fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם סלקום תשלם לתושב כרמיאל? בקרוב נדע

בית משפט השלום בחיפה יכריע האם פגוע נפש עם 100 אחוז נכות מכרמיאל יקבל את כספו חזרה מסלקום
זיו אור עוד צילום יחצ

מ', פגוע נפש עם 100 אחוז נכות, תושב כרמיאל בשנות ה-30 לחייו, בסך הכל ביקש לתקן את הטלפון הנייד שלו, אולם יצא עם חוב של כ-2,000 שקלים.

בשעות הערב של יום ראשון, 9.11.14, נכנס לסניף של חברת "סלקום" בעירו, שם נאמר לו כי אין אפשרות לתקן את המכשיר ולאחר שהבהיר כי אין ברצונו לרכוש מכשיר חדש, הוצע לו מכשיר חלופי. מ', שפקד את המקום בסמוך לסגירת הסניף, ביקש לעיין בהסכם המסירה, אך הוסבר לו כי בשל בעיה טכנית אין אפשרות להדפיס את המסמך וכי עליו לשוב ביום למחרת. מ' קיבל מכשיר שלא היה ארוז באריזה חדשה ולטענתו, ראה בבירור כי נלקח מהתצוגה. בנוסף, וחרף בקשתו, לא קיבל הסברים על תפעול המכשיר שבידו.

למחרת היום הגיע בשנית אל הסניף, וכשקיבל לידיו את המסמך נדהם לגלות כי הוא מחויב בגין אותו מכשיר ולמעשה המכשיר כלל אינו הטבה או מענה למכשיר המקולקל, אלא מכשיר בתמורה מלאה. זאת, בניגוד לאמירתו המפורשת כי אין בכוונתו לרכוש מכשיר. בו במקום עמד על החזרת המכשיר וביטול העסקה – פחות מיממה לאחר קבלתו.

לטענת מ', הוא נענה בגסות רוח יוצאת דופן ויתרה מכך, נטען על ידי הנציג כי נעשה שימוש במכשיר ולכן לא ניתן לבטל את העסקה. לאחר דין ודברים עם "סלקום" באמצעות אמו ועקב פנייה לארגון "אמון הציבור", הסכימה "סלקום" בכתב לבטל את העסקה, אולם בשיחת טלפון שקיימו לאחר מכן, חזרו בהם נציגי החברה וסירבו לזכות את מ' בעלות המכשיר.

על כן, הטלפון "החדש" נותר אצל מ' עד לימים אלו מבלי שנעשה בו כל שימוש, חובו תפח לגובה של כ-2,000 שקלים, ובשל העובדה כי כל הכנסתו הינה קצבת נכות חודשית מהמוסד לביטוח לאומי, שלא מאפשרת את החזרת החוב, נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל.

בשלב זה, פנה ליחידת הסיוע המשפטי במשרד המשפטים ובאמצעות עו"ד זיו אור, ממשרד עורכי הדין זיו אור שבחיפה העוסק בתחום חדלות פירעון ובייצוג חייבים, הגיש לפני כשבוע וחצי (יום שלישי, 21.5.19) בקשה למחיקת החוב, בבית המשפט השלום בחיפה.

כאמור, בקרוב יגיע הנושא לפתחו של בית המשפט, שיכריע בסוגיה. "לפי חוות דעתם של מומחי בריאות הנפש שנפגשו ובדקו את מ', תביעה זו גרמה לו להתדרדרות במצב הנפשי ופגיעה קשה באמון באנשים הסובבים אותו". כך עו"ד אור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות