fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההייטק מגיע לצפון

למעלה מאלף מועמדים, מהנדסים לעתיד, הגיעו ביום שני השבוע לפארק הייטק בר לב, לאירוע זרקור ראשון מסוגו בתחום ההייטק בצפון,
אביגדור וילינץ, זיאד חנא, אהרון אהרון, דרור גלוברמן, סאמר אעמר ניצה קרדיש וספיר בן הרוש צילום יוליה ברזינה,
אביגדור וילינץ, זיאד חנא, אהרון אהרון, דרור גלוברמן, סאמר אעמר ניצה קרדיש וספיר בן הרוש צילום יוליה ברזינה,

ההייטק מגיע לצפון

"אני שמחה לפתוח את אירוע התעסוקה הראשון מסוגו בצפון שמטרתו להפגיש בין חברות ההייטק המובילות במשק לבין ההון האנושי האיכותי באזור", כך יעל גרמן לביא באירוע זרקור, השבוע בפארק בר לב

 

למעלה מאלף מועמדים, מהנדסים לעתיד, הגיעו ביום שני השבוע לפארק הייטק בר לב, לאירוע זרקור ראשון מסוגו בתחום ההייטק בצפון, בשיתוף הרשות לחדשנות ופארק הייטק בר לב. האירוע התקיים בהשתתפות מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון, יו"ר פארק הייטק בר לב יעל יגרמן לביא, מנכ"ל ספירל סלושנס מתי זינדר ובכירי חברות הייטק מובילות בהן צ'ק פוינט, פלייטיקה, CyberArk ואחרות, הבוחנות אפשרות להקים שלוחות בפארק, לצד כ-1,000 מהנדסים תושבי הצפון.

נטלי אמזלג, בת 26 ממושב לפידות, מסיימת תואר בהנדסת תוכנה באורט בראודה: "האידאל בשבילי זה להישאר בצפון, אני אוהבת את הצפון זה הבית שלי. ולכן לאירוע כזה ציפיתי".

יו"ר פארק הייטק בר לב יעל יגרמן לביא: "אני שמחה ונרגשת לפתוח את "צפונהייטק", אירוע התעסוקה הראשון מסוגו באזור הצפון שמטרתו להפגיש בין חברות ההייטק המובילות במשק לבין ההון האנושי האיכותי המצוי באזור. בחרתי לכהן כיו"ר פארק הייטק ברלב ולהוביל את הפעילות כאן במטרה להביא חמשת אלפים מקומות תעסוקה בתחום ההייטק לאזור ובכך לשנות את פניו. הבנו שכדי לעשות זאת, עלינו לייצר סביבת עבודה ברמה הגבוהה ביותר המתאימה לצרכים ולרצונות של עובדי ההייטק ולדרישות הגבוהות של החברות. ישנם כאן באזור עובדי הייטק, בני דתות שונות, נשים וגברים, שמביאים יצירתיות וחשיבה פורה. עובדים ברמה הגבוהה ביותר. ישנם 35,000 סטודנטים בקרבת הפארק, בטכניון, באוניברסיטת חיפה, באורט בראודה ובמכללות נוספות באזור. הדור הבא של ההייטק הישראלי כבר כאן ויישאר כאן אם רק תהיה לו הזדמנות".

מנכ"ל הרשות לחדשנות אהרון אהרון: "אני מאוד מתרגש להיות כאן. בסך הכל ההסתכלות שלנו כרשות היא לא הסתכלות על הפריפריה כפריפריה, אלא ההייטק ומה חסר בו, ובעיקר החיבור בין השניים – הייטק ופריפריה. לפי הסקר האחרון של רשות החדשנות, חסרות 15 אלף משרות במקצועות טכנולוגים אשר דרושים לתעשייה, בעיקר תוכנה חומרה, זה הרבה מאוד משרות. מצד שני, 77 אחוזים מסך הסטרטאפים נמצאים במרכז. אם מסתכלים על מי עובד בהייטק במרכז, הם בעיקר גברים, יהודים ולא חרדים. עכשיו, אני שואל אתכם, האם זאת כל אוכלוסיית ישראל? אני מסתכל על הפוטנציאל של האזור הזה, יש כאן 7,500 עובדי רפאל ומאות עובדי הייטק ותעשייה ביטחונית שלא נגישה לאוכלוסייה הערבית. התובנה  שהייטק מהווה קרש קפיצה לכל מקצוע, היא תובנה גם של האוכלוסייה הערבית. מטרת הכנס היא להפגיש בין שני בעלי עניין חשובים – חברות הייטק צומחות המשוועות לעובדים איכותיים ועובדים מוכשרים המעוניינים בתעסוקה קרובה".

במסגרת התוכנית, רשות החדשנות תתמרץ חברות חדשניות לפתוח מרכזי מו"פ (מחקר ופיתוח – ע.ר.ה ) בפריפריה. תינתן תמיכה במשך שלוש שנים בגובה 10 מיליון שקלים לחברה אשר תבצע 80 אחוזים מהפעילות שלה בפריפריה ו-60 אחוזים מעובדיה יתגוררו בפריפריה. המסלול מיועד לתמוך בפרויקטי מו"פ חדשניים של חברות צומחות תוך צמצום הסיכון בפתיחת פעילות בפריפריה באמצעות תמיכה לשלוש שנים, בשיעורי מענק גבוהים ובמתווה יורד. לתוכנית תתווסף תמיכה בפעילות היערכות בשנה הראשונה והתאמות נדרשות נוספות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות