fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך משלבים בין אמהות לקריירה?

רוני נמדר, אמא לארבעה ובעלת מותג של תכשיטי היוקרה Roni N. Jewellery, נותנת 5 טיפים יקרים מפז
צילום: פוטוליה

 

מאת: רוני נמדר

1. אל תהיי קשה עם עצמך: בחרת להגשים את עצמך ביותר מרובד אחד ולכן היי גאה בעצמך, זה הזמן שלך להגשמה עצמית. קחי עזרה גם בעסק וגם בבית, אל תנסי לעשות הכל לבד, האצילי סמכויות, מצאי צהרון מעולה לילדים, קחי עזרה עם מטלות הבית השוטפות וכו'. הכל בסדר, כל עוד את עם היד על הדופק – דברים יתבצעו ויתנו לך את המקום לעשות יותר.

2. ותרי על רגשות האשם: נכון, אנחנו לא בבית 24/7 עבור הקטנטנים וזו תמיד נוסחה מנצחת להתפתחות של רגשות אשם. נערי אותם מיד ומנפי אותם – זיכרי שילדייך לומדים ממך המון. הם לומדים עצמאות והם לומדים שאמא שלהם בחרה לאהוב ולעסוק במה שהיא ממש טובה בו – הם לומדים להעריך אותך ולדעת שהצלחה טמונה בעבודה קשה.

תהיי גאה בעצמך. רוני נמדר (צילום: ניר סלקמן)
תהיי גאה בעצמך. רוני נמדר (צילום: ניר סלקמן)

3. מצאי את הזמן לעצמך: לוחות הזמנים שלך עמוסים ובגדול אין לך זמן לכלום. זה הרגע לפנות זמן כי עדיפה אמא מסופקת ושמחה מאמא לחוצה ועצבנית בבית. אמא מסופקת זקוקה גם לזמן שלה, אז תמצאי אותו – לכי לשמוע הרצאה מעניינת שלא קשורה לילדים או לעבודה, התפנקי ועשי את כל מה שמרגיע אותך והוא רק שלך – טיילי ברגל באוויר הפתוח, ציירי, כתבי, תרגלי יוגה – מצאי את הזמן שהוא רק שלך להירגע.

4. שתפי את הילדים בעשייתך: כמעט בכל גיל ילדייך גדולים מספיק כדי להבין במעט במה את עוסקת. שתפי אותם ודברי איתם בגובה העיניים על פועלך. הם ישמחו להרגיש חלק ממה שאמא עושה. הם ישמחו להתעניין וירגישו חשובים ושותפים לעשייתך.

5. הניחי לטלפון ולמחשב הנייד בשעות הערב: קשה לביצוע אבל את חייבת את זה למען המשפחה שלך. החליטי על שעה שבה מבחינתך הכל יחכה למחר. שבי בערב עם הילדים, דברו על היום שעבר, קיראו ספר ביחד, הקשיבו למוזיקה, סיימו מטלות ושיעורי בית, צפו בסרט וקדשו את ארוחת הערב ביחד. זה הזמן שלך להיות פנויה לילדים. גם את וגם הם זקוקים לזמן הזה.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות