".

מתי התחלת להתכונן לתחרות?
"בתחילת ספטמבר. אחרי מנוחה די ארוכה, חזרתי לשגרת אימונים רצינית יותר ובמקביל כמובן, המשכתי לאמן את הספורטאים הנפלאים שלי ממשגב ומכפר ורדים".

ואז קרה גם אירוע טרגי.
"כן, אימי נפטרה לפני כחודשיים, ואני ומשפחתי התמודדנו עם אובדן שקשה לתאר. בתום השבעה, החלטתי לא להפסיק להתחרות ולדבוק בחיים. כך אמי חינכה אותי ובהספד הבטחתי לה שאמשיך במירוץ חיי. בתחרות עצמה ענדתי שרשרת עם הטבעת של אמי ז"ל וזה נתן לי כוחות אדירים להצליח".

ויש סיפור מעניין גם סביב המספר 10.
"סמוך למועד התחרות אחותי יעל ילדה בן, והוא הנכד העשירי במשפחה. כמה ימים קודם, קיבלתי ממארגני התחרות הודעה שאני מקבל את התג על החזה עם המספר 10. זה סימן לי שמישהי מלמעלה דואגת לי".

 הכתבה המורחבת תתפרסם ביום שישי במדור הספורט של צפון 1 כרמיאל 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות