fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החברה הישראלית שתפתור את משבר זיהום המים בסין

חברת גל-על מטלאל תקים במפעלה בסין קו ייצור של מסנני מים מדגם "הרדלס", שזכה במספר פרסים נחשבים. שווי המכירות בשנה הראשונה מוערך בכ-100 מיליון שקלים
מים טהורים לשתייה. ברוך זיסר (צילום: יח"צ)
מים טהורים לשתייה. ברוך זיסר (צילום: יח"צ)

חברת מסנני המים גל-על בבעלות היזם וחוקר המים ברוך זיסר מטל-אל חונכת בשותפות עם מפעל העולמי סוקו קו ייצור למסנני מים לבתים ולמוסדות. עסקה בולטת ראשונה: גל-על תספק את מסנן המים שלה, הרדלס, לבתי הספר בסין בהיקף עשרות מיליוני שקלים.

מסנן המים הדרלס הוא אחד ממוצרי הדגל של החברה. לאחרונה הוא הוצג באו"ם על ידי המשלחת הכלכלית של משרד התמ"ס כאחד מ-10 המוצרים פורצי הדרך של הכלכלה הישראלית.

זיסר חתם בימים אלה על הסכם שותפות עם מפעל סוקו הסיני. על פי ההסכם, החברה התחייבה להעתיק ולפתוח קו ייצור של מוצרי מסנני מים בסין. המוצרים ישווקו על ידי חברת סוקו בכל העולם.

החברה מחזיקה מפעל בשנזן בסין ומשרדי השיווק והמכירות נמצאים בהונג קונג. הקמת קו הייצור החדש של מסנני המים מוערך בכ-20 מיליון שקלים, כאשר צפי המכירות בשוק הסיני ומחוצה לו מוערך בשנה הראשונה בכ-100 מיליון שקלים.

ברוך זיסר ספר על החברה.
"החברה מובילה נכון להיום את תחום טיהור המים הכלל-ביתי בארץ ובעולם בזכות ההרדלס – שהוא בעל יכולות מדהימות בטיהור כל המים המגיעים הביתה. בזכותו קיבלנו תקן בריאות בין לאומי של ה-NSF".

הוצג באו"ם. מסנן המים, "הרדלס" (צילום: יח"צ)
הוצג באו"ם. מסנן המים, "הרדלס" (צילום: יח"צ)

במה הייחודיות שלכם לעומת מוצרים דומים בתחום סינון והתפלת מים?
"הייחודיות שלנו היא בכך שאנו היחידים המבטיחים וגם מקיימים מים טהורים ובריאים לשתייה. נכון להיום לא קיימת חברת סינון בארץ שיכולה להבטיח זאת. מסנן המים שלנו כולל פיתוח טכנולוגי ייחודי של מסנן ללא פחם פעיל וסיבי זכוכית. רוב המסננים בעולם מסננים את הכלור במים על ידי פחם פעיל. אחת הבעיות של הפחם הפעיל שהוא סופח 100 אחוזים מהכלור. במצב כזה תמיד יהיו חיידקים גם אם מחליפים מסננים כל מספר חודשים. במוצר שלנו אין צורך להחליף מסנן, מאחר שהכל עשוי משכבות של סנן נירוסטה נקי מכלור, חיידקים וסיבי זכוכית. הטיפול באבנית מתבצע באמצעות מחסנית אבני לשם, שהם סוג של מלחי סידן".

מחיר מסנן מים הרדלס לכל הדירה המותקן ליד שעון המים – 1690 שקלים. מתקן מיני עולה 960 שקלים. על פיתוח ההרדלס זכתה חברת גל-על במספר פרסים מטעם המדינה ובהם: פרס התעשייה פורצת דרך, פרס הגאווה הישראלית ופרס אחד ממוצרי הטופ-10 של המדינה שהוצג על ידי המשלחת הכלכלית של ישראל באו"ם.

על מה קיבלתם את הפרס?
"הפרסים הם בגין הייחודיות שלנו מול חברות אחרות בארץ ובעולם. היינו חייבים אמירה חזקה מאוד בכדי לקבל פרסים כאלה. קיבלנו בהפתעה יום אחד ניוזלטר, שבו מפורטות 10 חברות שנציגי ישראל ממליצים עליהם כפורצות דרך. יש שם גם חברות ביטחוניות ועוד חברות גדולות שמייצרות מוצרים גדולים של טילים בליסטיים. היה לי קשה להאמין שהציבו אותנו ברשימה כזו מכובדת. מהר הבנתי שהעובדה שארבעה חודשים קודם לכן קיבלנו תו תקן אמריקאי למוצר שלנו כנראה גם דחפה זאת קדימה".

זיסר מציין כי מאחורי ההחלטה האסטרטגית להיכנס לשוק הסיני נמצאת ההחלטה של החברה להתקדם ולפתח שווקים חדשים בחו"ל לצד יכולת מקצועית של החברה לתת מענה ופתרונות לצמצום נזקי משבר איכות המים הגדול שעובר על סין.

מים טהורים לשתייה. ברוך זיסר (צילום: יח"צ)
מים טהורים לשתייה. ברוך זיסר (צילום: יח"צ)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות