fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשטרה סגרה משחטת רכב בכפר ראמה

במקום נמצאו כלבים שהוחזקו בתנאים קשים, הבעלים הובלו לחקירה ונקנסו ב-600 אלף שקלים
מגרשי גריטה ליד הכפר ראמה צילום תנועת רגבים (1)
מגרשי גריטה ליד הכפר ראמה | צילום תנועת רגבים

במקום נמצאו כלבים שהוחזקו בתנאים קשים, הבעלים הובלו לחקירה ונקנסו ב-600 אלף שקלים

המשטרה פעלה נגד המגרטה הבלתי חוקית בכפר ראמה. במקום התגלו כלבים שהוחזקו בתנאים ירודים.

מדובר במאות דונמים שהיו פעם מטעים וכרמים והפכו למשחטות רכב ואתרי סחר בחלקי חילוף, המהווים מפגע בטיחותי וסביבתי, לרבות זיהום הקרקע ומי התהום ומכירת חלפים בלתי תקינים.

תנועת רגבים עתרה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד המועצה המקומית ראמה. בעתירה ביקשה רגבים מבית המשפט להוציא צו לסגירת המגרטה הפועלת ללא היתר בנייה, ללא רישיון עסק וללא שאר ההיתרים הנדרשים להפעלת עסק מסוג זה.

ביום שני השבוע פעלה משטרת ישראל בשילוב זרועות האכיפה השונים נגד אותו מגרש מתכות וגרוטאות, שחלש על מספר דונמים בתוך מטע זיתים והיווה מפגע תברואתי חמור.

הפעילות נערכה בהובלת משטרת ישראל יחד עם מתפ"א, חבלן וכלבני משטרה בשילוב זרועות האכיפה השונים בהם המשטרה הירוקה והמשרד לאיכות הסביבה, השירות הווטרינרי האזורי של אשכול הגליל המזרחי, מס הכנסה, חברת חשמל, תאגיד המים, והיחידה לאכיפת דיני תכנון ובניה של משרד האוצר.

בתחילת הפעילות הצוות מטעם השירות הווטרינרי שכלל גם רופא וטרינרי הבחינו במתחם בשלושה כלבי תקיפה, שהוחזקו בתנאים קשים בניגוד לחוק ללא חיסון וללא רישיון. הכלבים נוטרלו על ידי הצוות, הוחרמו והועברו למתקן מוגן והבעלים הוזמנו לחקירה.

בעלי העסק עוכבו לחקירה בגין ניהול עסק ללא רישיון ובהמשך חומר החקירה יועבר לתובעת הרישוי מטעם המשטרה, אשר תשקול להגיש כתב אישום ובקשה לצו סגירה שיפוטי.

בנוסף, המשטרה הירוקה הטילה על הבעלים קנס כספי בסך של 3,000 שקלים בגין השלכת שמנים משומשים וחלקי חילוף בשטח פתוח ברשות הרבים.

הבעלים של העסק נחקרו על ידי נציגים מטעם היחידה ארצית לאכיפת דיני תכנון ובניה, בגין שימוש לא חוקי בשטח חקלאי והפרת צו איסור שיפוטי, הם קיבלו אזהרה לקראת נקיטת הליכים מנהלים בסכום של 600,000 שקלים במידה והמתחם לא יפונה.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל בשילוב משרדי הממשלה השונים תמשיך במאבקה כנגד פעילות בלתי חוקית, תוך זלזול בשלטון החוק, אשר פעמים רבות משמש גם מקום מפגש לעבריינים ומהווים כר לפעילות עבריינית".

בתנועת רגבים שהגישה את העתירה בירכו על האכיפה שביצעה משטרת ישראל, "במקום פועל כבר שנים ארוכות עסק לא חוקי לפירוק רכבים, הגורם לפגיעה סביבתית חמורה. נאלצנו לפנות לבית המשפט, לאחר שפניות חוזרות ונשנות שהוצאנו לרשות המקומית ולמשרד להגנת הסביבה, פשוט לא נענו", אמר חזי אייל, רכז הפעילות של תנועת רגבים בצפון. "אנו מברכים על נקיטת ההליכים והוצאת הקנסות, ועם זאת, אין להשלים עם כך שהאכיפה בוצעה רק לאחר פניה של עמותה סביבתית לבית המשפט. במרחב פועלות עוד עשרות מגרטות דומות, ועל הרשויות לפעול באופן נחוש ולהקדים רפואה למכה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות