fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבוע עידוד הנקה ב'כללית': "אפשרי בריא – להניק איתך בכל מצב"

שבוע ההנקה מצוין השנה בעולם ובישראל בין התאריכים 1-7.8 בסימן "אפשרי בריא להניק איתך בכל מצב". מטרת שבוע ההנקה היא להגביר את המודעות לגבי חשיבות ההנקה לבריאות אימהות, תינוקות וחשיבות התמיכה באימהות המעוניינות להניק.
שבוע עידוד הנקה ב'כללית' | צילום: דוברות כללית
שבוע עידוד הנקה ב'כללית' | צילום: דוברות כללית

"חשיבות חלב האם וההנקה ידועה היטב. כולנו עברנו שנה לא פשוטה כולל מגפת הקורונה, אך המשכנו לתת שירות בטיפות החלב והמשכנו לייעץ ולתמוך באימהות המיניקות" שיתפה אלישבע כהן ארזי, רכזת תחום רפואה מונעת והנקה.

בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ניתן לקבל ייעוץ הנקה מיועצות הנקה מוסמכות, ללא תשלום.
"תפקיד יועצת הנקה הוא להקנות ידע וכלים ליולדת, לפני ההיריון, לאחר הלידה ולאורך כל תקופת ההנקה. הייעוץ מתחיל במפגש הראשון עם האם כבר בתחילת ההיריון. השיחה הראשונה היא על תפיסות ועמדות כלפי ההנקה ובירור רצון האם והזוג להניק והעדפותיהם בהאכלת התינוק הצפוי להיוולד. בהמשך נעשות הדרכות על תזונה, חשיבות הנקה ראשונה כבר בחדר לידה ונושאים מעשיים בטכניקת הנקה" מסבירה אלישבע.

עם הלידה, קיים סיוע בבתי החולים ולאחר הלידה, נשים מגיעות בדרך כלל לטיפת חלב.
"למרות היות וההנקה טבעית, יולדות רבות מתקשות בתהליך ההנקה וזקוקות לייעוץ. אנו שמים דגש על הקניית ידע, תמיכה, והתמיכה ממשיכה גם באימהות שהחליטו לא להניק. אם מתעורר קושי בבית, היולדת מוזמנת להתקשר ולקבל ייעוץ והדרכה טלפוני ב – 2700* או להזמין יועצת הביתה בהשתתפות המושלם ולחילופין להגיע פיזית למרפאת ייעוץ הנקה ללא תשלום. חשוב לי להדגיש שהיועצות נמצאות בקשר עם המשפחה בכל מצב ובכל בחירה ויסייעו להורים להגיע לטוב ביותר להם ולתינוק" מסבירה אלישבע.

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות