fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הח"כ החדש: "אני רואה עצמי נציג הצפון"

איש העסקים ופעיל הציבור אחמד דבאח מדיר אל-אסד נכנס השבוע לכנסת במקומו של אבי דיכטר שהתפטר. בראיון ל"בלינקר הוא פורש את משנתו ואומר: "מאוד מטרידה אותי האלימות הגואה"
ח"כ אחמד דבאח
אחמד דבאח (צילום: אושרי כהן)

החל מיום רביעי השבוע יש לתושבי הצפון נציג חדש בכנסת ישראל. קבלו את ח"כ אחמד דבאח מהכפר דיר אל-אסד. דבאח ממפלגת קדימה נכנס לכנסת במקומו של ח"כ אבי דיכטר שהתפטר, על מנת להתמנות לשר להגנת העורף.

אחמד דבאח
במידה שווה ליהודים וערבים. אחמד דבאח (צילום: אושרי כהן)

דבאח, 57, נשוי, אב לחמישה, הוא בוגר סמינר למורים בחיפה. את דרכו החל כמורה בבית הספר היסודי בכפרו, במקביל עסק גם בפעילות ציבורית. כאשר היה רק בן 23 נבחר לחבר מועצה. מאוחר יותר התפטר מעבודת ההוראה והצטרף לעסק המשפחתי.

בשנת 2003, כאשר הוחלט על איחוד הרשויות – דיר אלאסד, בענה ומג'דל אלכרום לעיר אחת, אלשאגור, נבחר דבאח לעמוד בראשות העיר המאוחדת. לאחר פירוק האיחוד, הוא לא התמודד שוב לבחירות, אך המשיך בפעילותו הפוליטית, תחילה במסגרת תנועת הליכוד ומאוחר יותר, כאשר אריאל שרון הקים את מפלגת קדימה, הוא הוזמן להצטרף לשורותיה.

במקביל לפעילותו הפוליטית במסגרת קדימה, המשיך דבאח לעסוק בפעילות ציבורית כמו שותפות בהקמת חממה טכנולוגית, פרויקט פיילוט למגזר הערבי. הוא חבר בפורום אנשי עסקים משותף למגזר היהודי וערבי, ובין כל אלה גם תורם למוסדות ועמותות למטרות חברתיות בעיקר לנוער והקהילה. לפני מספר שנים השתתף במשלחת מצעד החיים לפולין.

ח"כ אחמד דבאח, מה הן תוכניותיך כעת, עם כניסתך לבית המחוקקים?

"מה שמטריד אותי הן הבעיות המטרידות את רוב הציבור במדינה, בפריפריה בפרט, ואני מתכוון למעמד החלשים ומעמד הביניים. בנושאים החברתיים מאוד מטרידה אותי האלימות הגואה. כראש עירייה לשעבר, ובמיוחד במגזר הלא יהודי, אני מאוד מוטרד מהעובדה שאין תוכנית מתאר, שלא הוגשו במשך עשרות שנים תוכניות, קיימת מצוקת דיור וחוסר בשטחים לבניית מגורים. אני אעשה הכל לקדם אישורן של תוכניות מתאר שיפתרו את בעיות האדמה למגורים אך לא רק".

פרט.

"קיימת בעיה מאוד גדולה של הקצאת שטחים לאזורי תעשייה ומסחר. העדר שטחים כאלה גורר, באופן טבעי, מצוקת תעסוקה במקום המגורים של התושבים והם נאלצים לעבוד בחוץ, במקומות שבהם יש תעשייה ומסחר. בנוסף, יש להביא בחשבון כי רשות מקומית אינה מסוגלת להתקיים רק מהכנסות מארנונה למגורים".

 מה עוד מעניין אותך?

"דו קיום. היחסים בין התושבים כאן בסדר גמור, הבעיה היא דווקא בכנסת. הציבור היהודי שומע הכרזות של המנהיגים הערביים, התבטאויות קיצוניות מצד אחד, ומן הצד השני, הנציגים היהודים מהימין מקצינים את עמדותיהם, וכך נוצר חוסר הידברות. אני בעד להפסיק את ההסתה הזאת ולעבור לפסים של תקשורת טובה, בניית מערכת אמון וכבוד הדדי. יש מקום לכולם לחיות בשלווה בטחון ושוויון".

הכתבה המלאה  מחר  (שישי) בצפון 1 כרמיאל

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות