fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטבע ניצח: לא יוקם כפר נופש בחוף בצת

הוועדה לתכנון ובנייה: "שיקול הדעת בנוגע לסביבה החופית מחייב להימנע כמעט מבינוי"
חוף בצת ממעוף הרחפן. קרדיט צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז צפון, החליטה היום (שני)  ברוב של תשעה בעד ושניים נגד (נציג רשות מקרקעי ישראל ונציג משרד התיירות) לתמוך בעמדת הוועדה המקומית, המתנגדת לתכנית הקמת כפר נופש בחוף בצת ולהתנגד, במקביל לתוכניות הבנייה. בנוסף, החליטה הוועדה להקפיא את האפשרות להוציא היתרי בנייה לתוכנית, לשלוש שנים. יצוין, כי החלטת המועצה מונעת כל אפשרות של פיתוח מלונאי בעתיד ומותירה את השטח טבעי ופתוח.

הוועדה קבעה, בין היתר: "לאחר שהושמעו הסברים על התוכניות ועל הבקשה להיתר, ווכן נשמעו נציגי הוועדה המקומית והיזם, סבורה הוועדה כי עם שינוי הנסיבות התכנוניות ותפישת התכנון עם השנים, שיקול הדעת בנוגע לסביבה החופית מחייב כיום להימנע כמעט לחלוטין מבינוי באזור חוף הים. זכויות בנייה אשר אושרו בתכניות הישנות, אינן מתאימות לסטנדרטים של היום, ויש להמירן בזכויות בנייה הנמצאות באזורים המתאימים לכך. לסיכום, הוועדה סבורה כי התוכנית  להיתר, היא תוכנית שנשענת על תפישה מיושנת, שלא מתחשבת ברגישות הסביבתית של שטח חזית הים ומציעה הקמת אגם מלאכותי וסביבו כפרי נופש בהיקפים גדולים, באופן שייצר פגיעה קשה בסביבה, בניגוד למגמות התכנון הקיימות ואף עלולה להביא לפגיעה קשה בתכנון הנרקם כיום לחזית חוף הים, אשר תסדיר את נושא הפיתוח במקום המיועד לכך, ואת השימור במקומות להם הוא נדרש".

מהחברה להגנת הטבע, שהובילה בשנים האחרונות את הפעילות לשמירת חוף בצת, ביחד עם תושבי האזור, נמסר: "חוף בצת הוא מהחופים היפים, המיוחדים והחשובים בישראל, גם מבחינת ערכי טבע ונוף וגם מבחינה ציבורית. חוף בצת צריך להישאר חוף פתוח, חופשי, טבעי וללא כל בנייה מיותרת ומזיקה. נקודה. החברה להגנת הטבע מברכת את הוועדה המחוזית ואת המועצה הארצית, על שתי ההחלטות הללו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות