fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: תנופת פיתוח באזור התעשייה

בפגישת עבודה בין שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, וראש העיר, משה קונינסקי, עדכן השר כי משרדו פועל לקידום אזור תעשייה נוסף וחדש לעיר, הבטיח את מימון הפורום לקידום עסקים קטנים וכן, סיכם על העברת כ-800 אלף שקלים להתייעלות אנרגטית בעיר
יחיאל כהן,צורי דבוש, אלי כהן, משה קונינסקי - צילום תומר בדש
יחיאל כהן,צורי דבוש, אלי כהן, משה קונינסקי - צילום תומר בדש

אלי כהן: "קידום הפריפריה בראש סדר העדיפויות"

בפגישת עבודה בין שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, וראש העיר, משה קונינסקי, עדכן השר כי משרדו פועל לקידום אזור תעשייה נוסף וחדש לעיר, הבטיח את מימון הפורום לקידום עסקים קטנים וכן, סיכם על העברת כ-800 אלף שקלים להתייעלות אנרגטית בעיר

שר הכלכלה וקונינסקי צילום תומר בדש
שר הכלכלה וקונינסקי צילום: תומר בדש

ביום שלישי השבוע היה שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אורחו של ראש העירייה משה קונינסקי. השר שהגיע יחד עם ראשי משרדו ובהם מנכ"ל המשרד שיר רינסקי, סמנכ"ל המחוזות ריאד איברהים, ראש ענף IOT ברשות החדשנות גדי הורנשטיין ונוספים. לאחר פגישת עבודה בלשכתו של קונינסקי יצאו כולם לסיור מקצועי באזור התעשייה של העיר.

במהלך הפגישה, הצדדים שוחחו על הצורך בפיתוח אזור התעשייה בעיר, התכנון למשוך יותר חברות הייטק לאזור, וגם על יצירת כנס ייעודי לבעלי עסקים מקומיים בו ייחשפו מגוון כלי הסיוע שמציעים משרד הכלכלה והתעשייה והעירייה לטובת העסקים.

כמו כן, עדכן השר כהן, כי המשרד פועל לסייע בקידום הקמת אזור תעשייה נוסף חדש לעיר וכי הוא מאמין כי בתוך חודשים ספורים כבר ניתן יהיה לשווק שטחים לתעשייה במקום.

עוד הבטיח השר לראש העיר – תמיכה ומימון הפורום לקידום עסקים קטנים ליזמים כרמיאלים, אישור לליווי ותמיכה במרכז עסקים עירוני, ובכלל זה תמיכה בבניית HUB  – WeWork במרכז העיר, נושא שכבר יצא לדרך בהשקעה גדולה של המשרד. בנוסף, השר סיכם על העברת כ-800 אלף שקלים לשם התייעלות אנרגטית בעיר.

בהמשך ביקרו הצוותים במפעל מטס, המתמחה בפיתוח מערכות טכנולוגיות לתעשייה הצבאית ובמפעל קליל, המייצר חלונות אלומיניום.

במהלך הביקור במפעל מטס הוצגו לשר כהן ולראש העיר הטכנולוגיות הייחודיות שמפתח המפעל, דרכי הייצור החדשניות וצפי החברה להעסקת עובדים בשנים הקרובות. מנכ"ל החברה, יחיאל כהן, אף הביע את רצונו להמשיך ולהתרחב בכרמיאל גם בשנים הבאות, עם סיום הקמתם של שלושת המבנים שבונה מטס בימים אלו באזור התעשייה.

מנכ"ל ומייסד מטס, יחיאל כהן: "אין ספק כי פעילותו הלא מתפשרת של שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, לקידום התעשייה הישראלית, מורגשת, נושאת פרי ומקדמת את הכלכלה הישראלית. אני מודה לשר ולמשרד על האמון והתמיכה ובטוח כי שיתוף הפעולה יימשך כך גם בהמשך".

יו"ר דירקטוריון קליל, צורי דבוש: "התגובות הטובות לחלונות הבאוהאוס של קליל, הראו לשמחתנו ששר הכלכלה, אלי כהן, מהווה שותף לתפיסת החדשנות כמנוע צמיחה גם בתעשייה מסורתית וחיזקו את אמונתנו בצורך לגבש מסלול סיוע לחברות מצטיינות כמו קליל שאינן מייצאות ומהוות מקור פרנסה למאות עובדים בפריפריה. אנחנו מצדנו מתעתדים להרחיב בזמן הקרוב את המפעל ולהרחיב אותו".

דבוש שיתף את המבקרים בכוונתו להקים בשטח המפעל פארק סביבתי-אקולוגי שיאפשר סיורי תלמידים ולמידה סביבתית.

השר כהן אמר לסיכום: "פיתוח העסקים והתעשייה בעיר כרמיאל יביא ליצירת עוד מקומות תעסוקה לטובת הפריפריה הצפונית. קידום הפריפריה הנו חלק מהמחויבות הממשלתית ונמצא בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה והתעשייה. מעבר לתמיכות הכספיות, פועל המשרד גם בהסרת חסמים, הקלות ברגולציה ובאיתור משקיעים להקמת מפעלים ברחבי הארץ. ראש העיר, משה קונינסקי, פועל רבות לפיתוח העיר, קידום הכלכלה המקומית וליצירת מקומות תעסוקה איכותיים באזור".

ראש העיר, משה קונינסקי: ״אני רוצה להודות לחברי היקר אלי כהן, שר הכלכלה, על ביקורו וסיור העבודה בכרמיאל. אין ספק כי הדרך לקדם ולחזק את כרמיאל ואת כל הגליל זה באמצעות תמריצים וסיוע למפעלים בדגש על מפעלי הייטק להגיע לכרמיאל. אני בטוח שמצאנו אוזן קשבת אצל השר ונמשיך לפעול יחד ובמרץ".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות