fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אהבה ללא תנאים

היא רק בת 26 אך מהרגע הראשון ששרי קוברסקי פוגשת את בעלי החיים, ברור כי מדובר במישהי עתירת ניסיון וידע ואהבה גדולה למקצוע המיוחד שלה - מטפלת ברפואה משלימה לחיות
שרי קוברסקי (צילום: עליזה רוזן)
שרי קוברסקי (צילום: עליזה רוזן)

שרי קוברסקי מכרמיאל בחרה במקצוע מטפלת ברפואה משלימה לבעלי חיים, הנחשב עדיין ליוצא דופן אך מעניין ומתפתח. את הבחירה עשתה ללא לבטים רבים מתוך אהבה אינסופית להולכים על ארבע.

הרפואה המשלימה לבעלי חיים היא תחום רחב מאוד ומרובה כלים, בו הרפואה הסינית משמשת כלי עיקרי. הרפואה הסינית היא רפואה לכל דבר, הנבדלת מהרפואות אליהן נחשפנו במשך שנים רק בדרך האבחון והטיפול. לרפואה הסינית יכולת לטפל במגוון רחב של תחלואות וחוסרי איזון דוגמת מחלות עוריות, אלרגיות, בלוטת תריס לא מאוזנת, בעיות במערכת העיכול, בעיות נשימה, טיפול תמיכה בסרטן ואף טיפול בסרטן עד ריפוי מלא בסוגי גידולים מסוימים, בעיות אורתופדיות, והרשימה עוד ארוכה.

נעמי דוד, מייסדת אנימה המרכז להכשרה של מטפלים ברפואה וטרינרית משלימה ולהכשרה של מטפלים התנהגותיים ומאלפים בגישה חיובית בישראל מסבירה באחד ממאמריה: "הרפואה המשלימה לבעלי חיים תופסת מקום מכובד היום בנוף הטיפולי. וטרינרים נעזרים בשירותים הללו, הן כהשלמה ותמיכה לטיפולים שלהם והן כאלטרנטיבה כשאין לרפואה הווטרינרית המערבית מה להציע יותר.

"הכלים שמציעה הרפואה המשלימה כוללים דיקור, פרמקולוגיה סינית, צמחי מרפא סיניים בעלי עוצמת טיפול חזקה מאוד, שמנים אתריים וטכניקות מגע לכל הקשור לשיקום רקמות שריריות, גידים רצועות, כתמיכה במפרקים, שיקום מפריצות דיסק ועוד, כאשר הדגש החשוב ביותר כמובן הוא מניעה, בנייה נכונה של סרגל מאמצים, בניית כושר והימנעות מתנועות לא נכונות שיחסכו מחיית המחמד את הצורך לטפל במכאובים ותחלואים".

חזותה של קוברסקי אינה מסגירה את העוצמות האצורות בה, את הנחישות והדרך שבה היא מטפלת. היא בוגרת תיכון הורוביץ במגמת רפואה. עם שובה מהטיול הגדול החלה את לימודיה ברפואה משלימה לבעלי חיים בסמינר הקיבוצים. המגמה מתקיימת בשיתוף עם מכללת אנימה.

– למה ואיך הגעת דווקא לרפואה משלימה לבעלי חיים?

"תמיד ידעתי שאני רוצה לעסוק במשהו שקשור לבעלי חיים. כשהייתי צעירה חשבתי שאלמד וטרינריה. באחד הימים נזדמן לי לצפות בסרט על כלב משותק שעבר דיקור סיני ונרפא לגמרי. ברגע הזה ידעתי שזה בדיוק מה שאני רוצה לעשות. לטפל בחיות בדרך הזאת".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"צפון 1 כרמיאל".

 שרי קוברסקי (צילום: עליזה רוזן)
שרי קוברסקי (צילום: עליזה רוזן)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות