fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי מסתתר אחרי הפרופיל המזוייף חגי אליאס? האם המדובר במנהל בעיריית נהריה?

האם מנהל בכיר בעיריית נהריה משתמש בפרופיל הפייסבוק המזוייף חגי אליאס? או שמזייפים קישורים לעובדי עירייה כדי לפגוע בעבודתם?
עיריית נהריה צילום: קובי הרצשטרק
עיריית נהריה צילום: קובי הרצשטרק

בחודשים האחרונים בולט בקבוצות הפייסבוק המקומיות בנהריה(פורומים), פרופיל פייסבוק מזוייף בשם חגי אליאס, שצידד ותמך בהתנהלות ראש העיריה בפרט והעיריה בכלל, בכל פוסט שפורסם באחד מהפורומים המקומיים.

השבוע התעלה על עצמו אותו חגי אליאס ואיים על תושב העיר יהורם אור, שיפרסם אודותיו פרטים אישיים שאינם מוכרים לתושבי העיר ועלולים לפגוע בו.

תמונת הפרופיל המזוייף חגי אליאס / צילום מדף הפייסבוק המזוייף

יהורם אור לא נשאר אדיש, צילם ההתכתבות וחשף בעצמו את סיפור חייו שבגינו אויים על ידי המכונה חגי אליאס, לאחר ההתנהלות בעניינו של יהורם אור נמחק הפרופיל המזוייף מהרשת.

בבדיקה שערכנו בסיוע אנשי מחשבים מיומנים, הוברר שהפרופיל המזוייף של חגי אליאס, מקושר לדף של אחד המנהלים הבכירים בעיריית נהריה, שבשיחה איתנו הכחיש בתוקף את מעורבתו בנושא, על אף שהוצג בפניו החומר ובו הקישורית של פייסבוק מהפרופיל המזוייף של חגי אליאס, לפרופיל האישי שלו.

כך מסביר מומחה המחשבים: "במעמד ההרשמה לחשבון חדש בפייסבוק נבחרת אוטומטית כתובת קישור (לינק) לפרופיל האישי, למשל: www.facebook.com/Kobi, בעבר נהג הפייסבוק ליצור הכתובת בעת ההרשמה והיתה שילוב של שם פרטי ושם משפחה, כיום פרופילים מקבלים אוטומטית מספר במקום השם, למשל: www.facebook.com/profile.php?id=78151251654.

את הכתובת לפרופיל ניתן לשנות בכל שלב תחת לשונית הגדרות, האפשרות הזו ניתנת רק באמצעות מחשב ולא באפליקציה בסלולר, כך ייתכן תרחיש שפרופיל שבמקור נרשם לפייסבוק תחת שם מסויים ולאחר מכן החליף את שמו, ישכח לשנות גם את הכתובת לפרופיל ויישאר למעשה תחת כתובת לפרופיל עם השם הקודם".

העובד מכחיש את הדברים וטוען שכל חייו "ברח" מהתערבות בחיים הפוליטיים ולא הגיוני שכעת עושה זאת ומכאן עולה שמאן דהוא מנסה לפגוע בו לכאורה, האם מתוחכם לכתוב את שמו בסיומת הקישור כדי להפלילו? ואם כן מי עשה זאת?

מסיים העובד ואומר לנו: "אפעיל את כל ההון שלי כדי לבדוק מי מנסה להפליל אותי, אני מוכן  למכור כליה כדי לדעת את האמת. אתה לא מכיר אותי, אני נשמע רגוע ומבפנים אני בוער וכועס ומתכוון להעביר הנושא לבדיקה מקצועית".

הצענו למנהל המדובר לפנות למשטרת ישראל לבדיקת הנושא ונשמח לעמוד לרשותו ולפרסם את זהות האדם שניהל את הפרופיל חגי אליאס, באשר תתברר.

 

 

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות