fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלפי שוטרים פרוסים במירון לקראת הילולת הרשב"י

תלמידי הרב מרגלית במירון - צילום אלכס הובר
תלמידי הרב מרגלית במירון - צילום אלכס הובר

 

במסגרת הערכות משטרת ישראל להילולת הרשב"י היום בשעות הצהריים יתקיים תרגיל בשיתוף כלל כוחות החירום וההצלה. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של ניידות משטרה, מסוקים ורכבי חירום והצלה נוספים באזור הר מירון.

בתום חודשים של הערכות ממושכת ומאומצת, מחר (רביעי) מהשעה 07:00 המשטרה תיערך בפריסה מלאה לקראת הגעתם של מאות אלפי חוגגים ומאמינים להילולה.
במבצע ייטלו חלק אלפי שוטרי מחוז צפון, אגף התנועה, משמר הגבול וכן יופעלו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ובכללם "צריח" (״צפלין״) ומסוק לקבלת תמונות מהאוויר בשידור חי על המתרחש בגזרה.
יחד עם כוחות המשטרה יפעלו גופים נוספים ובהם, מערך הכבאות וההצלה מד״א, איחוד הצלה פקע״ר והמקומות הקדושים.
כחלק מתהליך הפקת לקחים משנים קודמות פעלנו לשיפור מס׳ תחומים בדגש לביטחון הציבור ושמירת הסדר הציבורי כשהמטרה מניעת דוחק ושמירה על ביטחון הציבור.
להדגיש במתחם ההר לא תתאפשר פתיחת דוכנים חניית כלי רכב ורוכלות. לתושבי צפת , הדרך המומלצת מכיוון דרום מומלץ להמשיך על כביש 90 , לפנות לראש פינה ולעלות לצפת דרך כביש 8900 עד להגעה לעיר.

הסדרי תנועה:
למען הבטחת שלומם של המשתמשים בדרכים והעולים לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, הוחלט כי גם השנה ההגעה להילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות. קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. השנה תופעל גם רכבת ישראל עד לתחנת כרמיאל בהתאם ללוח הזמנים הרגיל של רכבת ישראל ומשם ממשיכים למירון באמצעות תחבורה ציבורית בתשלום.

תלמידי הרב מרגלית במירון - צילום אלכס הובר
תלמידי הרב מרגלית במירון (צילום אלכס הובר)

הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים. מובהר בזאת, כי הנסיעה בתחבורה ציבורית תביא את החוגגים לאתר ההילולה בבטחה, במהירות ובנוחות מירבית. לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6 – "אלונית", בכביש 722 -צומת השומרים ובכביש 90- מחסום בזק.

אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים צבעון ופרוד. משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים, ללא תשלום.

גם השנה ימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו. הצבעים הם: אדום, צהוב, כחול וירוק – צבע הטרמינל החדש (טרמינל 89) שהוקם לרווחת החוגגים.

בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "פרוד" דרך צומת שבע/חנניה, או חניון "צבעון" דרך צומת חירם (כביש 89) או חניון "עין הוזים" דרך העיר צפת (כביש 8900) או דרך מחלף אליפלט (כביש 89)או דרך מחסום דלתון, שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לחלקת הקבר. אח"מים בעלי אישור מוסדר מהמרכז למקומות קדושים יגיעו בתיאום מראש לצומת שש (חלפתא) שם כוח ליווי משטרתי יוביל אותם עד למקום ההילולה. בסיום בעת היציאה מהאתר, יש לפנות לציר הולכי הרגל התואם בצבעו, בתאורה ובדגלים, את כרטיס הנסיעה.

בכל שלב במהלך ההילולה, חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם. קיימת חשיבות רבה להעברת המסרים והדגשים לציבור משתמשי הדרך ולציבור החוגגים עוד בטרם האירוע.
לא תתאפשר הגעה למתחם ההילולה ובסמוך לו, בכלי רכב פרטיים לכל אורך השלב העיקרי של האירוע כמצוין לעיל. אין טעם לנסות להתחכם ולעקוף את המחסומים היות וכוח גדול של שוטרים ממערך התנועה יתפרסו בצירי התנועה וגם בשבי…

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות