fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי כרמיאל בהפגנת מחאה נגד אלימות כלפי נשים

כ-100 מפגינים התאספו אמש (שלישי) ברחבת קניון לב העיר בכרמיאל למחות נגד אלימות כלפי נשים. ההפגנה התקיימה בעקבות ניסיון לרצח האישה בביתה במצפה רמון בערב החג
מפגינות ברחבת קניון לב כרמיאל צילום פרטי

תושבי כרמיאל בהפגנת מחאה נגד אלימות כלפי נשים

כ-100 מפגינים התאספו אמש (שלישי) ברחבת קניון לב העיר בכרמיאל למחות נגד אלימות כלפי נשים. ההפגנה התקיימה בעקבות ניסיון רצח האישה בביתה במצפה רמון בערב החג.

המפגינים הגיעו מצוידים בשלטים עליהם נכתב "די לרצח נשים", "לא שותקות על ניסיון הרצח". הדוברים קראו לממשלה להעביר תקציבים לחינוך ולמאבק באלימות כלפי נשים, וכן קראו לציבור לא לשתוק ולדווח על אירועי אלימות.

בנוסף, התאספו כמה עשרות בני אדםו למחאה דומה מול כיכר הבימה בתל אביב.

מתוך הכאב על בת העיר שהוכתה על ידי בן זוגה באופן כה אכזרי עד שכמעט קיפח את חייה, התארגנו נשות העיר במהירות להבעת הכאב ותמיכה בה ובבני משפחתה בהפגנת מחאה.

דניאל בקר יוזמת המחאה: "הידיעה שאישה צעירה מעיר הולדתי נפגעה בצורה מחרידה שכזו הדירה שינה מעיניי. היה לי חשוב לחבק אותה, גם אם מרחוק ואת המשפחה. לומר להם אתם לא לבד.

החלטתי לארגן את ההפגנה כי המציאות הזאת בלתי נסבלת, למרות שחברות וחברי הכנסת מודעים לעובדה שמספר המקרים של אלימות בבית גדלים בתקופות חגים ובטח כשיש סגר, אין עדיין שום חוק המחייב גברים הנוהגים באלימות לעבור טיפול.

איך זה הגיוני שעדיין אין הרתעה מספקת ושגם היום מקרה מזעזע כזה קורה?"

דניאל בקר צילום פרטי

בין המשתתפים גם ראש העירייה משה קונינסקי שאמר: "הגיע הזמן שבתי המשפט והמשטרה יפסיקו להיות סלחנים. די לאלימות נגד נשים! לא עוד". מ"מ ראש העירייה טניה מזרסקי הגיעה ועמה מספר חברי מועצת העיר ובני משפחתה.

דניאל בקר בנאומה למשתתפים: "אני לא אמורה להיות פה, אף אחד או אחת מאתנו לא אמורים להיות פה בטח בתקופה כל כך מסוכנת בריאותית. הממשלה, מערכת המשפט וגופי האכיפה אמורים לדאוג לנו אבל הנה אנחנו כאן, צועקות וצועקים בתקווה למציאות אחרת, תומכות ותומכים במשפחה שכמעט ואיבדה את היקרה להם מכל.

הלוואי וזו הייתה ההפגנה האחרונה שלנו בנושא, אבל בואו לא נהיה תמימות. אני קוראת מפה לכל האזרחים והאזרחיות, אלה שבהפגנה ואלה שלא, לשמור על ערנות; סולידריות לא באה לידי ביטוי רק בחבישת מסיכה אלא גם בערנות ובאכפתיות כלפי השכנות שלנו המתמודדות עם מצבי המצוקה, במיוחד בתקופה כל כך מאתגרת בה השילוב של החגים יחד עם הסגר מעלה את רמת הסיכון!

הפגנת מחאה: די לאלימות במשפחה!

עוד הוסיפה בקר: "ניסיון הרצח המחריד בסוף בשבוע הוא דוגמא לכוח שיש לנו יחד, בואו נדאג אחד לשנייה עד שמקבלות ומקבלי ההחלטות יתערבו באופן משמעותי וידאגו למשאבים שיאפשרו טיפול וליווי אפקטיבי בנושא הכל כך כואב וחשוב הזה.

אני רוצה להגיד תודה לכל מי שבא ובאה לכאן היום, זה לא מובן מאליו בתקופה המסוכנת הזאת, מי ייתן ולא נצטרך להתאסף פה שוב כל כך בקרוב ולמחות שוב על דברים נוראיים שכאלה.

עו"ד חיים שוקרני המייצג את המשפחה יחד עם עו"ד בן מעוז , אמר למערכת בלינקר כי היה מאוד מרגש עבורו לראות כל כך הרבה אנשים שהגיעו לתמוך ולעודד. לשאלה האם הנפגעת יודעת על הפעילות השיב: "מובן שהיא ידעה על התארגנות והתמיכה. לצערנו, היום נודע לנו כי הנזקים הם חמורים, הקמנו ועדת היגוי לצורך גיוס המונים, בעיקרון מימון לצורך שיקום הפה והשיניים לרבות ניתוח פלסטי".

בהפגנת המחאה צילום פרטי

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות