היערכות לתרחיש רעידת אדמה ומצבי חירום: שבוע תרגול במוסדות מערכת החינוך – מחוז צפון

משרד החינוך, מחוז צפון, יקיים בין התאריכים 22–26 בפברואר 2026 שבוע חירום מחוזי בכלל מוסדות החינוך במחוז – מעונות יום, גני ילדים ובתי ספר – כחלק מתכנית העבודה השנתית להיערכות לתרחיש רעידת אדמה ולמצבי חירום נוספים | לכל הפרטים•
כיתה ריקה (אילוסטרציה) | צילום: freepik

במהלך השבוע בין התאריכים 22–26 בפברואר 2026, יבצע כל מוסד חינוכי לפחות תרגיל התגוננות אחד בתרחיש רעידת אדמה, בזמן שהתלמידים שוהים בכיתות, ובכלל זאת תרגול פינוי מסודר ובטוח. בנוסף, צוותי הצל"ח (צוותי ניהול חירום בית־ספריים) יתרגלו סימולציות ייעודיות שפותחו בשיתוף אגף בכיר שפ"י ומינהל הביטחון.

לצד התרגול המוסדי, יתקיימו תרגילים מחוזיים משולבים במספר רשויות, בשיתוף פיקוד העורף, משטרת ישראל, כבאות והצלה לישראל, מגן דוד אדום, הרשויות המקומיות ומשרדי ממשלה נוספים. בין היתר ייערכו:
-תרגיל מחוזי לחינוך המיוחד בבית הספר "גולני" בבית שאן, וכן תרגילים משולבים בחצור הגלילית, מרום הגליל, בית ג'ן ורמת ישי.
-תרגיל משותף עם המחוז החרדי בצפת.
-תרגיל ערב עם המינהל ההתיישבותי בגולן.
-תרגיל "ניצחון הרוח" להפעלת בני נוער מתנדבים בטבריה.
-פתיחת מתקני קליטה במספר רשויות בצפון.
-פעילויות להגברת המודעות והשימוש בדפיברילטורים בהובלת תלמידים מתנדבים במד"א.

מטרת השבוע היא לחזק את מוכנות מערכת החינוך, להעמיק את שיתופי הפעולה הבין־ארגוניים ולשפר את כשירותם של צוותי החינוך והרשויות המקומיות להתמודדות מיטבית עם מצבי חירום.

מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון: "מחוז צפון רואה בהיערכות לחירום חלק בלתי נפרד מהאחריות החינוכית והציבורית שלנו. אנו פועלים בשגרה כדי להיות מוכנים בחירום – למען ביטחונם ושלומם של תלמידינו וצוותי החינוך. אני מודה לרשויות המקומיות, לארגוני החירום וההצלה ולצוותי החינוך על שותפות מקצועית, מסורה ואחראית.
תודתי נתונה גם למר חיים אדרי, מנהל אגף ביטחון, בטיחות ושעת חירום במחוז, ולצוות משרדו על ההובלה, הארגון והעבודה המקצועית והמשמעותית להצלחת שבוע החירום."

השארו מעודכנים

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

כדאי לקרוא

תגיות

שיתוף ברשתות החברתיות