fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אני אישית, כגבר, רוצה שתישארו נשים יפות

ארקדי פומרנץ. צילום עצמי
ארקדי פומרנץ. צילום עצמי

את הדברים האלה אמר ראש עיריית מעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ באירוע לרגל יום האישה הבינלאומי. פומרנץ אמנם שיבח מנהיגות נשים, אך באותה נשימה הוסיף: "אולי אנחנו הראש, אבל הצוואר הוא האישה". דוברות העירייה: "העברית שבפיו אולי אינה תקנית, אבל הכוונה היא שנשים עשו כברת דרך"

כשבוע לאחר שברחבי העולם צוין יום האישה הבינלאומי, חושף "צפון-1", דברים שאמר ראש עיריית מעלות-תרשיחא, ארקדי פומרנץ באירועי יום האישה שצוינו בעירו.

פומרנץ עלה לנאום מול קהל של מאות נשים ובתחילה ציין והעלה על נס הישגים של נשים מסביב לעולם ובהן קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, דיבר על מנהיגות נשים וציין כי הן ניחנו בראייה כוללת ביחס לגברים וכך אמר: "לפני כ-100 שנה שתי נשים מלוקסמבורג התחילו את יום האישה ומאז הן לא יכלו לצפות שנשים יגיעו לכל מקום: נשיאי מדינה (קנצלרית גרמניה), ראשי רשויות, מנהלות. בכל מקום ומקום יש היום מנהיגות נשים מובהקת. אני חושב שזה ממש ממש חיובי וטוב."

אלא שבהמשך דבריו אמר פומרנץ: "אולי אנחנו הראש, אבל הצוואר הוא האישה. עם כל המעמד שאליו מגיעה אישה, אני אישית כגבר רוצה שתישארו נשים יפות, אימהות, עם כל הכובד על הכתפיים שלכן תמשיכו לשמור לנו על הבית עם כל העבודות הקשות שיש לכן, אין מה לעשות אנחנו לא יודעים ללדת, לא יודעים להיות בשלנים חזקים, אולי יש שפים טובים אבל, ארוחה טובה היא תמיד ארוחה של אימא. עם כמה שתגיעו רחוק מבחינת שוויון, אני אישית  מאחל לכן להישאר סמל של יופי, סמל של חום, סמל של פרח, אצלנו הגברים בלב".

מדוברות עיריית מעלות נמסר בתגובה  כי העברית השגורה בפיו של ראש העיר אמנם אינה תקנית או מושלמת ויש דברים שאולי "הולכים לאיבוד בתרגום" אבל הכוונה היא ברורה: "נשים עשו כברת דרך, הגיעו לעמדות בכירות בזכות עצמן וכל זה מודגש בדבריו של ראש העיר שהתקבלו בקהל בתשואות ומחיאות כפיים. עוד התייחס ראש העי לכך שלצד השוויון וההעצמה נשים עדיין נחשבות לבנות המין היפה ולכך כיוון במילים: "הישארו להיות יפות" ועדיין מנהלות במיומנות את התא המשפחתי, לכך התכוון כשאמר "הישארו להיות אמהות". כך ולא אחרת יש לפרש את הנאום. בסוף דבריו בירך ראש העיר את הנשים בברכת 'חג שמח' וגם בשלב הזה זכה למחיאות כפיים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות