fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנת 2013: בערב אלנעים עוברים מפחונים למבני הקבע

וזו בהחלט בשורה לכפר שסבל מתנאים פיזיים ירודים ביותר: בלי חשמל, מים, תשתיות, ביוב וכבישים
יו"ר ועד הכפר נעים נימר וחסן אבו אלעבד, מזקני הכפר (צילום: מועצת משגב)
יו"ר ועד הכפר נעים נימר וחסן אבו אלעבד, מזקני הכפר (צילום: מועצת משגב)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה משגב העניקה בשבוע שעבר את היתר הבנייה הראשון בתולדות הכפר ערב אלנעים.

ערב אלנעים הוא הכפר האחרון שזכה להכרה בין ששת הכפרים הבדואים שבתחומי המועצה האזורית משגב. לפי שעה מתגוררים בו התושבים בפחונים ובתשתיות מאולתרות.

במשך שנים רבות נחשבו התנאים הפיזיים והכלכליים בכפר לירודים ביותר: בלי חשמל, מים, תשתיות, ביוב, כבישים ועוד. בעשור הראשון של המאה ה-21, נבע הדבר בעיקר מכך שלכפר לא היתה תוכנית מתאר מאושרת, ולכן לא ניתן היה לבנות תשתיות באופן חוקי.

בהתערבותו של שר התשתיות לשעבר בנימין בן אליעזר, זכו גן הילדים, שהוקם מתרומה, ותחנת טיפת חלב המאולתרת, בחיבור לחשמל, אך כזה שמספק עומסים נמוכים ואינו מאפשר אפילו חימום כראוי בחודשי החורף הקרים.

ב-19 בינואר 2010 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה את תוכנית המתאר של היישוב. בכך אושרה תוכנית הבנייה האחרונה של הכפרים הבדואים במשגב. תהליך זה כלל תיאום של גורמים רבים.

ראש המועצה רון שני: "קידום פתרון לערב אלנעים היה יעד חשוב שלנו לכל אורך הדרך. התושבים נאזרו בסבלנות עצומה ויחד הצלחנו להתגבר על מכשולים וקשיים מול מוסדות, ביורוקרטיה וגם לא מעט ויתורים ופשרות מצד התושבים, אבל אני מאמין שהישוב היפה שעומד לקום כאן יפצה על הכל".

בשלב הראשון יוקמו 150 יחידות דיור, בהמשך מתוכנן המקום להכפיל את עצמו. מהנדס המועצה, לאוניד מליקין, מציין שהיישוב שיוקם מתוכנן היטב תוך התייחסות לכל צורכי הכפר בהווה ובעתיד, וכולל מרכז תעסוקה ומלאכה, שטחי משק חי, שטחי מסחר, בנייני ציבור, מגרש ספורט, גני ילדים ומסגד.

יו"ר ועד הכפר, נימר נעים: "קשה לבטא במילים מה הרגע הזה בשבילנו. אנחנו קשורים למקום הזה. זאת המולדת שלנו. היו פה תקופות קשות מאוד, אבל עכשיו יש המון התרגשות ושמחה. אני רוצה להביע תודה אישית לרון, ולליאוניד ולכל מי שליווה אותנו בדרך הארוכה הזו".

יו"ר ועד הכפר נעים נימר וחסן אבו אלעבד, מזקני הכפר (צילום: מועצת משגב)
יו"ר ועד הכפר נעים נימר וחסן אבו אלעבד, מזקני הכפר (צילום: מועצת משגב)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות