fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל תשקיע בקמפוס חדש בשווי של 400 מיליון שקלים

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל מתרחבת, ותכפיל את שטחה: קמפוס חדש להנדסה ייבנה בשטח של כ-30 אלף מ"ר ובשלב הראשון יושקעו כ-200 מיליון שקלים, בשלב השני והשלישי עוד כ-200 מיליון שקלים
הדמיית המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה שמכפילה את שטחה ובונה קמפוס חדש | באדיבות מנספלד קהת

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכרמיאל, אישרה תכנית אב אדריכלית לבניית קמפוס חדש למכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. התכנית כוללת הקמה של כ-10 מבנים, שיתפרשו על שטח של 95 דונם וכ-30 אלף מ"ר, אשר עלות הקמתם מוערכת בכ- 400 מיליון שקלים.

הבנייה תחולק לשלושה שלבים כאשר השלב הראשון צפוי לצאת לדרך במחצית הראשונה של 2022 והוא יכלול הקמת שני מבנים בעלות של כ-100 מיליון שקל. המבנה הראשון יתפרש על שטח של 2,500 מ"ר והוא מיועד בעיקרו למחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה. המבנה השני, בשטח של כ-3,500 מ"ר, מיועד למחלקה להנדסת מכונות ולמחלקה לפיזיקה  וכן תשתית ראשונית לפתיחת מסלול חדש בהנדסה אזרחית. שני המבנים יכללו בעיקר מעבדות ומשרדי מרצים. בניית השלב הראשון צפויה להסתיים ב-2025. לאחר מכן יבנה מבנה הוראה רב תכליתי נוסף בהשקעה של 80-100 מיליון שקל.

הדמיית המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה שמכפילה את שטחה ובונה קמפוס חדש | באדיבות מנספלד קהת

ההשקעה הראשונית, בסכום של כ-100 מיליון שקל, מגיעה ממקורות המכללה בסיוע הות"ת (הועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה). ההשקעות בהמשך מתבססות על תרומות, מקורות המכללה וכן תמיכה של הות"ת.

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה משתרעת כיום על שטח של כ-17 אלף מ"ר. בניית הקמפוס העתידי תאפשר הגדלה של כמות הסטודנטים והתאמה של תשתיות ההוראה והמחקר לצרכי ההווה והעתיד וכן פיתוח תחומים אקדמיים חדשים, לצד שיפור משמעותי בתנאי המחייה של הסטודנטים בקמפוס כמו גם חווית הלמידה שלהם ויעילותה.

פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה: "המכללה האקדמית להנדסה בראודה משלבת  כיום קורסי אוריינות דיגיטלית: נתוני עתק, בינה מלאכותית ואלגוריתמיקה בכל מחלקותיה, במקביל להטמעת שיטות לימוד חדשניות, ופיתוח מעבדות ומרכזי הדגמה. הקמפוס החדש יאפשר מיצוי המהלכים לעיצוב ארגז הכלים החדשני, עימו יצאו המהנדסים-הבוגרים אל עולם העבודה החדש".

נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, פרופ' אריה מהרשק | צילום: באדיבות המכללה

אחיאב גולן, מנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה: "אנו ניצבים בפני תנופת בנייה ופיתוח משמעותיים ביותר, הן במיצוב האקדמי והתעשייתי והן בהשפעה על העיר כרמיאל וסביבותיה".

מנכל המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, אחיאב גולן | צילום: פוטו געתון

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות